---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 9 مهر ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

دعبید

شرکت داروسازی عبیدی اقدام به تولید و عرضه فاویپیراویر کرد. این شرکت با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا همزمان با بیماری کووید-19 اقدام به تولید و عرضه داروی فاویپیراویر با نام تجاری Cytovex کرد.

خمهر
شرکت مهرکام پارس از برنامه افزایش سرمایه 256 درصدی خبر داد."خمهر" در نظر دارد 476.5 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از دو محل تجدید ارزیابی دارایی ها و مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش شود.

تمحرکه

شرکت ماشین سازی نیرومحرکه با تصمیم هیات پذیرش به دلیل شمولیت ماده 141 قانون تجارت برای سه سال متوالی و عدم ارائه برنامه عملیاتی و تولیدی مشخص برای بهبود وضعیت پس از 18 سال از بورس اخراج شد.

وپخش

هلدینگ داروپخش از برنامه افزایش سرمایه 329 درصدی خبر داد."وپخش" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 84 به 360 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این هلدینگ بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی (معادل 105 میلیارد تومان) و سود انباشته (معادل 171 میلیارد تومان) اعمال خواهد شد تا صرف جبران مخارج سرمایه ای انجام شده از محل منابع جاری شرکت در سال های مالی گذشته، جلوگیری از خروج نقدینگی، تامین منابع مالی برای حفظ موقعیت در شرکت های سرمایه پذیر از طریق پشتیبانی مالی و مشارکت در افزایش سرمایه، بهبود نسبت مالکانه و اصلاح ساختار مالی شود.

نیرو
شرکت نیرو سرمایه از افزایش سرمایه 1900 درصدی زیرمجموعه 99.9 درصدی از محل مطالبات سهامداران خبر داد."نیرو" اعلام کرد: براساس مصوبه 7 مهر هیات مدیره شرکت بازرگانی نیروسرمایه (سهامی خاص) که 99.9 درصد سهام آن متعلق به این شرکت است، مقرر شد سرمایه شرکت بازرگانی از محل مطالبات سهامداران از 500 میلیون به 10 میلیارد تومان معادل 1900 درصد افزایش یابد.

آرمان
شرکت بیمه آرمان که با توقف نماد، آماده ارتقا و انتقال از تابلو نارنجی به زرد بازار پایه فرابورس شده از برنامه افزایش سرمایه 67 درصدی خبر داد."آرمان" درصدد است سرمایه فعلی را از 150 به 250 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بیمه از محل آورده نقدی سهامداران و با اهداف جلوگیری از شمولیت مجدد ماده 141 قانون تجارت ،افزایش سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بهبود سودآوری، افزایش سطح توانگری مالی، جبران کسری سپرده های بانکی، برقراری تناسب بین سرمایه، حق بیمه صادره و ذخایر فنی و تاکید بیمه مرکزی بر افزایش سرمایه شرکت های بیمه به منظور افزایش ظرفیت پذیرش و سهم نگهداری شرکت برای قبول ریسک اعمال خواهد کرد.

نوسانگیری روزانه ممنوع

مدیریت عملیات شرکت بورس تهران با انتشار اطلاعیه ای مهم درخصوص انجام معامله روز اعلام کرد: از 5 مهر ماه تا اطلاع ثانوی، زمان سپرده شدن سهام از t+0 به t+1 تغییر می یابد لذا انجام معامله روز مجاز نیست. بدیهی است فروش سهام خریداری شده در همان روز امکانپذیر نیست.

غگرجی

شرکت بیسکویت گرجی از برنامه افزایش سرمایه 150 درصدی خبر داد."غگرجی" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 30 به 75 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف احداث و توسعه خطوط تولیدی شود.

فجام

شرکت جام دارو مجوز افزایش سرمایه 450  درصدی را از سازمان بورس گرفت."فجام" سرمایه فعلی را از 12 به 66 میلیارد تومان می رساند. 53.9 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و 43700 تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می شود تا صرف اصلاح ساختار مالی شود.

کترام

شرکت کاشی تکسرام از برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین کارخانه باتوجه به تصمیم هیات مدیره جدید، انصراف داد.

وارس

سرمایه گذاری ارس صبا از برنامه افزایش سرمایه 400 درصدی خبر داد."وارس" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 10 به 50 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

شستا
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای دومین بار اقدام به فروش بیش از 2 میلیارد سهم بانک ملت و خرید بیش از 598.3 میلیون سهم تاپیکو خبر داد."شستا" دوم مهر نسبت به فروش 2 میلیارد و 70 میلیون سهم بانک ملت به مبلغ 1.18 هزار میلیارد تومان اقدام کرده که سود حاصل از واگذاری بالغ بر 1.15 هزار میلیارد تومان است.همچنین در همین تاریخ اقدام به خرید 598 میلیون و 717 هزار و 304 سهم سرمایه گذاری نفت وگاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) به مبلغ 1.19 هزار میلیارد تومان کرده است.

تملت

تامین سرمایه بانک ملت مجوز افزایش سرمایه 57 درصدی را از سازمان بورس گرفت.سرمایه فعلی "تملت" از 700 میلیارد تومان به 1.1 هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی صورت می گیرد تا قادر به توسعه فعالیت های تأمین مالی و بهبود نسبت های مقرر در دستورالعمل کفایت سرمایه نهادهای مالی شود.

ثامید
شرکت توسعه و عمران امید از فروش تعداد محدودی واحد مسکونی تجاری و اداری از طریق مزایده خبر داد ."ثامید" اعلام کرد: تعداد محدودی از واحدهای مسکونی -تجاری و اداری تکمیل شده و در حال اجرا را با شرایط ویژه (نقد و اقساط بدون بهره) از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می شود. حجم ریالی فروش پیش بینی شده در آگهی به میزان حداقل 200 میلیارد تومان برآورد شده که عملکرد آن در گزارشات آتی منعکس می شود.

اوان
مبین وان کیش از خرید 3 درصد سهام شرکت انتقال داده های آسیا تک خبر داد و جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی، نماد آن حداکثر تا 21 مهر و به مدت 9 روز کاری تعلیق شد.مدیرعامل "اوان" اعلام کرد: با توجه به فروش ساختمان دفتر تهران و در راستای تبدیل آن به دارایی های مولد، شرکت اقدام به خرید 3 درصد از سهام شرکت انتقال داده های آسیاتک درج شده در بازار دوم بورس تهران معادل 18 میلیون سهم کرد که پرداخت وجه آن طبق تفاهم و در صورت عرضه اولیه این شرکت در بازار سرمایه به مبلغ اولین روز عرضه سهام در بازار سرمایه خواهد بود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی