---------------------------------- ---------------------------------- عرضه اولیه"بصبا" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

درحالی شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا، 22 اسفند سال گذشته در بازار دوم معاملات فرابورس درج نماد شده و در نوبت عرضه اولیه ایستاده که دیروز مدیران این شرکت  وابسته به بنیاد مستضعفان، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را اعلام کردند.

 فعلا" زمانی برای عرضه اولیه 10 درصدی "بصبا" تعیین نشده اما احتمال دارد این رویداد هفته آینده یا دو سه هفته بعد باشد که توسط کارگزاری بورس بهگزین انجام خواهد شد.

مرتضی برونمند فر مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره در خصوص تاریخچه شرکت گفت: صنایع برق انرژی غرب صبا متولی رشته فعالیت برق و تولید آن در بنیاد مستضعفان که هم اکنون در قالب هلدینگ فعالیت می کند در سال 83 تاسیس شد. 51درصد سهام آن متعلق به شرکت صنایع برق و انرژی صبا و 49 درصد مابقی نیز به بنیاد تعلق دارد.

وی افزود: هم اکنون این هلدینگ مالک چند نیروگاه و تعدادی شرکت بهره بردار بوده و به عنوان یکی از زیر مجموعه های آن مشغول فعالیت است.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت به عنوان بزرگترین تامین کننده تولید برق غیر دولتی منطقه در جنوب غرب کشور و مالک دو نیروگاه شهید متهج در زرگان اهواز( اولین نیروگاه واگذار شده به بخش غیردولتی) و نیروگاهی در منطقه آزاد اروند در شرق خرمشهر(در3 فاز)، با ظرفیت 1500 مگاوات به تولید برق مشغول است.

برونمند فر توضیح داد: حدود 30 درصد برق حرارتی و 12درصد کل برق استان و 2 درصد برق کشوراز طریق این نیروگاه ها تامین می شود.جایگاه شرکت در برق استان با آغاز فعالیت فاز سوم نیروگاه خرمشهر از سال آینده با تولید 500 مگاوات، به 40 درصد در تولید حرارتی و 15 درصد درکل ارتقا خواهد یافت.

وی در خصوص جایگاه شرکت نسبت به رقبا افزود: با توجه به اینکه قرارداد تضمینی فروش برق در زرگان تا سه سال آینده برقرار و بازار برق خرمشهر نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی از ضریب بهره برداری بالاتری نسبت به سایر نیروگاه ها برخوردار است. ضمن اینکه 6 هزار مگاوات از کل ظرفیت 70 هزار مگاواتی کشور متعلق به این هلدینگ است، وضعیت شرکت نسبت به مابقی رقبا تعیین کننده جایگاه آن از لحاظ فروش است.

این مدیر با اشاره به مزایای شرکت های غیردولتی در بورس، علت ورود به آن را تصمیم بنیاد مستضعفان جهت شفاف سازی اطلاعات عنوان کرد و افزود: تامین مالی پروژه ها (فاز سوم نیروگاه خرمشهر) نیز از این طریق امکان پذیر است.

برونمند فر برنامه صادرات را با توجه به فاصله 12 کیلومتری با مرزعراق این گونه عنوان کرد: سازو کاراین برنامه در صنعت برق هنوز نهایی نشده،به محض اینکه دولت به بخش غیردولتی اجازه صادرات مستقیم دهد،انجام خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی