---------------------------------- ---------------------------------- هر سهم برکت، ۲۴۲ تومان کشف قیمت شد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

در جریان معاملات امروز بازار سهام، 10 درصد سهام هلدینگ دارویی برکت به روش جدید ثبت سفارش عرضه اولیه شد که نخستین عرضه اولیه شرکت های بورسی به این روش و چهارمین مورد در بازار سهام و با احتساب 3 شرکت فرابورسی است.

در عرضه 340 میلیون سهم "برکت" با محدوده قیمتی 220 تا 242 تومانی هر سهم و سهمیه حداکثر 20 هزار سهمی سهامداران حقیقی و حقوقی واگذار و طی آن هر سهم این شرکت جدید 242 تومان کشف قیمت شد.

با این حساب با توجه به پیش بینی سود 28 تومانی هر سهم و قیمت تومانی هر سهم ، نسبت P/E هر سهم این شرکت جدید 8.6 مرتبه برآورد شد که نسبت به P/E بیش از 7 مرتبه ایی گروه ، بالاتر است.

این در حالی است که برخی از فعالان با اعلام غیر توجیه بودن بورسی شدن این هلدینگ به دلیل حضور زیرمجموعه مهمی چون سرمایه گذاری البرز، وضعیت ناخوشایند بازار ، کمبود نقدینگی و خروج سرمایه ها و... از خرید سهام "برکت" منصرف شده اند.

این جریان به همراه نظر برخی از کارشناسان مبنی بر گران بودن قیمت 242 تومانی ، موجب شد تا بعد از اتمام عرضه سهام به متقاضیان خرید 242 تومان ( برای حدود 270 میلیون سهم)، قیمت سهام روند نزولی گرفت و به کمتر از 228 تومان هم رسید نا قیمت پایانی هر سهم 2401 ریال محاسبه شود.

با این اوصاف باید منتظر وضعیت عرضه و تقاضا و قیمت سهام این شرکت در فردا و روزهای بعد ماند که به نظر می رسد با تحولات معناداری همراه شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی