---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 3 مهر 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار3

عرضه اولیه"بجهرم"

چهارشنبه ۳ مهر، یک میلیارد و 200 میلیون سهم شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با محدوده قیمتی هرسهم 190 تا 199 تومان و سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 2400 سهم از طریق کارگزاری بانک سپه واگذار می شود.

بیمه کوثر

شرکت بیمه کوثر از برنامه افزایش سرمایه 60 درصدی از دو محل خبر داد."کوثر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 250 به 400 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار دوم فرابورس درصورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و اندوخته اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار حساب شود.

بازارپایه از ۳ مهر مانند بورس خرید و فروش می شود

از روز چهارشنبه ۳ مهر ماه تعداد حراج در تمامی تابلوهای بازار پایه به تعداد روزهای کاری در هفته و با رعایت دامنه نوسان مجاز هر یک از تابلوها (محدوده دامنه نوسان ۳ درصد در تابلو پایه زرد، دو درصد در تابلو پایه نارنجی و یک درصد در تابلو پایه قرمز نسبت به قیمت پایانی در روز قبل) طبق ساز و کار حراج روزانه در بازار اول و دوم افزایش می یابد‌.

غدام

شرکت خوراک دام پارس از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد."غدام" در نظر دارد سرمایه اسمی را از 6 به 12 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت در صورت موافقت سازمان بورس از محل جذاب سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به  اصلاح ساختار مالی شود.

دالبر

شرکت البرز دارو از برنامه افزایش سرمایه 18 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داد ."دالبر" درصدد است به منظور خرید ماشین آلات تولید، اتمام پروژه های انبارها و خط مایعات، سرمایه فعلی را از 186 به 220 میلیارد تومان برساند.
آداک

شرکت صنعت و تجارت آداک که در تابلو زرد بازار پایه فرابورس حاضر است از درخواست ارتقا و انتقال نماد به بازار اول این بورس خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

فملی

شرکت ملی مس از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 30 درصدی از محل جذاب سود انباشته خبر داد."فملی" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 7.8 به 10.1 هزار میلیارد تومان برساند تا صرف تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا شود.

واحیا

شرکت احیاء سپاهان که با سرمایه 100 میلیارد تومانی در تابلو پایه زرد فرابورس حضور دارد از درخواست انتقال نماد به بورس تهران خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

وصنعت

سرمایه گذاری صنعت و معدن،اقدام به ارائه گزارش عملکرد 12 ماهه حسابرسی نشده دوره مالی منتهی به مرداد 98 کرد."وصنعت" در این مدت به ازای هر سهم 797 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 244 درصد رشد داشته و عمدتا بخاطر افزایش 450 درصدی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها است.این شرکت در عملکرد 12 ماهه مبلغ ۳۵۸.۸ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد از برنامه افزایش سرمایه 30 درصدی خبر داد. "وپاسار " پیشنهاد داد سرمایه اسمی 5 هزار و 40 میلیارد تومانی این بانک از محل سایر اندوخته ها به بیش از 6.52 هزار میلیارد تومان برسد و صرف اجرای مفاد بخشنامه بانک مرکزی شود.

اعمال بزرگترین تحریم علیه ایران

دونالد ترامپ در جریان دیدار با نخست‌وزیر استرالیا از قرار گرفتن نام بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد و گفت: این تحریم بزرگترین تحریمی است که تاکنون علیه یک کشور وضع شده است.

استقلال و پرسپولیس

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ از تمدید زمان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: به نظر می رسد این واگذاری باید مرحله به مرحله و ابتدا از برند آنها شروع شود.

هپکو

نماینده مجلس از واگذاری شرکت هپکو به یک کنسرسیوم مرکب از مپنا و چند شرکت تولیدی استان مرکزی در آینده نزدیک خبر داد.

بانک دی

بانک دی طبق تعهدی که به سازمان بورس و بانک مرکزی دارد باید تا ابتدای آبان از ماده 141 قانون تجارت خارج شود.در غیر این صورت به بازار پایه منتقل خواهد شد. بر همین اساس، بانک دی بطورجدی در حال تدارک افزایش سرمایه ۲۴۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی یا تهاتر سهام است.

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت بیمه ما

با توجه به مجاز بودن افزایش سرمایه از محل افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های اشخاص حقوقی به موجب ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، حمایت از کالاهای ایرانی و برخورداری از معافیت مالیاتی، این شرکت تصمیم دارد در سال جاری از محل تجدید ارزیابی دارایی های ملکی بر اساس مصوبه هیات مدیره سرمایه را تا میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهد.این تصمیم به منزله قطعیت در افزایش سرمایه نبوده و منوط به نتایج حاصل از ارزیابی توسط کارشناسان رسمی، حصول کلیه شرایط مانند موافقت و تصویب مجمع فوق العاده سهامداران، اخذ مجوز های لازم از سازمان های ذیربط با انجام تمامی اقدامات قانونی طبق قوانین و دستورالعمل های آن سازمان خواهد بود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی