---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 29 اردیبهشت ۱۴۰۰ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


عرضه اولیه"فتوسا"چهارشنبه
عرضه اولیه، 13 درصد از سهام تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان شامل 65 میلیون سهم با محدوده قیمت 7129 تا 7842 ریالی هر سهم و سهمیه 130 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی چهارشنبه هفته جاری در بازار دوم معاملات بورس  می باشد که به نقدینگی 102 هزار تومانی نیاز است.
شبندر
پالایشگاه بندر عباس مجوز افزایش سرمایه 368 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "شبندر" سرمایه فعلی را از 2.8 به 13.4 هزار میلیارد تومان می رساند. 396.6 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته، 1.2 هزار میلیارد تومان از محل اندوخته طرح توسعه و 8.9 هزار میلیارد تومان دیگر از محل تجدید ارزیابی اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.
فمراد
شرکت آلومراد از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 304 درصدی خبر داد. "فمراد" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 4.9 به 20 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به رعایت الزامان بورس، اصلاح ساختار سرمایه و تامین سرمایه در گردش لازم برای تولید و جبران سرمایه گذاری های انجام شده، شود.
ولپارس
شرکت لیزینگ پارسیان از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داد. "ولپارس" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 200 به 400 میلیرد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار سرمایه و توسعه عملیات واسپاری شود.
خکار
شرکت ایرکا پارت صنعت از برنامه افزایش سرمایه 270 درصدی خبر داد."خکار" درصدد است سرمایه فعلی را از 71.6 به 264.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.
غبشهر
شرکت صنعتی بهشهر از دریافت مجوز افزایش نرخ فروش انواع روغن مایع و جامد از سازمان حمایت خبر داد. "غبشهر" اعلام کرد: طبق اعلام سازمان حمایت مقرر شد قیمت مصوب فروش انواع روغن شامل انواع روغن مایع و جامد بالغ بر 35 و 30 درصد از 26 اردیبهشت افزایش یابد. با توجه به ترکیب تولیدات و فروش شرکت متوسط افزایش نرخ فروش محصولات به میزان 33 درصد خواهد بود.
عرضه اولیه"فگستر"چهارشنبه
چهارشنبه 22 اردیبهشت، 13 درصد از سهام گسترش صنایع روی ایرانیان شامل 65 میلیون سهم با محدوده قیمتی 5617 تا 6179 ریالی هر سهم و سهمیه 130 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی 81 هزار تومانی نیاز است.دوره ثبت سفارش از ساعت 10:00 لغایت ساعت 12:00 می‌باشد.
تغییر دامنه نوسان سهام
دامنه نوسان سهام شرکت های بورسی و فرابورسی برای سومین بار طی چهار ماه اخیر ، دست خوش تغییر شد و به روال عادی برگشت . با تصمیم جدید هیات مدیره سازمان بورس و طبق مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی دامنه نوسان و متقارن سازی ، مقرر شد نوسان سهام به روال قبل از 25 بهمن و مثبت و منفی 5 درصدی باشد . در این میان هنوز تغییری برای دامنه نوسان صندوق های سرمایه گذاری اعلام نشده است. این تصمیم از شنبه آینده 25 اردیبهشت اعمال خواهد شد و علاوه بر آن حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمام شرکت های حاضر در بورس و بازار اول و دوم  فرابورس به 1.5 میلیارد تومان و برای سهام حاضر در بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب یک میلیارد تومان، 500 و 350 میلیون سهم تغییر می کند.
حسینا
شرکت خدمات دریایی و بندری سینا از برنامه افزایش سرمایه 227 درصدی خبر داد."حسینا" درصدد است سرمایه فعلی را از 50 به 163.3 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی در صورت وضعیت مالی جهت کاهش نسبت بدهی و بهره مندی از معافیت مالیاتی اعمال خواهد شد.
فجوش
شرکت جوش و اکسیژن ایران در تصمیمی بی نظیر در بین شرکت های بورسی و فرابورسی، برنامه افزایش سرمایه 19 هزار 824 درصدی از محل تجدید ارزیابی داد تا رکوردی تاریخی و جدید در درخواست افزایش سرمایه ها ثبت شود. "فجوش" که در تابلو زرد بازار پایه حاضر است در نظر دارد سرمایه فعلی 1.03 میلیارد تومانی را به 206.2 میلیارد تومان برساند تا صرف افزایش سرمایه دارائی های ثابت (زمین ) شود.
بانک رفاه کارگران
در مجمع فوق العاده بانک رفاه کارگران افزایش سرمایه 726 درصدی از دو محل تجدید ارزیابی دارایی ها و مطالبات سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسید تا زمینه کفایت سرمایه 8.69 درصدی و جلوگیری از انحلال فراهم شود . "ورفاه" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 2.3 به 19.2 هزار میلیارد تومان رساند. 10.2 هزار میلیارد تومان از این تامین مالی از محل تجدید ارزیابی و 6.6 هزار میلیارد تومان دیگر از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال شد.
خمحور
شرکت محور خودرو مجوز افزایش سرمایه 1403 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "خمحور" سرمایه فعلی را از 42 به 632.5 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

میزان حداقل تغییر قیمت هر سفارش

مدیر عملیات بازار نقد بورس تهران اعلام کرد: پیرو مصوبه هیات مدیره از یکشنبه ١٢ اردیبهشت حداقل تغییر قیمت هر سفارش وارده (tick size) در سامانه معاملات برای کلیه نمادهای معاملاتی سهام و حق تقدم سهام با قیمت کمتر از ۵٠٠  تومان از ١٠ به یک ریال کاهش می یابد و حداقل تغییر قیمت در نمادهای با قیمت ۵٠٠ تومان و بیشتر کماکان ١٠ ریال خواهد بود.

قثابت

قند ثابت خراسان مجوز افزایش سرمایه 1167 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "قثابت" سرمایه فعلی را از 51 به 646.2 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

کالا

شرکت بورس کالا از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها خبر داد."کالا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 250 به 500 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به الزام اجرای مصوبه هیات مدیره سازمان بورس در خصوص تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورس ها و احداث ساختمان جدید شود.

چادرملو

شرکت چادرملو با وزارت صنعت تفاهم نامه همکاری ۲ میلیارد دلاری شامل ۴ میلیون تن ظرفیت کنسانتره آهن جدید، ۵ میلیون تن گندله‌سازی و ... امضا کرد.

های وب
شرکت داده گستر عصر نوین از قرارداد 240 میلیارد تومانی با وزارت ارتباطات جهت ایجاد پوشش صوت و دیتا در 200 روستا به مدت چهار ماه خبر داد. "های وب" اعلام کرد: این شرکت بر اساس ابلاغیه 31 فروردین با وزارت ارتباطات جهت ایجاد پوشش صوت و دیتا در 200 روستا اعلامی به مبلغ 240 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است. مدت قرارداد از تاریخ ابلاغ به مدت 4 ماه و تا 31 مرداد است. 25درصد کل مبلغ قرارداد بصورت پیش پرداخت است و بهای کل خدمات موضوع قرارداد با ارائه هر صورتحساب و پس از تایید ناظر قرارداد و کسر کسورات پرداخت خواهد شد.

مصوبات جدید سازمان بورس برای دامنه نوسان

رییس سازمان بورس از مصوبه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش دامنه نوسان قیمت ها به مثبت ۶ و منفی سه از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.

غدشت

شرکت دشت مرغاب مجوز افزایش سرمایه  1176 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه فعلی "غدشت" هم از 5.3 به 68.1 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

بنیرو

نیروترانس مجوز افزایش سرمایه528 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "بنیرو" نیز سرمایه فعلی را از 150 به 941.8 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

امید
تامین سرمایه امید از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 111 درصدی خبر داد. "امید" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 950 میلیارد تومان به 2 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به بهینه کردن ساختار سرمایه و پوشش ریسک ناشی از انتظارات افزایشی نرخ بهره شود.

چدن

شرکت چدن سازان مجوز افزایش سرمایه 408 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه فعلی "چدن" از 170 به 862.9 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

فاذر

مجمع فوق العاده شرکت آذرآب با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور 45.6 درصدی سهامداران برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 1713 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد تصویب قرار گرفت."فاذر" به منظور اصلاح ساختار مالی،  سرمایه فعلی را از 100 میلیارد تومان به 1.8 هزار میلیارد تومان رساند.

ملت

بیمه ملت  مجوز افزایش سرمایه 976 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه فعلی "ملت" از 285 میلیارد تومان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی