---------------------------------- ---------------------------------- دلیل منفی شدن بازار چیست؟ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۲ ب.ظ

دلیل منفی شدن بازار چیست؟

تحلیلگران دقت نمی کنند تا قبل از اعلام توافق هسته ای بازار حدود یک هفته مثبت بود و برخی نمادها تا 20-30 درصد رشد کردند. اگرچه این رشد زیان یکسال گذشته را پوشش نمی دهد اما برای بسیاری از افراد جذاب است و آنها آموخته اند که باید این گونه سودهای کوتاه مدت را به سرعت شناسایی کنند.

با نگاهی به روند فروش حقیقی ها و حقوقی ها که در پورتال مشاور سرمایه گذاری اماکو که به صورت مداوم متشر می شود در می یابیم حقیقی ها نیز پا به پای حقوقی ها اقدام به فروش سهام کرده اند. آنها نیز نسبت به فروش سهام و شناسایی سود اقدام کرده و حتی در بعضی نمادها سهم بیش از 90 درصدی فروش را به خود اختصاص داده اند.

افراد حقیقی و حقوق به خوبی یاد گرفته اند الگوی کسب سود بی وقفه و برای روزهای متمادی که در سال های قبل وجود داشت اکنون دیگر یک استراتژی شکست خورده است. درحال حاضر الگوی معاملاتی به زحمت می تواند یک هفته دوام داشته باشد.

اکثر معامله گران کوتاه مدت شده اند و صرفا بر اساس الگوهای تکنیکال و یا جو کوتاه مدت بازار خرید و فروش می کنند. این چیزی است که شرایط بازار به آنها آموخته و حاصل هیچ گونه توطئه ای نیست. شناسایی فوری سود و پرهیز از رویکرد بلند مدت مشکل اصلی بازار و علت عرضه ها حتی در روز بعد از توافق هسته ای است.

شاخص کل مقاومت 71 هزار واحدی را نتوانسته بشکند و طبیعی است تحلیلگرانی که بیش از 90 درصد آنها چشمانشان به این نقطه دوخته شده بعد از این ناکامی شروع به فروش و خروج کوتاه مدت از بازار می کنند. بدیهی است با نزدیک شدن شاخص به اولین محدوده حمایتی خود در محدوده  67700-67500 واحدی شاهد حضور دوباره این این افراد در کسوت خریداران خواهیم بود.

بنابراین بهتر است کمی ساده تر فکر کنیم و بپذیریم بازار هنوز آماده صعود بی وقفه نیست. بازاری که طی یک روز دو مقاومت را بشکند و در عرض یکی دو هفته نمادهایش با رشدی 20-30 درصدی مواجه شوند با هجوم عرضه کنندگان حقیقی و حقوقی برای فروش مواجه می شوند. بنابراین در صورتی که ظرف چند روز آینده شاخص در محدوده 67500 واحدی بازگشت اولیه را داشت نباید به حساب پایان زمان تسویه اعتبار کارگزاری ها، شروع به خرید افراد خاص بعد از کد به کد کردن و پایین کشیدن قیمت سهام، و ... گذاشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی