---------------------------------- ---------------------------------- برنامه های آینده و افزایش سرمایه"ثاخت" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

رضا کامرانی مدیرعامل بین المللی توسعه ساختمان در مجمع سالانه شرکت بین المللی توسعه ساختمان اعلام کرد: در حال حاضر سیاست های دولت بهبود وضعیت بازار املاک و مستغلات و خروج تدریجی بازار از رکود فعلی است که این اقدام با اعطای تسهیلات خرید وساخت از سوی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری صورت خواهد پذیرفت.

وی از مدیریت پرتفوی دارایی ها و پروژه های فعلی شرکت، توسعه فعالیت های شرکت با تعریف پروژه های جدید داخلی، توسعه فعالیت های شرکت در بخش های جدید بازار ساخت و ساز، توسعه فعالیت های مشارکتی با حضور در پروژه های سازمان ها و نهادهای دولتی به عنوان اهداف و استراتژی های این شرکت یاد کرد.

وی ادامه داد: سال مالی گذشته فروش واحدهای ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری از رونق چندانی برخوردار نبود و به رغم افزایش اندک قیمت املاک در ماه های گذشته، پیش بینی می شود با افزایش نرخ ارز، نقدینگی در زمستان 95 به سمت بازارهای رقیب به ویژه بازار ارز سوق یافته و تا پایان سال شمسی 95 تحول چشمگیری در بخش ساختمان رخ ندهد.

کامرانی به برنامه جامع و حمایتی دولت در جهت نوسازی بافت های فرسوده به ویژه در کلان شهرها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تقاضا در حوزه گردشگری (سیاحتی، سلامت و مذهبی) در شهرهای توریستی، دارای جاذبه گردشگری با توجه به چشم انداز بهبود وضعیت اقتصادی کشور افزایش یافته است. از سوی دیگر بالا رفتن سطح درآمدی خانوار وبهبود وضعیت اقتصادی پیش بینی می شود. همچنین سهم ساختمان های بلندمرتبه در ساخت و ساز در سال های اخیر افزایش یافته، به طوری که امکان استفاده از این فرصت بالاخص در ساخت واحدهای اداری در تهران و کلان شهرها افزایش یافته است.

وی افزود: مشکلاتی مانند نقدینگی کل کشور، شرایط رکودی حاکم در صنعت ساخت و ساز، روند کاهشی حاشیه سود ساخت و ساز در سال های اخیر، عدم علاقه بانک ها برای ارایه تسهیلات بلندمدت و به تبع آن سخت شدن شرایط تامین سرمایه برای صنعت وجود دارد اما به رغم تمامی این محدودیت ها، "ثاخت" در نظر دارد سود و ارزش دارایی های شرکت را به منظور تداوم وافزایش سود آوری افزایش دهد تا به این واسطه جایگاه شرکت ارتقاء یافته و به برترین هلدینگ ساختمانی کشور تبدیل شود.

کامرانی با بیان اینکه در این مسیر نیز فعالیت های شرکت در زمینه های کاری مرتبط توسعه و گسترش خواهدیافت، ادامه داد: با توجه به آنکه تعهدات بانکی و از طرفی کاهش خرید و تقاضا برای پروژه ها باعث کاهش نقدینگی شده، این مجموعه برای کاهش اثر این مساله، در نظر دارد تا از سیستم معاملات بر مبنای تهاتر برای پیش برد پروژه ها و سرمایه گذاری در پروژه های جدید استفاده کند.

وی افزود: همچنین برای ایجاد منابع مالی(نقدینگی) فروش دارایی های غیر مولد و جذب مشارکت برای پروژه ها، تزریق نقدینگی از سهامداران شرکت و همچنین استفاده از ابزارهای نوین بانکی ( صکوک) در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی به افزایش تعداد شرکت های رقیب در حوزه ساختمان بلندمرتبه و انبوه سازی و حضور هلدینگ های ساختمانی بانک ها اشاره کرد که با منابع مالی در دسترس و حاشیه سود پایین صنعت منجر به افزایش عرضه شده است؛ براین اساس این شرکت در نظر دارد تا تمرکز خود را بر پروژه های ساخت خاص و شاخص و پروژه های پیمانکاری قرار دهد.

به گفته کامرانی، بخش عمده ای پروژه ها متمرکز بر پروژه های تجاری بوده است. به طوری که طبق بررسی سال های اخیر، حجم سرمایه گذاری ها در این بخش و به تبع آن عرضه در بخش تجاری به شدت بالا رفته است.

وی انتشار اوراق صکوک اجاره 150 میلیارد تومانی جهت تامین نقدینگی و افزایش سرمایه 100 درصدی (از 300 به 600 میلیارد تومان) از محل مطالبات و آورده نقدی را از دیگر برنامه های این شرکت نام برد.

کامرانی در خصوص پروژه های در دست این شرکت گفت: پروژه سعدی شیراز در مرداد ماه سال آتی تکمیل خواهد شد. پروژه بعثت تقریبا تمام شده و مراحل اخذ پایان کار را طی می کند. پروژه مگا پارس سال آینده بخش اداری و قسمتی از بخش تجاری آماده می شود و مذاکرات برای فروش واحد های اداری در حال اجراست. پروژه نارنجستان 2 دارای چند فاز است که تا تابستان سال آینده فاز یک تجاری به بهره برداری خواهد رسید و پروژه های ساختمانی شرکت های تیسا کیش و کیش رویای زندگی مجددا آغاز و با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی