---------------------------------- ---------------------------------- آموزش :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

مقاومت :anger:

مقاومت جایی است که عرضه بیشتر از تقاضا است یعنی حجم فروشندگان بیشتر از خریداران است و تمایل به فروش در آن محدوده افزایش پیدا می کند و بعبارتی از افزایش قیمت جلوگیری می شود که یک سیگنال فروش می باشد.


:recycle: هدف یا تارگت :recycle:


معمولا هدف میزان بازده ما از سهمی است که با توجه به قیمت خرید در یک نقطه انتظار داریم قیمت به آن مقدار برسد. به زبان ساده تر میزان بازده ما از خرید می باشد.
اهداف در دیدگاه های مختلف، متفاوت است؛ برای مثال در بازه روزانه و ساعتی میزان هدف می تواند بین 3 تا 5 درصد درنظر گرفته شود که به این دیدگاه نوسان گیری می گویند. و یا در بازه کوتاه مدت ممکن است سهمی را برای یک بازه 1 الی 2 ماهه خریداری کنیم با هدف 20 تا 30 درصد و یا بازه بلند مدت بیشتر از یک یا دو سال با هدف بالای 100 درصد و غیره..

در بسیاری از استراتژی ها خطوط مقاومت بعنوان هدف قیمتی سهم معرفی می شود و تحلیل گران محدوده هایی که مقاومت وجود دارد را بعنوان هدف یا تارگت بیان می کنند.


:x: حد ضرر :x:


وقتی شما سهمی را خریداری می کنید و قیمت سهم افت می کند و پایین می آید، تا کجا باید با این ضرر همرا باشیم و چه موقع از سهم خارج شویم ؟؟
به زبان خیلی ساده مقدار پولی که بخاطر این افت قیمت سهام از دست می دهیدضرر شماست و برای جلوگیری از ضرر بیشتر حد ضرر را تعریف می کنیم و درصدی که از قیمت ضررمان کم می شودتا بیشتر ضرر نکنیم، درصد حد ضرر ماست.
معمولا تحلیل گران تکنیکال حد ضرر را زیر خط حمایت بررسی می کنند. اگر تکنیکالیست نیستید حد ضرر بسته به هدف شما و همچنین میزان ریسک پذیری شما بستگی دارد. تحلیل گران حرفه ای معمولا در حد ضرر قیمت پایانی را مد نظر قرار می دهند.
نکاتی که در حد ضرر باید رعایت کنید:
:heavy_check_mark: معمولا حد ضرر زیر ناحیه حمایتی و بین 8 تا 10 درصد زیر قیمت خرید باشد.
:heavy_check_mark:اگر خط مقاومت یک سهم شکسته شد و قیمت در بالای مقاومت تثبیت شد می توان حد ضرر را روی مقاومت شکسته شده قرار داد.


افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم (صرف سهام)

در روش افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم (صرف سهام)، شرکت سهام را به مبلغی بیش از قیمت اسمی و از طریق پذیره نویسی به فروش می رساند و تفاوت حاصل از قیمت فروش و قیمت اسمی را به حساب انباشته منتقل یا در ازای آن سهام جدید به سهامداران قبلی می دهد.
در افزایش سرمایه به روش صرف سهام بجای انتشار سهام عادی با ارزش اسمی، پذیره نویسی سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه به قیمت بازار انجام می گیرد.
منظور از صرف سهام چیست؟

اصطلاح صرف سهام معرف مبلغی است که اضافه بر ارزش اسمی برای هر سهم پرداخت می شود. زمانی که شرکت سهامی افزایش سرمایه می دهد از هر یک از سهامداران خود می خواهد که مبلغی را به ازای هر سهم برای خرید سهام جدید به شرکت بیاورند.
افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم (صرف سهام)

این مبلغ می تواند از ارزش اسمی هر سهم شروع شود و تا قیمت روز هر سهم برسد. در ایران معمولا از سهامداران می خواهند که به ازای هر سهم 100 تومان (ارزش اسمی) به حساب شرکت واریز کنند. اما اگر از سهامداران خواسته شود مبلغی مازاد بر 100 تومان برای هر سهم واریز شود آن مبلغ مازاد بر ارزش اسمی به عنوان صرف سهام در قسمت حقوق صاحبان سهام در سمت چپ ترازنامه شرکت نشان داده می شود.
مزایاى افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم

۱- از دیدگاه بازار و سهامداران افزایش سرمایه با صرف از رقیق شدن قیمت سهم جلوگیرى مى کند و با وجود منابع قابل توجه صرف سهام در اختیار شرکت، رشد سودآورى و EPS شرکت مضاعف مى شود و این خود غنى شدن قیمت سهم و افزایش قیمت هاى قابل توجهى را براى سهام داران و کاهش ریسک سهم در بازار را در پى خواهد داشت.
۲- یکى از مهم ترین مزیت هاى صرف سهام، به کارگیرى آن براى اصلاح ساختار مالى شرکت ها است. به ویژه در شرکت هاى دولتى خارج از بورس و شرکت هاى داراى پروژه هاى سرمایه گذارى که این نوع افزایش سرمایه بسیار توصیه مى شود.
3- اندوخته صرف سهام ریسک ناشى از عدم توان بازپرداخت بدهى ها را کاهش مى دهد و این سبب افزایش اعتبار شرکت در بازار و صنعت مى گردد.
معایب افزایش سرمایه به روش صرف سهام

۱- چنانچه سهام دار اصلى برنامه اى براى مشارکت در افزایش سرمایه نداشته باشد و با منافع آن در تعارض باشد به طورى که کنترل شرکت را از دست بدهد، افزایش سرمایه محقق نمى شود.
2- با توجه به لزوم تعهد اشخاص حقیقى یا حقوقى براى خرید سهام پذیره نویسى نشده، ممکن است در مواردى هیچ شخصى حاضر به این کار نباشد.