---------------------------------- ---------------------------------- شنیده ها و شایعات بازار 30 تیر :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


فولاژ

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران از افزایش ۴ برابری محصولات فولادی یزد خبرداد

فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از برنامه این شرکت برای صادرات به قاره آمریکا خبر داد

وهور

شایعات در مورد جدی شدن افزایش سرمایه شرکت و تعدیل مثبت در آینده ایی نزدیک حکایت دارد.

سایپا

شایعات از دریافت یوزانس از دولت در آینده ایی نزدیک حکایت دارد.

افزایش سرمایه سه شرکت

سه شرکت پارس خودرو، سایپا دیزل و صنایع آذر آب از سوی هیأت دولت اجازه داده شد تا از محل تجدید ارزیابی طی سال مالی جاری افزایش سرمایه دهند.

قیمت اوره جهانی

در چهار ماه گذشته در حدود 30 درصد کاهش داشته که برای شرکت های تولید کننده این محصول اتفاق خوشایندی نیست

معافیت مالیاتی

شنیده های ما حکایت از آن دارد در جلسه امروز هیت دولت احتمال میرود در خصوص تمدید معافیت مالیاتی برای سال ۹۵ تصمیم گیری کنند
خروجی این جلسه می تواند تاثیر خوبی بر روی بازار سرمایه داشته باشد

اخبار مجمع ذوب

۱-به دلیل اعتراضات بازنشستگان و سهامداران خرد در خصوص نوسانات زیاد قیمت سهم، مجمع همچنان ادامه دارد.
۲-به گفته مسئولان شرکت پروژه ریل سازی کماکان در مرحله تست می باشد.

۳-در خصوص افزایش سرمایه، زمین های شرکت با مشکلات فراوان مواجه بوده و زمین های مربوط به مسکن و شهرسازی ( مسکن مهر ) رای دیوان عدالت اداری به نفع ذوب آهن صادر شده اما حق اعتراض برای طرف دعوا محفوظ و به احتمال زیاد اجراییی شدن افزایش سرمایه زمانبر خواهد بود.
۴-میزان افزایش سرمایه ۲۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در گزارش قبلی در طبقه مازاد تجدید ارزیابی افشا شده است.
۵-قرارداد مربوط به PCI ( پودر ذغال سنگ ) با چینی ها بسته شده است که در صورت اجرایی شدن آن، حدود ۱۹۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها به همراه خواهد داشت.
۶-واحد گندله سازی احداث گردیده که منافع اقتصادی آن در حدود ۱۵۶۱ میلیارد ریال می باشد.

نکته قابل توجه این است که اثرات موارد مذکور در سال مالی آینده قابل لمس خواهد بود.

اخبار مجمع خپارس

کاهش هزینه مالی در راه است. مدیرعامل شرکت اعلام کرد مقدار فروش از ۱۱۵هزار دستگاه به ۱۷۴هزار دستگاه می رسد اما مجموع بدهی های مشمول بهره بالا نمی رود همچنین بدهی هایی که با بهره ۲۸ و ۲۵ درصد بوده در حال تسویه است تا تسهیلات با نرخ کمتر دریافت شود.
شرکت پارس خودرو و شرکت سایپا دیزل مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دریافت میکنند.

از مجموع بدهی های بانکی حتما ۲۰۰میلیارد تومان را تسویه میکنیم که با نرخ بالای ۲۸ درصد است همچنین الباقی بدهی ها که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است در زمان سررسید با نرخ های پایین تری تمدید می شود.

پیش دریافت از مشتریان هم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که روند آنرا کاهشی کرده ایم و نرخ بهره آنرا کم کم کاهش می دهیم و از ۲۵درصد به ۲۰درصد از اردیبهشت ماه کاهش یافته بنابراین کاهش محسوس هزینه مالی به ازای یک واحد تولید محصول شرکت در راه است.
در واقع با وجود آنکه فروش از حدود ۱۱۵هزار دستگاه به ۱۷۴هزار دستگاه میرسد اما مجموع بدهی های مشمول بهره رشد نمی کند.

کلیه lc هایی که باز میکنیم به صورت یوزانس ۶ ماهه است و این مرهون رفع تحریم است که از اواخر سال ۹۴ ازان استفاده کرده ایم

 

کسرا

در مجمع کسرا ۴۲۳۰ ریال سود نقدی تقسیم شد

فخوز

فخوز ۲۵۰ ریال سود تقسیم کرد.

البرز

البرز، ۷۰ ریال سود تقسیم کرد.

غبهنوش

غبهنوش ۱۷۰ریال، سود تقسیم کرد.

آخرین خبراز عرضه بلوکی “فارس” و ” ذوب”

سازمان خصوصی دو برنامه بزرگ برای عرضه بلوکی دو نماد ذوب آهن و هلدینگ خلیج فارس را در برنامه خود داشته که سخنگوی سازمان خصوصی دراین باره این طور خبر می دهد!

جعفر سبحانی درباره عرضه بلوک ۳ درصدی هلدینگ خلیج فارس بابت بدهی این هلدینگ برای تامین اجتماعی می گوید: این شرکت تمام بدهی خودرا به سازمان خصوصی سازی پرداخت کرد، به همین دلیل سازمان درباره عرضه بلوک این شرکت برنامه ایی فعلا ندارد.

وی اضافه می کند: اما درباره بلوک ۶۰ درصدی ذوب آهن، سازمان همچنان به دنبال فرصتی مناسب است تا بتواند بدهی خود از شستا بدین گونه نقد کند.سازمان تأمین اجتماعی تا الآن هیچ‌کدام از قسط‌های خود را به خصوصی‌سازی پرداخت نکرده است.

به گفته وی ، شستا می‌بایست ۶ قسط ۲۶۰ میلیارد تومانی را پرداخت می‌کرد که هیچ‌کدام وصول نشده است.سازمان خصوصی‌سازی‌ چندی قبل ، یک بلوک ۷۳ درصدی از سهام ذوب‌آهن اصفهان را با قیمت پایه هر سهم ۴۱۱۶ ریال دردر فرابورس عرضه کرد. اما بلوک سهام ذوب‌آهن مشتری نداشت و فروش نرفت. گفته می‌شد یک سرمایه‌گذار ترکیه‌ای که قبلاً مذاکراتی را برای خرید سهام ذوب‌آهن انجام داده بود، قبل از عرضه از خرید این سهام انصراف داده است.همفکران

در مجمع ذوب آهن اعلام شد:
با اجرای طرح های زودبازده و اقدامات ابتکاری و بهره برداری از پروژه ها در سال ۹۵ ذوب از زیان خارج خواهد شد.

در این راستا طی روزهای آتی و با توجه به بازنگری در بودجه ۹۵ شاهد پیش بینی سود و افزایش قابل توجه سودآوری خواهیم بود.
این بودجه طی روزهای آتی روی سایت کدال خواهد رفت.

خودرو

گروه پژو و ایران خودرو سهم خود از شرکت مشترک “ایکاپ” را به حساب این شرکت واریز کردند تا نخستین سرمایه گذاری و سهامداری مستقیم یک شرکت خارجی در صنعت خودروی ایران انجام شود. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز پس از به صدا درآوردن زنگ آغاز به کار بازار سرمایه در ساختمان بورس تهران، در جمع خبرنگاران از واریز سهم ایران خودرو و پژو به حساب شرکت مشترک خبر داد و اظهار کرد: گروه صنعتی ایران خودرو و پژو در مرحله جدید همکاری های خود یک شرکت مشترک به نام ایکاپ ایجاد کرده اند که هر یک از آنان در چند روز گذشته سهم خود به مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال را واریز کردند.

فنورد

مدیرعامل فولاد نورد با بیان اینکه مشکل تأمین مواد اولیه حدود چند ماهی است که واحدهای تولیدی را با مشکل روبرو کرده است، گفت: هنوز تولیدکنندگان فولاد قدم اجرایی را برای تأمین مواد اولیه واحدهای پروفیل انجام نداده اند

تایر سازان

افزایش ۶ درصدی تعرفه واردات تایر برای سال جاری/ تقاضا برای ممنوعیت واردات تایرهای بایاس
تعرفه واردات تایر سواری که در سال گذشته ۲۶ درصد بود، برای سال جاری با ۶ درصد رشد به ۳۲ درصد افزایش یافت.

متخلفان بورسی

نگرانی فعالان بازار سرمایه از افشای اطلاعات شرکت ها/وعده سازمان بورس برای برخورد با متخلفان

نگرانی های گسترده ای در میان فعالان بازار سرمایه درباره افشای اطلاعات مالی شرکت ها پیش از قرار گرفتن در سامانه کدال (سامانه اطلاعات ناشران) ایجاد شده که سازمان بورس در راستای رفع این نگرانی، وعده برخورد با متخفان و تشکیل پرونده را داده است.

ذوب

خبرها حاکى از بهره بردارى از خط تولید ریلى تا ١٠ روز آینده با ظرفیت ۴٠٠ هزار تن در سال میباشد .

فسرب

شنیده میشود این شرکت در مناقصه معدن مهدى آباد که به صورت مشارکتى با سهم ٣۵ درصدى شرکت کرده و هفته آینده پاکت ها بازگشایى میشود .

بکام

بر اساس شنیده ها شرکت کابل شهید قندی علاوه بر انعقاد دو قرارداد بزرگ با شرکت زیرساخت برای تولید ۲۲ هزار کیلومتر کابل فیبرنوری، قراردادی با سوریه جهت تامین کابل مهاردار به ارزش تقریبی ۵۷ میلیون یورو و همچنین مناقصه ای با حجم کابل درخواستی ۱۸۰۰ mcm به ارزش ۲۰ میلیون یورو در شرف انعقاد دارد.

وشمال

در مجمع وشمال سود نقدی تقسیم نشد

ولساپا

در مجمع ولساپا ۵۵ تومان سود تقسیم شد

وکار

در مجمع وکار ۲۰ تومان سود تقسیم شد

شپمچا

پارس پامچال در مجمع عمومی عادی سالانه، سودی تقسیم نکرد

وقوام

مجمع «وقوام» بدون تقسیم سود به پایان رسید
نرخ خوراک پتروشیمی ها

نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سال ۹۵ ماهانه ابلاغ می‌شود
نرخ خوراک ۹۴ تغییر نمی‌کند
وزیر نفت در پتروشیمی شیراز گفت: نرخ خوراک گاز مجتمع‌های پتروشیمی به صورت ماهانه از سوی وزارت نفت ابلاغ می‌شود و این در حالی است که نرخ خوراک این مجتمع‌ها در سال مالی ۹۴ نسبت به سال قبل تغییری نخواهد داشت.

دلایل افت توان وام دهی بانک‌ها
۴۵ درصد دارایی‌ها منجمد استرییس کل بانک مرکزی گفت: دارایی های منجمد ۴۵ درصد از دارایی ها و ترازنامه بانک ها را تشکیل می دهد و این امر سبب شده است بانک ها توان کافی برای اعطای تسهیلات نداشته باشند. علاوه بر مشکل قفل بودن منابع نظام بانکی، نسبت کفایت سرمایه بانک ها نیز بسیار پایین است. در تبصره ۳۵ لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور به دولت اجازه داده می شود حداکثر به میزان ۴۵۰ هزار میلیارد ریال مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بانک ها را برای تسویه مطالبات بانک ها از دولت و افزایش سرمایه دولت در بانک های دولتی صرف کند، به نحوی که اجرای آن منجر به افزایش پایه پولی نشود.

ومعادن

شنیده شده علیرضا ناصری به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات معرفی خواهد شد .

به گزارش ایلنا، بر اساس شنیده‌ها قرار است پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت، ناصری به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت خود را رسما آغاز کند.این شرکت سهامی عام و زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور است.ناصری مدیر عامل اسبق شستا بوده و هم اکنون در دانشگاه تهران اقتصاد تدریس می کند.

مپنا

درپی صدور حکم از سوی یک مرجع قضایی ۴۹ درصد از سهام مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران سهام مپنا به وزارت نیرو بازگشت و این مرجع قضایی معامله خرید سهام گروه مپنا توسط مهاب قدس را ابطال کرد.به گزارش خبرنگار بورس ۲۴،در پایان دولت دهم ، شرکت مهندسی مهاب قدس مبادرت به خریداری ۴۹ درصد از سهام مپنا از وزارت نیرو می کند و پس از انتقال مالکیت، قیمت گذاری آن در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار داده می شود؛ اگرچه بعدا مقررشد تا پس از ارزش گذاری این سهم، به جای ثمن معامله، اجرای پروژه ای در راه آهن به آستان قدس در ازای واگذاری ۴۹ درصد مپنا واگذار شود.اما اکنون با ابطال این معامله، هزینه های آستان قدس در پروژه های مزبور به این نهاد بازگردانده خواهد شد.با توجه به این که ۴۸ درصد از سهام مپنا در اختیار سهام عدالت است و هنوز تکلیف سهام عدالت مشخص نیست، با بازگشت ۴۹ درصدی سهام آستان قدس، لذا ۵ عضو هیات مدیره دراختیار دولت و وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.سهام مهاب قدس در گروه مپنا پیش از این به کد سرمایه گذاری آب و برق صبا انتقال داده شده بود.در این راستا بود که امروز مجمع عمومی عادی سالیانه مپنا به منظور تصویب صورت های مالی و تقسیم سود نقدی برگزار نشد.

وشمال

در مجمع وشمال سود نقدی تقسیم نشد

کاذر

امروز شاهد معامله بلوک ۱۸ درصدی سهام شرکت فرآورده های نسوز آذر بود، معامله ای که گفته می شود شرکت توکا به صورت مستقیم و فولاد مبارکه به صورت غیر مستقیم مالکیت آن را در دست گرفتند، اهالی تالار با توجه به این معامله و نیز خاطرات خوش خرید بلوک فولاد فجر توسط فولاد مبارکه معتقدند که کاذر مورد حمایت قابل توجهی قرار گیرد از سود سهامدار عمده قرار خواهد گرفت.

مجمع بانک سامان تنفس خورد
مجمع عمومی‌عادی سالانه بانک سامان که براساس اعلام قبلی این بانک قرار بود روز یکشنبه گذشته برگزار شود، به‌دلیل عدم دریافت مجوز بانک مرکزی برای برگزاری این مجمع در روز یاد شده به چهارشنبه این هفته موکول شد. براساس اطلاعیه قبلی بانک سامان، تاریخ برگزاری مجمع عمومی‌عادی سالانه این بانک برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۴ ساعت ۹ صبح دیروز بود که با وجود حضور صاحبان بیش از ۷۴ درصد سهام و مدیران ارشد این بانک در مجموعه فرهنگی-ورزشی تلاش به‌دلیل آنچه که نهایی‌سازی پاره‌ای از اقدامات اداری عنوان شد، رسمیت نیافت و به ساعت ۱۳ فردا موکول شد. به گفته مدیران این بانک و به‌دلیل ایرادهای یادشده امکان برگزاری مجمع در روز گذشته میسر نبوده و به فردا موکول شده است.

دلیل صف خرید مداران

افزایش سرمایه مداران از محل اورده نقدی روی کدال نشست

فلامی

فلامی بدلیل انتقال کارخانه به شعاع ۱۲۰ کیلومتری خارج از تهران در خصوص استفاده از تبصره ۳ ماده ۱۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم در گزارشات قبل بابت مالیات عملکرد سال جاری هیچ گونه ذخیره ای در حسابها منظور ننموده است. با توجه به تلاشهای شرکت برای استفاده از معافیت مالیاتی فوق این شرکت تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده، لذا برای شفافیت در حسابهای شرکت برای سال جاری ذخیره مالیات در نظر گرفته شده است. ضمناً اقدامات شرکت برای پیگیری موضوع ادامه دارد

ولغدر

شنیده شده بزودی ولغدر فروش ساختمان مرکزی قدیمش را آگهی میکند.افزایش سرمایه ۲۲۰ درصدی و چند قرار داد با ارزش بسیار بالا با چند
شرکت خودرو ساز بزودی انجام میشود.

کگل

مدیر عامل شرکت گل گهر گفت: که حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه فعال در این شرکت در دست اجراست که بخشی از پروژه ها در سال جاری راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید.تقی زاده افزود: در حال حاضر حدود ۴ میلیون دپوی سنگ آهن در گل گهر وجود دارد که این ر قم به ۶ میلیون تن می رسد. همچنین در سال جاری  طرح گندله ۲ شرکت با ظرفیت ۵ میلیون تن راه اندازی می شود.

وی افزود: با اجرای پروژه های این شرکت در آینده نزدیک، مجموعه تولیدات سالانه این شرکت به مرز ۱۲ میلیون تن خواهد رسید، این رقم۳۰ درصد از نیاز فولادسازی های کشور را تامین می کند.مدیرعامل کگل تصریح می کند: به زودی ۱۰۸ میلیارد تومان ازمحل سود انباشته  به سرمایه این شرکت افزوده می شود.اوافزود: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی قیمت گندله سنگ آهن تولید را ۲۰ درصد افرایش و هزینه ها را به همین میزان کاهش دادیم.

کچاد

به دنبال انتشار اخباری غیر رسمی درشبکه های مجازی مبنی بر تعدیل مثبت چادرملومدیرمالی این شرکت چنین تعدیلی را تکذیب کرد.

سیدی درگفتگو با همفکران دراین باره گفت: شایعه تعدیل مثبت خود خوشحال کننده است ، اما چنین خبری اصلا صحت ندارد.

وی درباره طرحهای قابل بهره برداری این شرکت و اثرش بر سود هر سهم این شرکت توضیح داد که دو طرح فولاد و نیروگاه چادرملونیزاثراتش را بر تعدیل سود گذاشته و در کدال نیز منتشر شده است.وی گفت: ۲۸۸ ریال سود هر سهم ما فعلا تغییر نمی کند و همین رقم است.

حکشتى

مدیر عامل صندوق توسعه دریایى کشور از اختصاص دو هزار میلیارد ریال تسهیلات براى توسعه این صنعت تا پایان سال خبر داد .

شبریز

شنیده ها حاکى از این است که پتروشیمى تبریز از زیرمجموعه های پالایشگاه تبریز برخلاف گزارش های ضعیف قبلی و زیان انباشته ۸۵ میلیارد تومانی در گزارش آخر۶۵ میلیارد تومان سود عملیاتی ساخته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۳۹ درصد افزایش داشته و تاثیر بسزایی توی درآمد پالایشگاه تبریز دارد .

فباهنر
شنیده شده است که زمین های شرکت به فروش رفته است و سود غیر عملیاتی چشمگیری برای شرکت به همراه خواهد داشت.

شیراز
طرح توسعه پتروشیمی شیراز در ۲ بخش تولید آمونیاک و اوره گرانول افتتاح شد. صبح سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری طرح توسعه پتروشیمی شیراز افتتاح شد.در این طرح سالانه ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و ۱ میلیون و ۷۰ هزار تن اوره گرانول تولید می شود.میزان اشتغال زایی طرح توسعه پتروشیمی شیراز ۵۰۰ نفر مستقیم و ۵ هزار نفر غیر مستقیم است.با راه اندازی این دو بخش تولید سالانه پتروشیمی شیراز به ۳ میلیون و ۷۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

اوراق ایرانی در بورس لندن

امسال دو هزار میلیارد تومان اوراق منتشر می شود.محمودرضا خواجه نصیری با تاکید بر اینکه برنامه ریزی شده است این اوراق در سال جاری منتشر شود، گفت: این اوراق برای تامین مالی بخش های مختلف پتروشیمی، فلزی و فولادی خواهد بود

بترانس

شنیده ها از حضور این شرکت در مناقصه ۳۱۲ پست برق در تهران خبر دارد.

خمهر

بر اساس شنیده ها شرکت مهرکام پارس در گذارش ۳ ماهه کل بودجه پیش بینی ۱۲ ماهه خود را پوشش داده است


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی