---------------------------------- ---------------------------------- "رمضان" از ترکیب مالکیت "قاسم" رفت/ زیان 50 درصدی سهام در سال اول :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

درحالی سهام شرکت قاسم ایران 21 آبان سال گذشته در فرابورس عرضه اولیه و سپس با حاشیه های متعددی همراه شده بود که طی ماه های اخیر زمزمه هایی مبنی بر کناره گیری فرهاد رمضان از مدیر عاملی هلدینگ خودکفایی آزادگان شنیده و حتی نام مقصد وی هم اعلام شده بود.

این زمزمه ها بعداز ظهر چهارشنبه گذشته و همزمان با سالروز عرضه اولیه "قاسم" محقق شد و طی آن با برگزاری مراسمی، رمضان از هلدینگ خودکفایی رفت و با تصمیم هیات مدیره، رحیم نعمت پرور جانشین وی شد.

این رویداد در شرایطی رخ داد که بازدهی سهام قاسم ایران طی یک سال حضور در فرابورس، با احتساب تقسیم سود 14 تومانی و افزایش سرمایه 122 درصدی در 22 شهریور ( از 36 به 60 میلیارد تومان) با زیان 50 درصدی سهام و افت قیمت از ۱۰۰۰ تومان عرضه اولیه به 301 تومان سوم آبان و قبل از توقف نماد همراه شده است. حتی سهامدارانی که اقدام به خرید به قیمت های 1500 تا 2000 تومانی کرده و حاضر به فروش نشده اند با زیان سنگین تری مواجه شده اند.

براساس این گزارش، شرکت قاسم ایران 21 آبان سال گذشته با کشف قیمت 1000 تومانی هر سهم وارد فرابورس شد و بیش از 2000 تومان هم رسید ولی از آذر سال گذشته تا قبل از مجمع با ریزش مداوم قیمت تا 835 تومان مواجه شد. در این میان این شرکت 36 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته را  911 ریال پیش بینی کرد و در دو مرحله این سود را به 738 و 757ریال کاهش داد. در آخرین گزارش اعلامی هم "قاسم" برای سال گذشته سود هر سهم را با 7 درصد کاهش دیگر به 706 ریال رساند.

با این اوصاف برخی سهامداران اقدام به خرید سهام این شرکت در قیمت های بیش از 1500 تومانی کرده بودند و با تکیه بر برخی عوامل منتظر ادامه رشد قیمت آن به بیش از 2 هزار تومان بودند که در عمل چنین نشد.

مسائلی چون دلیل غیبت فرهاد رمضان و مصاحبه های وی با رسانه ها و طرح مواردی چون اعلام جبران کاهش  سود شرکت در یک روز یا یک هفته ، ادعای فروش سهام توسط "غصینو" با میانگین قیمت 1300 تومانی و خرید 900 تومانی، اعلام قیمت 2500 تومانی هر سهم قبل از مجمع توسط مسئولان، نظر مشکوک حسابرس در تعدیل سود، اصرار برخی سهامداران به تنفس کشیده شدن مجمع، لزوم عذرخواهی مسئولان از سهامداران به دلیل زیان های وارده، درگیری برخی سهامداران با هم، عدم اجازه سهامداران به مسئولان در برگزاری روال عادی مجمع و... موجب بروز حاشیه هایی در اولین مجمع قاسم و سپس با واکنش و توضیحات رمضان همراه شده بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی