---------------------------------- ---------------------------------- 18 سهم پرطرفدار در حساس ترین هفته سیاسی بورس طی ۱۲ سال :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

هفته گذشته که به دلیل اعلام توافق هسته ایی، حساس ترین هفته سیاسی بورس در ۱۲ سال بود، سهام ۱۸ شرکت خودرویی، بانکی، پالایشی و تک سهم در زمره مقبول ترین و پرطرفدارترین ها بودند.

هفته گذشته و مخصوصا" روز سه شنبه 23 تیر 1393 ، یکی از تاریخی ترین و مهمترین وقایع معاصر جهان رخ داد و طی آن بعد از 12 سال کشمکش و بیم و امید، بالاخره توافق هسته ایی ایران و 6 قدرت جهانی به دست آمد تا ضمن به حق بودن فعالیت های هسته ایی ایران ، زمینه لغو تحریم های چندین ساله یک طرفانه از اقتصاد کشور هم فراهم شود.

برهمین اساس در شرایطی موضوع هسته ایی یکی از مهمترین مسائل و ریسک های 12 ساله بورس ایران بشمار می رفت که این موضوع در مسیر حل و فصل نهایی شدن قرار دارد و می تواند آینده اقتصاد ایران و بازار سرمایه کشور را با تحولاتی بنیادی همراه کند. هرچند ریزش عجیب 605 واحدی شاخص بورس در فردای روز اعلام توافق با شائبه هایی توامان شده اما برآورد اکثریت قریب به اتفاق فعالان این است که طی روزهای آینده چهره واقعی و طبیعی و همراه با رشد قیمت ها نمایانگر خواهد شد.

به هر حال طی هفته گذشته که تمرکز همه متوجه اخبار لحظه به لحظه وین و مذاکرات بود، جو روانی مثبتی بر بازار حاکم بود و آمارهای ثبت شده حکایت از آن افزایش امیدها به آینده روشن بورس داشت. 

به این ترتیب طی هفته پیش که حساس ترین هفته سیاسی بورس در ۱۲ سال اخیر قلمداد شد، متغیرهای اصلی بورس تهران با افزایش و روند صعودی ثبت شدند و در برابر رشد 2066 واحدی شاخص و قرار گرفتن در عدد 68 هزار و 827 هزار واحدی، ارزش و حجم معاملات و تعداد خریداران 43، 28 و47 درصد افزایش یاقتند و طی آن بیش از 5.5 میلیارد سهم به ارزش 1.19 هزار میلیارد تومان توسط 108 هزار و 880 نفر خریداری شد.

در این میان بررسی های جزئی تر بورس پرس از معاملات سهام شرکت های بورسی نشان می دهد به دلیل ارتباط مستقیم صنایع خودرو، بانک،پالایشگاه و برخی تک سهم ها با توافق هسته ایی، سهام 18 شرکت در کانون توجه اکثر فعالان حقیقی و حقوقی قرار گرفته و برخی شرکت های این صنایع دارای بیشترین تعداد خریدار بودند.

در صدر این شرکت ها ، بانک صادرات قرار دارد که به دلیل قیمت های ارزان و حدود 100 تومانی هر سهم و انتظار برای رشد با توجه به از سرگیری شعب خارج کشور ، بیشترین خریداران هفته پیش را به خود جلب کرد. "وبصادر" که با سرمایه بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی، بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی است ، با 9,185 خریدار مقبول ترین سهم بود و دارای معاملات بیش از 961 میلیون سهمی شد. 

بانک های ملت و تجارت نیز با 3,890 و 3,238 خریدار و معامله بیش از 230 و 401 میلیون سهم از دیگر سهام بانکی بودند که مورد توجه فعالان واقع شدند.

در میان صنعت خودرو نیز پارس خودرو با 3,946 خریدار و 286 میلیون سهم، بیشترین طرفداران این صنعت را به خود جلب کرد. شرکت های ایران خودرو،  سایپا و گروه بهمن هم با 2,874 ، 2,669 و 2,657 خریداری که داشتند ، بعد از پارس خودرو از گزینه های اصلی خریداران بودند. همچنین سایپا دیزل،ایران خودرو دیزل و زامیاد بیش از هزار و کمتر از دو هزار خریدار به خود جذب کردند.

در گروه سوم نیز دو پالایشگاه بندرعباس و اصفهان با 3,427 و 2,584 خریدار در زمره سهام پرطرفدار ایستادند.

شرکت های کشتیرانی با 2,706 خریدار، نورد آلومنییوم با 2,265 ، لیزینگ رایان سایپا با 1,864 خریدار، سرمایه گذاری نفت با 1,687 و آذرآب با 1,006 خریدار هم در گروه تک سهم های پرطرفدار هفته پیش بورس قرار گرفتند.

نظرات (۱)

salam

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی