---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 28 آذر :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار2

رکیش

نخستین جایگاه CNG مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیکى توسط شرکت کارت اعتبارى کیش افتتاح شد که قرار بر نصب ٢۵٠٠ دستگاه در تمام جایگاههاى کشور میباشد .

ذوب

به گفته مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان هم اکنون قیمت ۴۵۰ هزار تومان بر هر تن کنسانتره زغال سنگ کک شو بر اساس ۳۰ درصد از قیمت شمش فولاد تعیین شده است.

آکنتور

در جریان درخواست تجمعی سهامداران شرکت کنتور سازی، سازمان بورس نامه امضا شده سهامداران این شرکت را به دادگاه پیگیری این پرونده ارائه می کند.

بیمه ای ها

رییس کل بیمه مرکزی گفته است که وزیر اقتصاد و دارایی مصمم است که موضوع حذف مالیات برارزش افزوده بیمه عملیاتی شود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه ها بزودی در لایحه مستقل مالیات بر ارزش افزوده در دولت مطرح می‌شود. امیدواریم با نظر مساعد وزیر اقتصاد، دولت و همچنین مجلس این موضوع به نتیجه لازم برسد و قیمت تمام شده بیمه برای مردم کاهش یابد
فولاژ

بهره‌برداری از بزرگترین طرح توسعه فولاد آلیاژی ایران طی ۲ سال آینده/ماین نیوز- مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه فولاد یزد ۱ امروز در محل سایت این پروژه با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود. مدیر پروژه فولاد یزد ۱ در شرکت مهندسی برسو گفت: ظرفیت تولید این پروژه را سالانه ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در صورت گشایش ال سی بخشی از قراردادهای پروژه که اخیرا فعال شدند می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این پروژه طی ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری برسد. منفرد افزود: ارزش قرارداد این پروژه ۱۳۰ میلیون یورو در بخش ارزی و ۲۷۰ میلیارد تومان در بخش ریالی است.

سایپا

خبرها از صادرات خودرو و قطعات به الجزایر به عنوان بازار هدف جدید میباشد که تا پایان سال ٩۵ سایت این شرکت افتتاح و به بهره بردارى میرسد .

فن_آوا

خبرها حاکى از ابلاغ رسمى بازگشایى نماد در بازار اول فرابورس تا چند روز آینده میباشد .

فلزات

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که با توجه به افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی به همراه رشد نرخ ارز تا محدوده بیش از ۳۹۰۰ تومانی در بازار آزاد می توان به رشد سودآوری شرکت های این گروه امیدوار بود و با توجه به اینکه اغلب مجموعه های فعال در گروه فلزی محصولات تولیدی خود را به کشورهای خارجی صادر می کنند می توان انتظار گزارش های مناسبی از عملکرد میاندوره ای این مجموعه ها داشت.

بانکی ها

کارت‌های بانکی ایران به بازارهای بین‌المللی متصل می‌شوندمعاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد پس از بررسی پیشنهادهای شماری از بزرگ ترین شرکت های بین المللی، طرح امکان استفاده از کارت های بانکی ایران در خارج از کشور تا اوایل سال آینده عملیاتی می شود.

خودرو

ایران خودرو شایعات را رسما تایید کردگروه صنعتی ایران خودرو، سهام بانک پارسیان را به صورت بلوک های ۱۰ درصدی از ۲۹ آذر برای فروش آگهی می کند

کشتیرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انعقاد ‌قرارداد‌ کشتی‌ سازی با کشورهای خارجی گفت: قرارداد کشتی‌ سازی در سال ۸۶ ‌به صورت نقدی ‌با صد در‌ صد خرید از خارج بسته شد که ‌زمان قرارداد به تحریم‌ ها برخورد و کار متوقف شد.

اخابر

رسول سرائیان در گفت و گو با ایلنا تاکید کرد: شرکت مخابرات نباید در باره این مسئله پاسخگو باشد.گفتنی است، سهامدار اصلی مخابرات کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین است که بنا به اعلام سازمان خصوصی سازی اقساط خود را پرداخت نکرده و طبق قانون تا پرداخت همه اقساط در وثیقه سازمان خصوصی سازی است.سازمان خصوصی سازی به تازگی اعلام کرد، به علت عدم پرداخت اقساط توسط این کنسرسیوم بزرگترین خصوصی سازی کشور فسخ و به دولت واگذار شده است.

کگل

مدیر عامل گل گهر: از اعمال عوارض روی صادرات کنسانتره سنگ آهن متعجم / ۴ میلیون تن دپوی کنسانتره در گل گهر داریم

خساپا

یکی از مدیران بلند پایه سایپا در حاشیه مجمع خکاوه:
برخی گزارش های شفاف سازی مدنظر بورس بوده که ارائه شده و در صورت نبود مشکل خاص امیدواریم هفته آتی سایپا بازگشایی شود

بانک صادرات

یک کارشناس اقتصادی در پاسخ گفت: به‌ طور خلاصه ۶ دلیل را می‌ توان در این زمینه برشمرد؛ اول: افزایش کم‌ سابقه هزینه‌ های مالی این بانک از ۱۵۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ به حدود ۶۵۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست امسال. دوم: کاهش قابل توجه سود حاصل از تسهیلات اعطایی به طوری که سود حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ به ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.حسین صبوری، کارشناس اقتصادی ادامه داد: دلیل سوم افت شدید سودآوری بانک صادرات را باید در افزایش قابل توجه هزینه جذب سپرده عنوان کرد. به‌ طوری که این هزینه‌ ها از ۶ هزار میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

این دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی دلیل چهارم را کاهش ۵۰ درصدی سود حاصل از سپرده‌ گذاری‌ های بانک صادرات معرفی کرد و گفت: این درآمد از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست امسال کاهش یافته است.صبوری ادامه داد: دلیل پنجم را باید در کاهش حدوداً یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخشی از درآمدهای عملیاتی بانک جست‌ و جو کرد. به طوری که از رقم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ کاهش یافته است که عمدتاً نیز از محل کاهش وجه التزام‌ های دریافتی از محل مطالبات بانک بوده است.

این کارشناس اقتصادی، دلیل ششم این افت سود را اینگونه توضیح داد: تمام این موارد در حالی است که درآمد حاصل از سرمایه‌ گذاری‌ های بانک صادرات و همچنین درآمد حاصل از مبادلات و تسعیر نرخ ارز با افزایش قابل توجه نسبت به دوره ۶ ماهه مشابه سال قبل رو به‌ رو است.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی