---------------------------------- ---------------------------------- تعدیل منفی و بازدهی منفی سود هر سهم سرمایه گذاری سایپا :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

سرمایه گذاری سایپا که در سرمایه گذاری در سهام، صندوق ها و سایر اوراق بهادار مشغول به فعالیت است و در گروه شرکت های سرمایه گذاری و در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می گیرد،  از ابتدای سال جاری تاکنون با افت قیمتی ۱۷٫۸ درصدی از قیمت ۱۱۶۴ ریالی به قیمت ۹۵۶ ریال کاهش یافته است.

با بررسی صورت های مالی این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ مبلغ ۲۰۵ ریال سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ افت ۴۹ درصدی سودآوری را رقم زده است.

برای سال مالی جاری نیز مبلغ ۱۹۴ ریال سود در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی ۳ ماهه برآورد کرده که نسبت به اولین بودجه ارائه شده شرکت ۷٫۷ درصد تعدیل مثبت داشته و علت این تعدیل را سود ۷۹ میلیارد ریالی ناشی از فروش ساختمان شرکت واقع در شهر تهران اعلام کرده است، که از محل یک درآمد تکرار نشدنی یا غیر عملیاتی بوده، نشانگر عملکرد مناسب این مجموعه نمی باشد.

شرکت براساس عملکرد ۶ ماه نخست سال جاری تعدیل منفی ۶۷ درصدی سود هر سهم خود را کاهش داده و در عملکرد واقعی ۶ ماهه هیچ سود یا زیانی را شناسایی نکرده است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، پرتفوی سرمایه گذاری های شرکت که نزدیک به ۴۵ درصد آن را سهام گروه خودرو و ساخت قطعات و حدود ۳۵ درصد آن سهام شرکت های واسطه گری مالی تشکیل داده است، با توجه به وزن این سرمایه گذاری ها، رکود حاکم بر بازار و چالش هایی که گروه خودرویی با آن روبرو هستند و همچنین عملکرد نامناسب شرکت طی ۶ ماه نخست سال مالی جاری کاهش سودآوری این مجموعه تا پایان سال دور از انتظار نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی