---------------------------------- ---------------------------------- وضعیت بانک های ایرانی بعد از برجام :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد علیرغم امیدها برای طلوع جدید در اقتصاد ایران بعد از لغو تحریم‌های هسته‌ای، بانک‌های مهم غرب از ترس مجازات آمریکا، تمایلی به تجارت با ایران ندارند.

حسن روحانی گفته است ایران به منظور رسیدن به هدف رشد 8 درصدی مورد نیاز برای مدرنیزه کردن بخش صنعتی و راه‌اندازی مجدد اقتصاد فلج به 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال نیاز دارد اما بدون حضور بانک‌های بزرگ خارجی، تحقق این مسئله غیرممکن به نظر می‌رسد.

پرویز عقیلی مدیرعامل بانک خصوصی خاورمیانه گفت: درحال حاضر بانک‌های کوچک اروپایی برای همکاری با ما موافقت کرده‌اند.

وی بدون نام بردن از این بانک‌ها گفت: این بانک‌ها از کشورهای ایتالیا، اتریش، سوئیس، آلمان و بلژیک هستند. در این میان هیچ بانک متوسط یا بانک مهم و بزرگی برای همکاری با ما موافقت نکرده است.

یک چالش بزرگ این است درحالیکه تحریم‌های هسته‌ای در ماه ژانویه لغو شد اما آمریکا همچنان طیف دیگری از تحریم‌های مرتبط با آزمایش موشک بالستیک و آنچه که نقض حقوق بشر در ایران نامیده اند را همچنان حفظ کرده و حدود 180 شخصیت و نهاد ایرانی و همچنین شرکت‌های دفاعی ایران و دو خط هوایی و چندین بانک را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت اخیراً به وب‌سایت "میدل ایست آی" گفته آمریکایی‌ها یک نوع ایران هراسی را تغذیه می‌کنند به طوریکه هیچ‌کس در عمل با ایران همکاری نکند.

شمار محدودی از مؤسساتی که با جمهوری اسلامی ایران تعامل دارند شامل، بانک «رایفایزن» و «ارست» اتریش، «مدیوبانکا» و «بانکو پوپولار» ایتالیا، بانک‌های EIH، KfW و AKA آلمان، KBC بلژیک، ING هلند و «هالک» ترکیه می‌شود.

طبق گفته کارشناسان ایرانی، این بانک‌ها روابط کاری با بانک‌های ایرانی برای افتتاح اعتبارنامه مبالغ اندک 10، 20 یا 50 میلیون دلاری برقرار کرده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی