---------------------------------- ---------------------------------- قیمت و مقایسه محصولات جدید پژو در ایران :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

تعرفه ورود خودرو به کشور ما بستگی به حجم موتور خودروی مورد نظر، بین ٤٥ تا ٥٥ درصد وضع شده؛ اما در عمل مبالغ دیگری مانند تبصره ١٣ که شامل هزینه اسقاط سه تا چهار خودروی فرسوده به ازای هر خودروی وارداتی و مبالغ دیگر نیز مانند هزینه استاندارد یا شماره‌گذاری به این تعرفه اضافه می‌شود و در نهایت تعرفه واقعی یا قیمت تمام‌شده خودروی وارداتی بین ٩٠ تا ١١٠ درصد به قیمت اولیه خودرو اضافه می‌شود.

شرکت‌های خودروساز داخلی نیز در سالیان گذشته از دیوار بلند تعرفه و بازار انحصاری کشورمان نهایت استفاده را کرده و خودروهای تولیدی را به‌طور متوسط با دوبرابر قیمت بین‌المللی آن به بازار داخلی عرضه کرده‌اند؛

به‌طور مثال می‌توان خودروی کیا مدل سراتو که اخیرا در سایپا مونتاژ می‌شود اشاره کرد که قیمت بین‌المللی آن حدود ٥٠‌ میلیون بوده ولی در بازار داخلی حدود ٩٠‌ میلیون عرضه می‌شود یا رنو کپچر که قیمت بین‌المللی آن حدود ٦٠‌ میلیون بوده ولی به قیمت ١١٠ ‌میلیون در بازار داخلی به فروش می‌رسد. این فرمول عرضه خودرو در بازار داخلی با دوبرابر قیمت جهانی تقریبا در تمامی محصولات داخلی از جمله خودروهای چینی مشاهده می‌شود.

اما محصولات جدید پژو در ایران که هر سه مدل آنها جزء خودروهای کامپکت کوچک دسته‌بندی شده، بر روی پلت‌فرم مشترک PF١ گروه PSA طراحی شده‌اند. احتمالا یکی از دلایل انتخاب این محصولات نقاط مشترک آنها با مدل ٢٠٦ و سابقه تولید آن در ایران و بالطبع توان داخلی‌سازی سریع آنها توسط ایران‌خودرو است.

ارزان‌ترین مدل محصولات تولیدی جدید پژو در ایران مدل ٣٠١ است. این خودروی سدان محصول مشترک پژو و دانگ‌فنگ چین بوده و با سیتروئن الیزه دارای پلت‌فرم مشترک است و در سال ٢٠١٢ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد.

این محصول جزء محصولات اقتصادی پژو بوده، به نوعی که برای رقابت با محصولات ارزان‌قیمت بازار مانند رنو لوگان یا همان ال٩٠ تولیدی در ایران طراحی‌ شده و در‌حال‌حاضر در سایت‌های جهانی پژو در اسپانیا، چین و نیجریه تولید و در بازارهای هدف ترکیه، اروپای مرکزی و شرقی، یونان، خاورمیانه، روسیه، اوکراین و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود.

این خودرو با توجه به قیمت مناسب آن گزینه مناسبی برای جایگزینی مدل ٤٠٥ بوده و به شرط داخلی‌سازی و کاهش هزینه می‌تواند جانشین لایقی برای آن باشد. از لحاظ مصرف سوخت و سطح تکنولوژی خودروی مناسبی بوده و تنها ضعف آن را می‌توان کسب تنها سه ستاره ایمنی از مؤسسه EURO NCAP اروپا عنوان کرد. این خودرو در بازار چین در شش مدل شامل سه مدل با گیربکس اتوماتیک چهاردنده و سه مدل با گیربکس پنج‌دنده دستی تولید و عرضه می‌شود.

تجهیزات پایه این خودرو برای تمامی مدل‌های عرضه‌شده در بازار چین شامل رینگ‌های ١٥ اینچ فولادی، چراغ‌های هالوژن، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های برقی، ورودی USB، دو عدد ایربگ جلو و سیستم‌های ABS, EBD, HBA است. با در نظرگرفتن یوان به نرخ ٥٣٠ تومان قیمت عرضه مدل دستی آن ٤٥‌ میلیون تومان و نرخ اتوماتیک آن با تجهیزات پایه به قیمت ٥٠‌ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مدل بعدی مورد بررسی کراس اوور کوچک پرفروش ٢٠٠٨ است که در اکثر بازارهای مورد عرضه توانسته رتبه بالای فروش را به دست آورد که به‌عنوان نمونه می‌توان به رتبه سوم آن در فرانسه بعد از ٢٠٨ و ٣٠٨ اشاره کرد. از لحاظ ایمنی این مدل توانسته پنج ستاره ایمنی از مؤسسه EURO NCAP اروپا کسب کند. این خودرو نیز در بازار چین در پنج مدل شامل سه مدل با گیربکس چهاردنده اتوماتیک و دو مدل با گیربکس پنج دنده دستی عرضه می‌شود که تمامی آنها با همان موتور ١,٦لیتری CVVT عرضه می‌شود.

این خودرو که در سال ٢٠١٣ رونمایی شد به نوعی جانشین SW٢٠٧ بوده و درحال‌حاضر در سایت‌های فرانسه، برزیل و چین تولید می‌شود و در تمامی بازارهای پژو به فروش می‌رسد. این خودرو در تمامی مدل‌های عرضه‌شده در چین دارای تجهیزات پایه شامل آینه‌های برقی، چراغ مه‌شکن، چراغ روز، رینگ آلومینیوم ١٥اینچی، شیشه‌های برقی لمسی، ورودی USB، دو عدد ایربگ جلو و سیستم‌های ABS و EBD است. قیمت مدل ارائه شده با تجهیزات پایه پیش‌گفته و جعبه دنده پنج سرعته دستی در بازار چین ٥٣‌ میلیون تومان و دنده اتوماتیک آن ٥٨‌ میلیون تومان است.

در نهایت به گل سرسبد محصولات پژو مدل ٢٠٨ می‌رسیم که در بسیاری از بازارهای عرضه‌شده از جمله فرانسه توانسته رتبه اول فروش را به دست آورد و به امید تجدید موفقیت پدربزرگ خود در ایران یعنی ٢٠٦ به بازار کشورمان قدم گذاشته است.

این خودروی جمع‌وجور و جوان‌پسند، نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو سوئیس در سال ٢٠١٢ رونمایی شد. این خودروی هاچ‌بک کوچک در سایت‌های فرانسه، اسلواکی، برزیل، هندوستان و مالزی تولید شده و در کلیه بازارهای جهانی پژو به فروش می‌رسد. این خودرو از لحاظ ایمنی توانسته پنج ستاره ایمنی را از مؤسسه EURO NCAP اروپا کسب کند و به‌عنوان یک خودروی ایمن شناخته شود.

به علت عدم عرضه آن در بازار چین مجبوریم برای بررسی قیمت بین‌المللی این خودرو سری به بازار امارات بزنیم.

نمونه‌های عرضه‌شده در امارات تولید فرانسه بوده و به‌منظور عرضه در این بازار قیمت فروش بیشتری نسبت به محصولات تولیدی در سایت چین دارد. این خودرو در سه مدل ACTIVE، ACTIVE PLUS و ALLURE عرضه می‌شود که در هر سه مدل از گیربکس چهار دنده اتوماتیک استفاده شده است.

تمامی مدل‌های عرضه‌شده در بازار امارات تجهیزات ورود بدون کلید، چراغ‌های مه‌شکن، دو ایربگ جلو، آینه‌های برقی و سیستم ABS را به صورت پایه عرضه می‌کنند. قیمت ارزان‌ترین مدل آن یعنی ACTIVE ٦٠‌ هزار درهم بوده که با نرخ درهم ٩٦٠ تومان به قیمت حدود ٥٨‌ میلیون تومان است که طبق برآوردهای قبلی مدل دنده‌دستی آن پنج ‌میلیون کمتر از دنده اتوماتیک آن یعنی ٥٣‌ میلیون برآورد می‌شود. شایان ذکر است قیمت فروش خودروها در امارات شامل ١٠ درصد اضافه بهای پرداختی به علت عوارض گمرک امارات و سود وارد‌کننده است.

محصولات جدید پژو در ایران به قیمت 8 تا 20‌ میلیون گران‌تر از بازار چین و امارات در کشور عرضه می‌شود. با توجه به سابقه قیمت‌گذاری دو برابری خودروهای تولیدی در کشور، عرضه حال حاضر محصولات روز خودروسازان بین‌المللی در بازار ایران به مبلغ تنها ٢٠ تا ٤٠ درصد گران‌تر از قیمت بین‌المللی آنها، کم‌سابقه و شاید هم بی‌سابقه بوده و یک قدم رو به جلوی بسیار مثبت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی