---------------------------------- ---------------------------------- پیش بینی شاخص بورس بر مبنای بررسی فیبو ناچی در دو هفته آینده :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

محمد هادی نورپوری مدرس دوره های آموزش بازار سرمایه و دارنده مدرک تحلیل تکنیکال از کاوندیش کالج انگلستان با ارایه تحلیلی از شاخص بورس ، آینده این متغیر مهم برای هفته آینده را در قالب دو سناریو پیش بینی و اعلام کرد شاخص بورس در مسیر اصلاحی با سطح ۳۸ درصد فیبوناچی معادل ۷۴۰۲۰ واحد روبرو است که با توجه به اهمیت این سطح حمایتی انتظار می رود طی دو هفته آینده دو سناریو اتفاق بیفتد.

این تحلیل صرفا بعد فنی و تکنیکال شاخص را بررسی کرده و بهتر است مخاطبان ریسک های سیستماتیک و  غیرسیستماتیک را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند.

همانطور که در نمودارهفتگی شاخص کل ملاحظه می شود، شاخص بعد از شکست کانال نزولی دو ساله در دی 94 با رشد 20 هزار واحدی به قله 81860 واحدی صعود کرد و پس از برخورد با مقاومت یاد شده از هفته اول فروردین 95 پس از وقوع واگرایی کاهشی شروع به افول کرد.

بررسی سطوح فیبو ناچی نشان می دهد شاخص در مسیر اصلاح خود با سطح 38درصد فیبوناچی معادل 74020 واحد روبرو بوده که با توجه به اهمیت این سطح حمایتی انتظار می رود طی دو هفته آینده دو سناریو اتفاق بیفتد.

سناریوی اول این است که بالای این سطح تثبیت شود که می توان به بازگشت بازار امیدوار شد و در صورتی که بتواند  مقاومت 77003 واحدی را باقدرت بشکند می توان به رشد بازار امیدوار شد و سهم های با بتای مثبت و پر ظرفیا را شناسایی و وارد بازار شد.

سناریوی دومی که می توان متصور بود این است سطح حمایتی  74020 از دست برود که بعد از آن اولین سطح حمایتی که جلوی ریزش بیشتر شاخص را خواهد گرفت معادل 50 درصد فیبوناچی معادل 71652 واحد خواهد بود. در این صورت بهتر است از بازار خارج شد و منتظر فرصت بهتر برای بازگشت به بازار شد

جمع بندی و پیشنهاد:

با توجه به اینکه شاخص برروی سطح 38 درصد فیبوناچی خود قرار گرفته انتظار می رود بازار نسبت به سطح یاد شده  عکس العمل نشان دهد. لذا برای ورود به بازار پیشنهاد می شود در صورت شکست مقاومت 77003 واحدی ، تحصیل سهم های مناسب و پر ظرفیت با بتای مثبت را در دستور کار قرار داد و در صورت از دست رفتن حمایت 74020 واحدی از بازار خارج و منتظر صدور سیگنال های قوی تر برای ورود به بازار باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی