---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 28 مرداد 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه محصولات پتروشیمی و فولادی با دلار ۴۲۰۰ تومانی

توقف عرضه محصولات پتروشیمی و فولادی با دلار ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا  و کشف قیمت از محل عرضه و تقاضا

تصویب دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو

اعلام عضو کمیسیون صنایع مجلس مبنی بر تصویب دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو و برنامه افزایش قیمت 20 درصدی قیمت توسط شورای رقابت.

فملی
شرکت ملی مس در راستای جبران مخارج مربوط به سرمایه گذاری های انجام شده در سنوات گذشته برنامه افزایش سرمایه 30 درصدی از محل جذاب سود انباشته را اعلام کرد.

فاذر

ولادیمیر پاولوف معاون شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه از عقد قرارداد ساخت تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر با شرکت آذرآب اراک خبرداد 

شسپا

مدیران شرکت نفت سپاهان و شرکت ای دی ال آلمان قرارداد مهندسی و انتقال دانش فنی به منظور افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات تولیدی در بزرگترین پالایشگاه تولید مواد اولیه روغن های موتوری و صنعتی را امضا کردند.

سپرده

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه  درصد افزایش سرمایه: 200% محل تامین: سود انباشته , اندوخته

های_وب 

پیرو اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت شرکت داده گستر عصر نوین – (های وب) به اطلاع می رساند، انجام معامله در نماد معاملاتی های¬وب تا اطلاع ثانوی به صورت معامله تحت احتیاط می باشد.

پیش بینی کاهش 1.5 میلیون بشکه ایی صادرات نفت ایران

در صورت توقف خرید نفت اروپا، امارات، ژاپن و کره جنوبی و نصف شدن خرید نفت هند ممکن است صادرات نفت ایران طی ۶ ماه آینده تقریبا ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

سود بانکی بیشتر می شود

یک مقام آگاه از به جریان افتادن بررسی‌ها برای تجدیدنظر در نرخ سود سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی خبر داد و به روزنامه اطلاعات گفت: اکنون شرایط عمومی اقتصاد و وضعیت تورم با سال گذشته و اوایل سال جاری تفاوت کرده است. بنابراین ضروری است شورای پول و اعتبار به موضوع بازنگری در نرخ سود ورود کند.

برکت

معاونین هلدینگ دارویی برکت ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی از سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورویی شرکت دانمارکی،مذاکره با دو TOP۱۰ دنیا، نحوه وصول مطالبات و تامین مالی شرکت های تابعه خبر دادند.

خروج ایران از سوریه

ترامپ و رئیس جمهور روسیه در نشست هلسینکی در مورد خروج ایران از سوریه توافق کردند.

سفار

سیمان فارس درصدد است در صورت اخذ مجوز سازمان بورس،سرمایه فعلی را از 23.3 به 105 میلیارد تومان برساند (افزایش سرمایه 351 درصدی)که این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بابت تعیین تکلیف سود سهام پرداخت نشده برخی سهامداران و ضرورت افزایش سرمایه انجام می شود.

مالیات فروش سهام
سازمان امور مالیاتی براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام را از نیم درصد به یک دهم درصد کاهش داد.

 تامین قطعات خودروهای ایویکو و ولوو از طریق خودروسازان برزیلی

برزیل آمادگی‌اش برای تامین قطعات و سرمایه‌گذاری در خودروهای سنگین و تجاری را اعلام کرد .خودروسازان سنگین برزیل با اشاره به اینکه حجم تولید خودروهای سنگین شرکت‌های ولوو و ایویکو مستقر در این کشور از حجم تولید کارخانجات مستقر در اروپا بیشتر است، تامین قطعات منفصله (CKD) را به صورت کامل امکان پذیر دانستند .پیشتر مدیر امور بین‌الملل ایدرو گفته بود: برزیل در گام اول همکاری‌اش سرمایه‌گذاری تا سقف 1 میلیارد و 200 میلیون یورو فاینانس در بخش خودروهای سنگین و تجاری را در نظر گرفته است.

ذوب‌
با انجام دو دوره ممیزی خارجی در ذوب گواهینامه CARES جهت صادرات میلگرد به انگلستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین گواهینامه  CE MARK به منظور صادرات محصول به کشورهای عضو اتحاد اروپا تمدید و صادر گردید.لازم به ذکر است که ذوب‌آهن تنها دارنده گواهینامه CARES در ایران می‌باشد.سرممیز موسسه VERUS اسپانیا دستیابی و افزایش سهم در کشورهای اروپایی برای ذوب‌آهن اصفهان را کاملا هموار وامکان پذیر دانست

ونیرو
سازمان بورس با درخواست مرحله دوم افزایش سرمایه 119 درصدی شرکت سرمایه گذاری نیرو موافقت و مجوز آن را صادر کرد.تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با 3 هدف جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، سرمایه گذاری های صورت گرفته و اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

های‌وب

شرکت داده گسترعصرنوین که با توقف نماد ۸ ماهه روبرواست،با تغییر وضعیت نماد به معامله تحت احتیاط طبق صورتجلسه شورای عالی بورس یک گام به بازگشایی نماد نزدیک شد.بنابر اظهارات مدیرعامل در تدارک فراهم کردن شرایط خاص سازمان بورس از جمله انتخاب بازارگردان فقط از بین شرکت های تامین سرمایه،  دامنه نوسان دو درصدی و حجم مبنای 4.5 برابری نسبت به حجم مبنای معمولی برای بازگشایی نماد است.

دو اصلاح مهم دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات و مربوط به عرضه اولیه سهام و دامنه نوسان

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس درخصوص اصلاحات دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس اعلام کرد: پیرو مصوبات مورخ ۲۷ تیر و 10 مرداد سال جاری هیات مدیره سازمان بورس تبصره‌های ذیل به دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس اضافه شد.در عرضه اولیه سهام در صورتی که نوسان قیمت افزایشی باشد تا ۱۰ روز کاری پس از روز عرضه اولیه توقف موضوع این ماده اعمال نخواهد شد.دامنه نوسان نماد معاملاتی که به صورت تحت احتیاط امکان معامله خواهد داشت،۳۰ درصد دامنه نوسان در حالت عادی بوده و در صورتی که به تشخیص فرابورس داشتن بازارگردان برای گشایش نماد تحت اعتیاد الزامی باشد،شرایط و نحوه بازارگردانی توسط فرابورس تعیین می شود. طبق مصوبات 27 تیر و 10 مرداد سال جاری هیات مدیره سازمان بورس ، تبصره‌های ذیل به دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بورس اضافه شدند:در عرضه اولیه سهام در صورتی که نوسان قیمت افزایشی باشد تا 10 روز کاری پس از روز عرضه اولیه توقف موضوع این ماده اعمال نخواهد شد.دامنه نوسان نماد معاملاتی که به صورت تحت احتیاط امکان معامله خواهد داشت،40 درصد دامنه نوسان در حالت عادی بوده و در صورتی که به تشخیص بورس داشتن بازارگردان برای گشایش نماد تحت احتیاط الزامی باشد،شرایط و نحوه بازارگردانی توسط بورس تعیین می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی