---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 28 شهریور :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


زگلدشت
طبق اعلام رسمی مسئولان فرابورس، ” زگلدشت” که به عنوان هفتاد و سومین شرکت و با مشاور پذیرش کارگزاری صباتامین در بازار دوم معاملات درج شده روز دوشنبه جاری ۲۹ شهریور عرضه اولیه می شود.

شپلی
نماینده مردم مبارکه درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از حمایت‌های دولت برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه پلی‌اکریل گفت:با توجه به مکاتبه وزرات صنعت با سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به عنوان تنخواه برای تقویت کارخانه پلی‌اکریل مبارکه اختصاص داده شد/خانه ملت

قشرین

شنیده میشود که املاک و زمین هاى هکتارى شرکت با تایید کارشناس رسمى و ارزش ملک ، در شوراى شهر مشهد به تصویب رسیده است .

فالوم و فمراد
شنیده شده شرکت توزیع برق بدهی خود را به این دو شرکت بزودی پرداخت میکند وقرارداد جدید دیگری نیز بااین دوشرکت میبندد.

گروه سیمانى

با توجه به تصمیمات دولت پیش بینى میشود وضعیت تقاضا براى نیمه دوم امسال بهتر شود و به همین خاطر کارخانجات تخفیف هاى فروش را حذف کرده اند .

قیمت نفت
بیشتر کارشناسان پیش‎بینی می‎کنند که در سال آینده میلادی، قیمت نفت کمتر از ۶٠ دلار برای هر بشکه باشد. بر اساس نظرسنجی مؤسسه بلومبرگ در کنفرانس نفت آسیا-اقیانوسیه در سنگاپور در هفته گذشته، ١۴ نفر از ١۵ مدیر و معامله‎گر ارشد نفتی مصاحبه شده، انتظار دارند که قیمت نفت در سال آینده میلادی ۴٠ تا ۶٠ دلار برای هر بشکه باشد.

شیراز
در ۵ ماه نخست امسال در پتروشیمی شیراز جمعا ۶۰۰ هزارتن اوره پریل و گرانول تولید شده است. در همین مدت ۲۷۰ هزارتن اوره به کشورهای هند، آفریقای جنوبی (موزامبیک) و … صادر شده است.

شکر

مدیرعامل بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی- به قیمت ۳۰۰۰ تومانی شکر در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت مصوب سازمان حمایت برای شکر فله درب کارخانه ۲۵۲۰ تومان است اما روند قیمت شکر رو به کاهش بوده زیرا واحدهای چغندرقند وارد مدار شده و در حال تولید است علاوه بر اینکه شرکتهای نیشکر هم تا یک ماه آینده وارد مراحل تولید می شوند. ( رشد قیمت شکر در بازار به دلیل رشد قیمت جهانی است و همکنون در فصل تولید شرکت قیمت قابل کنترل است اما در ماه های بعد مجددا کمبود عرضه و واردات منجر به رشد قیمت می شود )

فولاد
آمارها حاکی از این است که میزان صادرات شمش و تولیدات فولادی کشور در پنج ماه امسال به ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۱ تن رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه پارسال رشد ۵۱ درصدی ثبت کرد.

سیمان
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر ( سهامدار عمده چندین شرکت سیمانی ) گفت: با توجه به تصمیمات دولت، پیش بینی می شود وضعیت تقاضا برای سیمان در نیمه دوم سال بهتر شود. وی گفت: با توجه به اینکه شیب منفی تقاضا به عدد به صفر رسیده و وضعیت شرکت های سیمانی بهبود یافته، اکثر کارخانه های سیمان تخفیف های فروش محصولات را حذف کرده اند.در عین حال، بررسی ها برای افزایش قیمت پایه سیمان صادراتی نیز در حال انجام است.

بانکی
عضو انجمن دوستی ایران و روسیه خبر داد: اتاق بازرگانی ایران و روسیه در حال اجرایی کردن طرح بانک مشترک دو کشور است. با برداشته شدن تحریم‌ها علیه سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های روسی در حال صف کشیدن برای ورود به بخش بانکی ایران هستند. آناتولی آکسانوو از موسسه روسی «بانک‌های منطقه‌ای» به ایزوستیا گفت: «اقتصاد ایران بعد از تحریم‌ها در حال ظهور است. روبل روسیه می‌تواند در بازار ایران به‌شدت تقویت شود و به ارز بسیار جذابی تبدیل شود. در حال حاضر هیچ بانک روسی در ایران وجود ندارد و روبل روسیه چندان در بازار ایران شناخته‌شده و مورداستفاده نیست. زمانی که بانک‌های روسی فعالیت خود را در ایران آغاز کنند، مبادلات ارزی بیشتری صورت می‌گیرد و روبل روسیه تقویت می‌شود.

سود_بانکی
رئیس کانون بانک‌های خصوصی از رایزنی بانک ها برای توقف موقتی کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: بانک ها به تازگی پیشنهادی برای کاهش نرخ سود نداشته‌اند. وی تاکید کرد: جابجایی سپرده‌ها از بانکها به موسسات غیرمجاز اگرچه وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است، ولی نمی‌توان وجود آن را رد کرد.

هرمز
امیر مسعود هراتیان گفت: صادرات تختال فولادی این شرکت هم در ۶ ماه امسال ۴۶۰ هزار تن است .

سیمان
قیمت سیمان در برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا از جمله کشور نیجریه و کشور عمان دستخوش تغییراتی بوده است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه گلوبال سمنت در بعضی از مناطق در حال حاضر کیسه ۵۰ کیلوگرمی سیمان با قیمتی بین ۴٫۹۱ تا ۶٫۳۴ دلار و با توجه به برند تولیدی فروخته می شود در حالی که پیش از این هر کیسه با قیمتی در حدود ۴٫۱۲ دلار به فروش می رسید.

پتروشیمی
معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، قیمت گاز طبیعی سبک و شیرین خوراک برای شرکت‌های پتروشیمی را در مرداد ماه ٢ هزار و ۶٨٠ ریال اعلام کرد. معاونت برنامه ریزی وزارت نفت پیش تر قیمت هر مترمکعب استاندارد گاز طبیعی را در فروردین‌ماه امسال ٢ هزار و ٣١٣ ریال، اردیبهشت‌ماه ٢ هزار و ۴۶۴ ریال، خردادماه ٢ هزار و ٧٠٢ ریال و تیرماه ٢ هزار و ٧٩٠ ریال تعیین و اعلام کرده بود.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی