---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 13 آذر 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

کرازی

 شیشه دارویی رازی مجوز افزیش سرمایه 41 درصدی را از سازمان بورس گرفت.شیشه دارویی رازی با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش، سرمایه فعلی را از 85 به 120 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "کرازی" از محل سود انباشته اعمال می شود.

غالبر

لبنیات کالبر پیشنهاد افزایش سرمایه 80 درصدی از مبلغ 350,000,000,000 ریال به مبلغ 630,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به منظور اجرای طرح های توسعه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز داد.

چدن

شرکت چدن سازان مجوز افزیش سرمایه 70درصدی را از سازمان بورس گرفت.چدن سازان، می تواند سرمایه فعلی را از 100 به 170 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "چدن" از محل سود انباشته و با چهار هدف جلوگیری از خروج منابع، تکمیل مخارج تکمیل طرح های در دست اقدام ، انجام سرمایه گذاری های جدید و تقویت سرمایه در گردش صورت می گیرد.

دلر

داروسازی اکسیر از برنامه افزایش سرمایه  100 درصدی خبر داد.داروسازی اکسیر درصدد است به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش، سرمایه را از 45 به 90 میلیارد تومان برساند. 31.5 میلیارد تومان معادل 70 درصد از تامین مالی "دلر" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 13.5 میلیارد تومان دیگر معادل 30 درصد از محل سود انباشته اعمال می شود.

بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین از برنامه افزایش سرمایه 100 تا 400 درصدی از دو محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و آورده نقدی خبر داد.

فرآور

شرکت فرآوری مواد معدنی ایران مجوز افزایش سرمایه 450 درصدی را گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده سه شنبه 26 آذر در سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان ولیعصر، نبش خیابان جام جم شد."فرآور" می تواند با تصویب سهامداران، سرمایه فعلی را از 12 به 66  میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته اعمال و صرف جلوگیری از خروج منابع مالی و تقسیم سود، اصلاح ساختار مالی و تامین الزامات سازمان بورس می شود.

اتکام
شرکت بیمه اتکایی امین از برنامه افزایش سرمایه 17 درصدی خبر داد."اتکام" درنظر دارد سرمایه فعلی را از 300 به 350 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت در صورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال می شود تا باتوجه به نیاز بیمه گران اتکایی به سرمایه بیشتر جهت نگهداری ریسک های بیمه ای بزرگ در داخل صرف شود.

فسازان

شرکت غلتک سازان سپاهان مجوز افزیش سرمایه  60 درصدی را از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.غلتک سازان سپاهان با دریافت مجوز، سرمایه را از 37.5 به 60 میلیارد تومان می رساند. "فسازان" این تامین مالی را از محل جذاب سود انباشته اعمال می کند تا قادر به جلوگیری از خروج منابع، تامین مخارج تکمیل طرح های توسعه در دست اقدام و تقویت سرمایه در گردش مورد نیاز شود.

آینده

شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس از تابلو پایه نارنجی به تابلو زرد در ۱۲ آذرماه انتقال یافته و قابل معامله است.

افق

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با انتشار گزارش عملکرد آبان و ۸ ماهه سال جاری ، ۵.۲ هزار میلیارد تومان درآمد ساخت و رشد ۷۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل تجربه کرد.

توریل

 نرخ قرارداد حمل شرکت توکا ریل با  شرکت فولاد مبارکه اصفهان 11 درصد افزایش یافته است. که این امر باعث تعدیل در برآوردهای قبلی این شرکت برای سال 1398 خواهد شد.

قاروم

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 217درصدی: پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 171,600,000,000 ریال به مبلغ 540,008,000,000 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح وضعیت ساختارمالی شرکت .

وامیر

گروه صنعتی و معدنی امیر که در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد از عدم تایید سازمان بورس با افزایش سرمایه و منتفی شدن این برنامه خبر داد .طبق مصوبه مهر سال گذشته هیات مدیره "وامیر" ، قرار بود سرمایه اسمی این شرکت از دو محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران با 1100 درصد افزایش از 8.4 به 92.4 میلیارد تومان برسد اما سازمان بورس از خارج شدن دستور بررسی افزایش سرمایه خبر داد .مدیرعامل شرکت هم شرط اعمال این تصمیم را منوط به بازگشایی نماد و احراز شرایط لازم برای پذیره نویسی حق تقدم های ناشی از افزایش سرمایه دانست و اعلام کرد درصورت تصویب مجدد هیات مدیره ، اطلاع رسانی خواهد شد.

وآوا

سرمایه گذاری آوانوین از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 67 درصدی خبر داد."وآوا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 60 به 100 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی صورت می پذیرد تا قادر به افزایش نسبت سرمایه در مقایسه با سرمایه شرکت های مشابه ، حفظ رقابت پذیری و اجرای خط مشی ، تقویت بنیه مالی و پرداخت مخارج سرمایه ای برنامه ریزی شده شود.

شریک چینی زیرمجموعه "کرمان"

علی اژدر مدیرعامل "کرمان " اعلام کرد : با توجه به توافقات اولیه صورت پذیرفته با شرکت لوشی گروپ چین (سرمایه گذار خارجی) مبنی بر سرمایه گذاری در شرکت رینگ مارال ارگ و برای تولید رینگ آلومینیومی خودرو ، مجوز سرمایه گذاری خارجی این شرکت چینی در ایران به مبلغ  15 میلیون یورو توسط وزارت اقتصاد صادر شده است .طبق توافقات با شریک خارجی و با انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و سلب حق تقدم از سهامداران فعلی ، شریک خارجی سهامدار 50 درصدی شرکت رینگ مارال ارگ می شود که در صورت انجام و پس از طی تشریفات قانونی ، جمع سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان بصورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت رینگ مارال ارگ از 50 درصد فعلی به 25 درصد کاهش خواهد یافت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی