---------------------------------- ---------------------------------- عامل اقبال بازار به سهام شرکت های بیمه ای :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شرکت های بیمه ایی درحالی از جمله گروه های کم ریسک حاضر در بازار سرمایه بشمار می روند که سهام شرکت های آن طی روز های اخیر مخصوصا" امروز با اقبال سرمایه گذاران مواجه شده است. به طوریکه امروز هر 12 شرکت بیمه ایی حاضر در تابلوهای بورس و فرابورس با رشد قیمت تثب شده و شرکت های جلودار این صنعت یعنی بیمه های آسیا ، دانا و تا حدی البرز با صف خرید میلیونی روبرو شده اند.

این جریان ناشی از دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه و کسب سودهای میلیاردی و جدید است که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

بنابراین این درحالی احتمالا" سازمان بورس طی روزهای آینده خواهان ارایه توضیحاتی از شرکت های بیمه می شود که در این رابطه مهر گزارش داده در پی ابلاغیه نرخ دیه سال جاری توسط قوه قضائیه و افزایش مبلغ آن، شرکت‌های بیمه متناسب با این رقم، سقف تعهدات را افزایش دادند و دارندگان بیمه نامه شخص ثالث را وادار به دریافت الحاقیه کردند. این در حالی است که علاوه بر اینکه مردم موظف به دریافت الحاقیه هستند، به دلیل فرا رسیدن ماه های حرام، دریافت الحاقیه برای ماه های مذکور نیز لازم به نظر می رسد.

از سوی دیگر دارندگان بیمه نامه شخص ثالث که به اعتقاد بیمه گران، بیمه نامه های آنها که در سال ۹۴ صادر شده، برای سال جاری ناقص است، لازم است که تکمیل شود اما این موضوع نارضایتی بسیاری از دارندگان این نوع بیمه نامه را در پی داشته است.  

دارندگان این نوع بیمه نامه عقیده دارند شرکت‌های بیمه از این موضوع سوء استفاده می کنند، در حالی که باید تدبیری برای یک بار شدن دریافت بیمه نامه کامل شخص ثالث صورت گیرد و مردم از این طریق دچار مشکل نشوند. به عبارت دیگر شرکت‌های بیمه باید با مذاکره با قوه قضائیه راهکاری برای حل این معضل بیاندیشند.

بیمه گذاران این موضوع را مطرح می کنند که شرکت های بیمه به دنبال سود هستند، در حالی که نباید از دارندگان بیمه شخص ثالث برای دومین بار بخواهند که برای دریافت الحاقیه مراجعه کنند، اگر آنها به راحتی مردم می اندیشیدند، می توانستند با همان بیمه نامه اولیه، پوشش های خود را به انجام برسانند.

مردم اعتقاد دارند این شیوه یعنی دریافت الحاقیه در حال تبدیل شدن به یک روش معمول و مرسوم است که باید جلوی این اتفاق گرفته شود تا نه تنها مردم مجبور به مراجعه دوباره به بیمه ها نباشند و مبلغ جدیدی را پرداخت نکنند، بلکه ممکن است با وقفه ای که برای دریافت الحاقیه اتفاق می افتاد، مشکلات جبران ناپذیری برای مردم ایجاد شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی