---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 1 مرداد ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه "آبادا"

چهارشنبه ، 12 درصد از سهام تولید نیروی برق آبادان عرضه اولیه می شود.سهام "آبادا" معادل 300 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 200 سهم با دامنه قیمت 1470 تا 1550 تومانی هر سهم واگذار خواهد شد .زمان سفارش گیری ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲ می باشد.

شستا

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از برنامه واگذاری 99.9 درصد سهام شرکت ماشین سازی پارس از طریق مزایده خبر داد."شستا" در نظر دارد 22 مرداد بیش از دو میلیارد و 399 میلیون و 137 هزار سهم شرکت ماشین سازی پارس (معادل 99.9 درصد ) را از طریق مزایده واگذار کند. قیمت پایه کل و بهای تمام شده سهام فوق 405 و 20 میلیارد تومان تعیین شده و 25 مرداد، نتایج مزایده مشخص خواهد شد.

غمارگ
شرکت مارگارین از موافقت سهامدار عمده با افزایش سرمایه ۲۹۷ درصدی از دو محل آورده نقدی و سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها و پیگیری دریافت مجوزهای لازم خبر داد .

وپاسار
بانک پارسارگاد مجوز افزایش سرمایه 30 درصدی را زا سازمانه بورس گرفت."وپاسار" سرمایه فعلی را از 5.04 به 6.55 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل سایر اندوخته ها اعمال می شود تا قادر به افزایش سقف اعطای تسهیلات و بهبود نسبت کفایت سرمایه شود.

کویر

شرکت فولاد سپید فراب کویر شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را رد کرد.

دارا دوم و دارا سوم

در نیمه اول سال دو ETF دولتی دیگر با تخفیف ٢٠ تا ٣٠ درصدی بر اساس قیمت میانگین یک ماه آخر سهام در بورس منتهی به آگهی واگذاری به همه دارندگان کد ملی ایرانی واگذار می‌شود.صندوق دارا دوم از گروه پالایشی "شبریز، شپنا، شتران، شبندر" و صندوق دارا سوم مرکبی از گروه فلزی و خودرویی "فولاد، فملی، خودرو، خساپا" است.

جوین

کشت و صنعت جوین که در بازار پایه زرد فرابورس حضور دارد و هنوز کشف قیمت نشده ، پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 424 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را اعلام کرد ."جوین" درصدد است سرمایه فعلی را از 126.3 به 662.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی خواهد شد.

بانک ملت
درجریان برگزاری مجمع سالانه و فوق العاده بانک ملت ، ۲۶ ریال سود برای هر سهم توزیع و افزایش سرمایه ۳۱۴ درصدی از تجدید ارزیابی تصویب شد .

ایران خودرو

ایران خودرو از دریافت مجوز افزایش نرخ 32 درصدی انواع محصولات از شورای رقابت خبر داد. "خودرو" با دریافت مجوز افزایش نرخ در انواع خودرو می تواند از یک تیر ماه بر روی محصولات اعمال کند.

سایپا

سایپا از دریافت مجوز افزایش قیمت 21 درصدی انواع محصولات از شورای رقابت خبر داد که از اول تیر اعمال می شود.

زامیاد
شرکت زامیاد مجوز افزایش 20 درصدی نرخ فروش محصولات سبک وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز یورو 4 ، وانت نیسان دیزل یورو 5، وانت پادرا و وانت ریچ را از سایپا گرفت که از 26 خرداد قابل اعمال است.نرخ قبلی محصولات 77.3 میلیون تومان بوده که به 92.9 میلیون تومان رسیده است.

وتوکا
شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد مجوز افزایش سرمایه 55 درصدی را از سازمان بورس گرفت."وتوکا" سرمایه فعلی را از 260 به 403 میلیارد تومان می رساند. 97 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 46 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می شود تا صرف تامین منابع مالی جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه گذاری های صورت گرفته شود.

زشریف
شرکت کشت و صنعت شریف آباد از برنامه افزایش سرمایه 386 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."زشریف" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 52 به 252.7 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با هدف اصلاح ساختار مالی و برخورداری از معافیت های مالیاتی و ظرفیت های قانونی موجود اعمال خواهد شد.

بپاس
شرکت بیمه پاسارگاد از برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی خبر داد."بپاس" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 510.3 میلیارد تومان به 2.04 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا صرف حفظ نسبت توانگری مطلوب و رعایت ضوابط قبولی اتکائی موسسات بیمه مستقیم و انتقال سود حاصل از تسعیر ارز شود.

قچار
شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال از برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی خبر داد."قچار" درصدد است سرمایه فعلی را از 14 به 56 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و افزایش عملکرد آتی خواهد شد.

کاما

شرکت باما از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 900 درصدی خبر داد."کاما" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 100 به هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار اول معاملات بورس از محل جذاب سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به تامین منابع مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در شرکت کانی کربن طبس و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرزمین جلگه های آسمانی شود.

شپاس
شرکت بین المللی محصولات پارس، مجوز 50 درصدی را از سازمان بورس گرفت."شپاس" سرمایه فعلی را از 51.5 به 77.55 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش شود.

تبرک

هلدینگ غذایی تبرک از خرید 25 درصد از سهام شرکت مهتاب خراسان با هدف راه اندازی تولید شیشه های غذایی و دارویی با قیمت 32 هزار تومان برای هر سهم و جمع مبلغ معامله 40 میلیارد تومان خریداری کرد که 16 میلیارد تومان به هنگام امضا و مبادله قرارداد و الباقی سند مورد توافق به میزان 24 میلیارد تومان طی 12 فقره چک مساوی پس از ثبت نقل و انتقال سهام به نام خریدار تسویه خواهد شد.

مفاخر

شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی (زمین) خبر داد."مفاخر" با اشاره به صورت جلسه 23 تیر اعلام کرد: هیأت مدیره موافقت و مصوب کرد اقدامات و بررسی های لازم درخصوص افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی (زمین) با تهیه گزارش توجیهی، اخذ اظهار نظر حسابرس مستقل و بازرس و مجوزهای لازم از سازمان بورس به منظور ارائه به مجمع فوق العاده توسط مدیرعامل انجام پذیرد.

پلوله

شرکت گاز لوله، صورت های مالی حسابرسی نشده سه ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد."پلوله" در این مدت بالغ بر 4.6 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه گذشته افت 80 درصدی داشته است. همچنین 5 میلیارد تومان زیان و 223 ریال زیان برای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبل 162 درصد افت داشته است.

وپاسار

بانک پاسارگاد از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 30 درصدی خبر داد."وپاسار" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 5.04 به 6.5 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این بانک بورسی از محل سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود شاخص های کارایی و سودآوری، تقویت ظرفیت های عملیاتی، کمک به حفظ و تثبیت جایگاه بانک در بین رقبا و بازارهای مالی و تحقق منافع سهامداران از محل اندوخته تسعیر نرخ ارز شود.

خاهن

شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران از انعقاد قرارداد 60 میلیارد تومانی با شرکت اسلام صنعت برای تولید و فروش انواع قطعات فورج خبر داد ."خاهن" اعلام کرد: این شرکت در راستای تنوع محصولات تولیدی و افزایش فروش به مشتریان 21 تیر ماه نسبت به انعقاد قرارداد برای تولید و فروش انواع قطعات فورج با شرکت اسلام صنعت اقدام کرده که مبلغ قرارداد با نرخ فعلی مواد بالغ بر 60 میلیارد تومان است که درصورت افزایش نرخ مواد، مبلغ فوق افزایش خواهد یافت.

تاصیکو

مجمع فوق العاده سرمایه گذاری صدر تامین صبح شنبه 28 تیر با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه برگزار شد.در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 55 درصدی از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی مورد موافقت سهامداران قرار گرفت."تاصیکو" به منظور تحصیل سهام و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر ، سرمایه فعلی را از 2 به 3.1 هزار میلیارد تومان رساند.

تابا

شرکت تابان نیرو سپاهان از مخالفت سازمان بورس با برنامه افزایش سرمایه 77 درصدی خبر داد که از پاییز سال گذشته ، برنامه این رویداد را اعلام کرده بود."تابا" اعلام کرد درخواست افزایش سرمایه شرکت مورد پذیرش اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای قرار نگرفت و از دستور کار این اداره خارج شد.این شرکت در نظر داشت سرمایه فعلی و 6.2 میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به 11 میلیارد تومان برساند و صرف اجرای طرح توسعه کارگاه اشترجان کند .

عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش در خصوص عرضه سهام باشگاههای استقلال و پرسپولیس گفت: مراحل واگذاری با سرعت و دقت در حال انجام بوده و طبق زمانبندی هیات عالی، عرضه ۱۰۰ در صد سهام دو باشگاه در فرابورس انجام خواهد شد.وی افزود:  ورزشگاههای شهید درفشی فر و شهدای گمنام به پرسپولیس و کمپ مرحوم ناصر حجازی و شهید مرغوبکار به استقلال واگذار شد تا افزایش سرمایه مطلوب این ۲ باشگاه انجام شود. مراحل ثبت سند در حالت عادی بیش از ۲ سال طول می کشید اما با تلاش های صورت گرفته با سرعت انجام شد.
های وب
شرکت داده گستر عصر نوین از انعقاد قرارداد 10 ساله مشارکت در سرمایه گذاری در قالب کنسرسیوم با قابلیت تبدیل شدن به شرکت تجاری با شرکت ایرانیان نت با سهم الشرکه 50 درصدی خبر داد ."های وب" اعلام کرد: این شرکت در راستای توسعه و تنوع سازی جریان های درآمدی و رفع نیازهای زیرساختی در حوزه افزایش مراکز داده و ایجاد سرویس های مبتنی بر رایانش ابری نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری در قالب کنسرسیوم با قابلیت تبدیل شدن به شرکت تجاری وفق ماده 10 قانون مدنی برای ایجاد و بهره برداری از پروژه مرکز داده بین المللی با شرکت ایرانیان نت با سهم الشرکه 50 درصدی اقدام کرده است. مبلغ برآوردی این پروژه در فاز نخست 97 میلیارد تومان است که باید طبق برنامه زمانبندی، فاز نخست پروژه تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسد. مدت زمان این قرارداد 10 ساله و راهبر این پروژه "های وب" است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی