---------------------------------- ---------------------------------- شنیده ها و شایعات بازار 23 خرداد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


اخابر

معاون وزیر: تعرفه اینترنت داخلی نصف شد؛ اصلاح قیمت اینترنت در حال پیگیری است/ ⁣⁣⁣تعرفه تبادل ترافیک داخلی برای کاربران نهایی از ۳۶۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان خواهد رسید/ تاکنون قیمت ۶ پورت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای از ۱.۷ میلیارد به ۹ میلیون تومان رسیده است

حپارسا

به گفته مدیر عامل در معارفه ارزش متوسط هر واگن حپارسا حدود ١١٠ میلیون تومان هست و لذا در صورت داشتن ١٠٩٠ واگن میشود به ارزش ١٢٠ میلیارد تومانى رسید ضمن اینکه شرکت مشغول تهیه افزایش سرمایه اى از تجدید ارزیابى در سال جارى میباشد .

وکوثر

شنیده میشود شرکت شفاف سازى مبنى بر تعدیل عایدى به خاطر فروش نیروگاه کازرون به سازمان اعلام شده که هنوز منتشر نشده است

نرخ سود بانکی

گفته شده از فردا نرخ سود سپرده ۱۶ درصد برای سپرده های یکساله به بانکها ابلاغ خواهد شد

هپکو

گفته می شود قرارداد هپکو باسرمایه گذار خارجی نهایی شده است وبزودی بلوک این شرکت به این سرمایه گذار انتقال خواهد یافت

سرمایه گذار خارجی
با سرمایه‌گذارانی از کشور فرانسه و چین در سهام بهشت پارس الماس بورس ایران در ساخت کارخانه بسته بندى کارتن و جعبه همچنین احداث هتل ۵ ستاره ، میدان اسب سوارى ،کمپ ورزشى و تفریحى و بیمارستان را با تمام هزینه ها سرمایه گذارى کنند.

قندیها

در شب گذشته قیمت جانی شکر با صعود ۱٫۵ درصدی به قیمت ۱۹٫۰۷ پوند/سنت رسید تا با دست یابی به رشد ۹ درصدی در طی هفته گذشته از سقف قیمتی دو سال اخیر خود عبور و میزان صعود یک سال اخیر خود را به ۵۰ درصد برساند.به عقیده بسیاری از کارشناسان مرز قمیتی ۱۹ سنت خط قرمزی بود برای وارد کنندگان شکر چرا که این افزایش قیمت باعث می شود هر تن شکر تحویل بندر عباس به حدود ۴۶۰ دلار برسد که با احتساب ۴۰ درصد تعرفه گمرکی و ۳۵۰ هزار تومان هزینه خرید حواله واردات از کارخانه داران و ۳۰۰ هزار تومان هزینه تصفیه و حمل تا کارخانه و افت محصول قیمت تمام شده هر کیلو برای وارد کنند گان حتی با دلار ۳۰۵۰ تومانی دولتی به بیش از ۲۶۰۰ تومان می رسد. این در حالی است که قیمت فروش شکر دربازار در حدود ۲۵۵۰ تومان است لذا دیگر واردات شکر در زمان فعلی برای وارد کنندگان توجیه پذیر نیست .عدم توجیه واردات شکر با قیمت های فعلی جهانی در حالی است که ۴ ماه دیگر تا فصل برداشت چغندر و تولید شکر باقی مانده است و با توجه به مصرف ۱۶۷ هزار تن شکر در ماه، برای ۴ ماه باقی مانده کشور به بیش از ۶۵۰ هزار تن شکر نیاز دارد .

درحالی که بنا بر آمار انجمن صنفی قند و شکر تنها ۲۰۰ هزار تن شکر در کارخانه ها باقی مانده است که نهایتا تا انتهای ماه رمضان می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد و در صورت ادامه پیدا کردن قیمت های فعلی جهانی احتمال کمبود جدی و افزایش قیمت های شکر دور از انتظار نخواهد بود .بورس ۲۴-امیر علی قنبری:

خودروئی ها

رکود بازار به‌دنبال عدم تقاضای موثر برای خرید خودرو تشدید شده و تولید نیز روندی کاهشی یافته است. در این بین برخی منابع آگاه از تمهیدات جدید دولت برای ارائه بسته نجات صنعت خودرو خبر می‌دهند. این منابع عنوان می‌کنند که بسته جدید دولت در راستای ارائه تسهیلات برای خروج خودروهای فرسوده خواهد بود

نرخ سود بانکی

بانک پاسارگاد از دیروز سود سپرده های یکساله خود را از ۱۸ به ۱۶ درصد کاهش داده است.

پالایشی ها

روزنامه دیلی صباح از استانبول به نقل از نیهات زیبکجی، وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد: شرکت‌های این کشور برای همکاری در نوسازی پالایشگاه‌های قدیمی ایران، تمایل دارند.

حفاری

یک منبع مطلع در شرکت حفاری شمال در گفت‌وگو با «پاسارگاد تحلیل» تمامی اخبار مربوط به تعامل‌های این شرکت با شرکت‌های روسیه‌ای را تکذیب کرد و گفت: حفاری شمال هیچ ارتباط و تعاملی با شرکت های روسیه‌ای ندارد.
مشروح خبر را در نشانی زیر دنبال نمایید.

کاهش سود بانکی

بانک پاسارگاد از روز گذشته سود سپرده های یکساله خود را از ۱۸ به ۱۶ کاهش داده است./اقتصاد انلاین

سنگ آهنی ها
براساس اخبار واصله از بازار معاون وزیر صنعت گفته است که ذخایر قطعی سنگ‌آهن اکنون ۲.۷ تا ۳ میلیارد تن است که پیش‌بینی می‌شود با نتایج حاصل از اکتشافات در دست اجرا و با رشد حدود ۵۰ درصدی، به ۴ تا ۴.۵ میلیارد تن افزایش یابد.

فولاد

امروز ۱.۵ درصد سهام فولادمبارکه به ارزش پایه ۱۷۹ میلیارد تومان توسط زیرمجموعه سرمایه گذاری امید عرضه عمده می شود.

واینده

پایگاه اینترنتی باکینگ تک طی گزارشی اعلام کرده بود شرکت نرم افزاری تمنوس سوئیس، در آستانه انعقاد قراردادی با بانک ایرانی آینده در زمینه یک نرم افزار بانکداری مرکزی و دیجیتال قرار دارد. بانک آینده مذاکره و همکاری با شرکت سوئیسی تمنوس برای خرید نرم افزارهای بانکی را رد کرد.

نگاه کیسون به هپکو

 شنیده شده کیسون یکی از شرکت های خواهان بلوک مدیریتی تپکو می باشد. خرید سهام تپکو برای کیسون با هدف تکمیل زنجیره فعالیت ها انجام خواهد گرفت. / زاهدی منش مدیر امور مجامع شرکت کیسون در گفتگو با بورس۲۴ در این رابطه بیان کرد : کیسون به عنوان شرکت پیمانکار راهسازی، حجم زیادی از ماشین آلات را در اختیار دارد و در اختیار داشتن بخشی از سهام شرکت هپکو می‌تواند موجب تسهیل روند نوسازی ماشین آلات شرکت گردد. بنابراین مشارکت در هپکو و خرید سهم آن، از گزینه های مورد بررسی در شرکت کیسون می‌باشد؛ اما هنوز هیچ اتفاق جدی رخ نداده و موضوع قطعیت نیافته است .

کیمیا

مسئول امور سهام فزرین موضوع واگذاری بلوک این سهم به سرمایه گذار خارجی را تکذیب کرد. وی همچنین گفت: صحبت هایی در زمینه واگذاری بلوک مدیریتی کیمیا به سرمایه گذار خارجی انجام شده ؛ اما هنوز اقدام خاصی در این مورد صورت نگرفته است.

غگل

غگل: کمبود شکر در بازار داخلی برای شرکت های مصرف کننده شکر بحثی است که این روز ها مطرح هست . این مساله اهمیت فروکتوز ( شربت ذرت ) که جایگزین شکر است را دوچندان میکند. غگل محصولات فوق العاده ای در این زمینه دارد.

ومعادن

گفته میشود مهر تأیید سازمان بورس بر افزایش سرمایه ومعادن درج میشود

اخابر

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران شنبه شب(دیشب) جلسه ای برای تعیین نرخ تعرفه تلفن ثابت و اینترنت برگزار کرد و درآن تصمیم لازم درباره نرخ های جدید اتخاذ شد. نتیجه نهایی بزودی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت

حتاید

فروش سهام تایدواتر به موسسه اعتباری کوثر در ١٧ خرداد ماه قطعی شد/مهندس اعتصام مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تایید این مطلب گفت: تمامی مشکلات با سازمان بنادر حل شد. بدهی تایدواتر به سازمان بنادر از ٢٢٠ میلیارد تومان به کمتر از ۵٠ میلیارد تومان رسید. تایدواتر مجوز حضور در تمامی مناقصه ها و مزایده های بندری را از سازمان بنادر دریافت کرد.
ترمینال دوم غلات بندر امام خمینی به ظرفیت ١۵٠ هزار تن توسط تایدواتر وارد مرحله خرید تجهیزات شده و اپراتوری این بندر در اختیار تایدواتر قرار گرفت. ١۵٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این پروژه صورت می گیرند و در سال ٩۶ به مرحله بهره برداری میرسد. ساخت دو سیلوی غلات در بندر امام خمینی به تایدواتر سپرده شد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی