---------------------------------- ---------------------------------- رشد بدون وقفه ۱۸۷ درصدی "شتهران" در ۲۳۶ روزکاری :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

هر چند رویدادهای جالب و استثنایی مثبت و منفی بورس کم نیستند اما جدیدترین مورد این جریان به شرکت مشروط تهران شیمی اختصاص دارد که بی سرو صدا و بدون جلب توجه، رشد خیره کننده ایی را ثبت کرده و مهمتر از آن در 236 روز کاری مستمر، حتی یک روز هم منفی نبوده و یک نفس نظاره گر افزایش قیمت سهم شده است.

براساس این گزارش، این شرکت فعال در صنعت دارو از 5 اسفند 74 با قیمت 575 تومانی هر سهم وارد بورس شده و بازدهی سهام آن در یک سال اخیر ( از اول آذر سال گذشته تا چهارشنبه پیش) حدود 187 درصد بوده است. در این میان انچه به استثنایی بودن آن انجامیده این است که قیمت سهام "شتهران" در همه 236 روزکاری گذشته با رشد همراه بوده و حتی یک روز هم منفی نشده است. آن هم بدون وجود دلیل خاصی و بی سر و صدا.

این درحالی است که هیات پذیرش بورس در جلسه 6 تیر امسال وضعیت شرایط حضور این شرکت را مورد بررسی داده و اعلام کرده تهران شیمی با سرمایه 14.8 میلیارد تومانی به دلیل عدم رعایت حداقل سرمایه 20 میلیارد تومانی شرکت های بورسی ، نمره نامناسب اطلاع رسانی و میزان اندک و 3 درصدی سهام شناور آزاد نتوانسته شرایط ادامه حضور در بورس را احراز کند.

بر همین اساس مقرر شده بود مدیران "شتهران" با کارشناسان بورس جلسه ایی را برگزار و در این موارد تصمیم گیری کنند تا در صورتی که این شرکت نتواند حداقل شرایط های تعیین شده در دستورالعمل را احراز کند از بورس اخراج و به فرابورس منتقل شود اما تاکنون نتیجه ایی در این رابطه اعلام نشده است.

برپایه این گزارش، درحالی ترکیب سهامداری « شتهران» شامل اشخاص حقیقی و از جمله یک شخصی حقیقی با مالکیت 42 درصدی است که یک مقام مسئول در این شرکت در پاسخ به این سئوال که آیا رویداد مثبتی مانند تعدیل سود، افزایش سرمایه، فروش دارایی ، تولید یک محصول و... از این شرکت در پیش است که باعث رشد بی وقفه 187 درصدی قمیت شده ؟ به بورس پرس توضیح داد: خیر. به جز موضوع عرضه و تقاضا  و تمایل سرمایه گذاران به خرید، دلیل خاصی برای رشد قیمت سهام وجود ندارد.

وی ادامه داد: این نکته برای مدیران این شرکت دارویی هم جالب شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی