---------------------------------- ---------------------------------- دو قرارداد مهم"فاراک" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

طی چند روز گذشته در بین اهالی بازار سرمایه خبرهایی مبنی بر عقد قرارداد جدید مجموعه ماشین سازی اراک با چند سرمایه گذار خارجی دهان به دهان می چرخد که این موضوع بر روند حرکتی سهم نیز بی تأثیر نبوده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت ماشین سازی اراک در همین ارتباط اظهار داشت: شرکت ماشین سازی ایراک با یک سرمایه گذار چینی یک قرارداد جهت احداث ترمینال نفتی در قشم منعقد کرده است. از مخازن این ترمینال، پس از آماده سازی 10 تا 30 میلیون بشکه نفت برداشت خواهد شد.

رضایی در ادامه افزود: طبق این قرارداد به مدت 10 سال مخازن نفتی پس از آماده سازی اجاره داده خواهد شد و به هیچ عنوان نگران سودآوری و بازگشت سرمایه در این طرح نیستیم.

وی تأکید کرد: ارزش قرارداد مذکور حدود 550 میلیون دلار با IRR 19 درصد می باشد که پس از 5 سال به سود خالص خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: به محض اجرای این قرارداد آثار مالی آن برآورد و در صورت مالی شرکت منعکس خواهد شد. بخش اندکی از آثار مالی این قرارداد در بودجه سال مالی 96 شرکت لحاظ شده و پس از نهایی شدن تمام جوانب امر آثار مالی آن به اطلاع سهامداران مجموعه از طریق سایت کدال خواهد رسید.

این مقام مسئول در خصوص شایعاتی که در رابطه با عقد قرارداد "فاراک" با سرمایه گذار کره ای مطرح شده، توضیح داد: هنوز قراردادی منعقد نشده و تنها تفاهم نامه ای جهت ساخت اتوبان 6 بانده 68 کیلومتری از منطقه سراوان شهر رشت تا منطقه رحیم آباد کلاچای امضا شده است و قرار بر این است که اواخر ماه اکتبر این قرارداد منعقد به امضای طرفین برسد.

رضایی در خصوص ارزش و آثار قرارداد ساخت اتوبان 6 بانده با همکاری کره ای ها گفت: طبق این قرارداد علاوه بر ساخت اتوبان، احداث مرکز تفریحی در کنار آن نیز در دستور کار قرار دارد که جمعاً به ارزش400 میلیون دلار ارزیابی شده است، در رابطه با آثار مالی ناشی از این قرارداد نیز قطعاً پس از عقد قرارداد شفاف سازی لازم انجام خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: در بودجه سال مالی 96 شرکت ماشین سازی اراک فاز مطالعاتی آن لحاظ شده است و پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و نهایی شدن هر دوی این دو قرارداد و برنامه های شرکت تغییرات بودجه سال 96 " فاراک" به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی