---------------------------------- ---------------------------------- بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه درج و آماده عرضه اولیه سهام شد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

جدیدترین تحولات مربوط به ورود شرکت های جدید به بازار سهام نشان می دهد شرکت تولید نیروی برق دماوند به عنوان بزرگترین شرکت برقی خاورمیانه و دومین شرکت برقی در فرابورس (بعد از برق عسلویه مپنا) درج و آماده عرضه اولیه تا 10 درصد سهام شده است.

براساس این گزارش، این شرکت با نماد " دماوند" در گروه برق، گاز، بخار و آب گرم به عنوان صد و بیست و هفتمین شرکت فرابورسی و شصت و دومین شرکت بازار دومی درج شده است.

بررسی های اولیه بورس پرس نشان می دهد سرمایه اسمی و فعلی این شرکت 46 میلیارد تومان بوده اما برنامه افزایش سرمایه تا حداکثر 500 میلیارد تومان در پیش است که بعد از نهایی شدن گزارش هیات مدیره و تایید حسابرس از دو یا یکی از دو محل مطالبات از دولت و سود انباشته و بعد از عرضه اولیه سهام عملیاتی خواهد شد.

همچنین این شرکت درحالی برای سال مالی 29 اسفند گذشته حدود 230 میلیارد تومان سود محقق کرده که برای سال مالی جاری هم حدود 500 تومان سود پیش بینی کرده و از جمله شرکت هایی با سودآوری بالا بشمار می رود.

در ترکیب سهامداری "دماوند" هم بنیاد شهید با مالکیت حدود 99 درصدی حضور دارد که سال های قبل از توانیر به این نهاد منتقل شده است.

تولید نیروی برق دماوند در کیلومتر 35 جاده تهران - گرمسار مستقر بوده و با ظرفیت اسمی و علمی 2 هزار و 800 و 2 هزار و 400 مگاواتی بزرگترین شرکت تولیدکننده سیکل ترکیبی در خاورمیانه است. همچنین این شرکت 4 درصد برق کشور و 30 درصد برق استان تهران را تامین می کند.

به ترتیب در حالی اطلاعات کامل و امیدنامه "دماوند" طی یکی دو روز آینده در کدال منتشر خواهد شد که سهامدار عمده و مسئولان فرابورس مترصد عرضه اولیه تا 10 درصد سهام این شرکت جدید و سودآور در هفته های آینده هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی