---------------------------------- ---------------------------------- کاهش التهاب بورس با شفاف شدن سیاست های رییس جمهور جدید آمریکا :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته با روند نزولی قیمت سهام شرکت ها و تشکیل صف فروش سهام در اغلب نمادها همراه شد که این امر متأثر از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی کاندیدای جمهوری خواه رخ داد.

به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه به دلیل ایجاد جو روانی منفی ناشی از انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا هیجانی رفتار کردند و به دلیل افزایش ریسک سرمایه گذاری اقدام به فروش سهام نمودند. این در حالی است که هنوز شفاف سازی لازم در خصوص دیدگاه های فرد منتخب در حوزه سیاسی، اقتصادی و روابط بین الملل انجام نپذیرفته است.

در پی انتخاب دونالد ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا مجلس سنا و در حقیقت اغلب نهادهای دولتی این کشور جمهوری خواه یکصدا شدند و با توجه به اینکه اغلب کشورهای حامی ترامپ از کشورهای شرقی همچون روسیه، چین و کره شمالی بودند، احتمال اینکه در بلند مدت شاهد بهبود اوضاع و اعمال تبعات مثبتی ناشی از این اتفاق بر اقتصاد باشیم، دور از ذهن نخواهد بود. علاوه بر این، سابقه حکومت جمهوری خواهان در آمریکا بیانگر این است که ایران همواره در دولت جمهوری خواه امتیاز گرفته و فعالیت این حزب به نفع کشورمان بوده است.

ترامپ تاکنون اظهارات منفی و نامناسبی در خصوص گسترش روابط بین المللی با کشورمان نداشته و تنها اعلام داشته که می بایست برجام جدیدی نوشته شود تا معامله دو جانبه ای میان دو طرف انجام گیرد. این در حالی است که وی هنوز سیاست های خارجی خود را اعلام نکرده و به نظر می رسد به دلیل اینکه سابقه ذهنی از این فرد میان اهالی بازار سرمایه وجود ندارد شاهد ایجاد جو روانی منفی در بازار سرمایه هستیم. از این رو در صورتیکه ابهامات در خصوص سیاست گذاری های وی رفع گردد و مواضع و دیدگاه های رییس جمهور جدید آمریکا مشخص شود سهامداران رفتار منطقی تری را از خود به نمایش می گذارند.

پیش بینی می شود تا با رخداد این اتفاق قیمت های جهانی افزایش یابد چرا که ارزش دلار نسبت به ارزهای خارجی کاهش یافته و این یعنی نرخ کالاها، طلای جهانی و نفت افزایش خواهد یافت. به هر حال موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است این است که فعلاً قضاوت به دلیل وجود ابهام و مشخص نبودن موضع گیری ها کمی زود است و باید منتظر ماند تا شفاف سازی در این خصوص انجام پذیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی