---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 27 آذر 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

کفرا

شرکت فرآورده های نسوز ایران از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 115 درصدی خبر داد."کفرا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 37.2 به 80 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف اجرای طرح توسعه فرآوری مواد اولیه جمبزه ( علی آباد ) مشتمل بر توجیه لزوم افزایش سرمایه شود.

کهرام

مدیر عامل شرکت کاشی تکسرام اعلام کرد: هیات مدیره با پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین کارخانه موافقت کرده که عملی شدن آن منوط به تحقیق اخذ گزارش کارشناسی از کانون کارشناسان دادگستری جهت ارزیابی مجدد زمین کارخانه، اخذ مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و برگزاری و تصویب در مجمع فوق‌العاده است.

وثنو

سرمایه گذاری ساختمان نوین از برنامه افزایش سرمایه 100درصدی خبر داد."وثنو" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 30 به 60 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل جذاب سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ، تداوم روند سود آوری ، کسب بازدهی مطلوب و بهبود سرمایه گذاری در حوزه اوراق بهادار شود.

دسبحان

شرکت سبحان دارو از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 29 درصدی خبر داد."دسبحان" درصدد است سرمایه فعلی را از 103 به 133 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت دارویی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با اهداف خرید و جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ، نوسازی و تجهیز خطوط تولیدی و پشتیبانی به منظور اخذ تاییدیه GMP معاونت غذا و دارو و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر اعمال خواهد شد.

تپولا

شرکت مهندسی مرآت پولاد از برنامه افزایش سرمایه 381 درصدی خبر داد.مهندسی مرآت پولاد در نظر دارد سرمایه فعلی را از 12.5 به 60.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "تپولا" درصورت موافقت سازمان بورس از دو محل تجدید ارزیابی دارایی ها و مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی وکاهش ریسک مالی، خروج ازشمول ماده 141 قانون تجارت، کاهش اتکاپذیری جریانات نقدی به تسهیلات مالی دریافتی و کاهش هزینه مالی، بهبود سرمایه درگردش و تقویت جریانات نقدی در پشتیبانی خط تولید، کاهش ظرفیت خالی تولید، کاهش زیان انباشته موجود و بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در بازار سرمایه شود.

ومعادن

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از برنامه افزایش سرمایه 37 درصدی خبر داد."ومعادن" درصدد است به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه و جبران مخارج سرمایه ای صورت گرفته، سرمایه فعلی را از 4.03 به 5.53 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این سهم بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی صورت می گیرد.

غگرجی

بیسکویت گرجی که درخواست افزایش سرمایه 122 درصدی داده بود،توانست مجوز 22 درصد از این تامین مالی را دریافت کند تا سرمایه فعلی را از 24.5 به 30 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "غگرجی" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف تکمیل و توسعه خطوط تولیدی و تامین سرمایه در گردش منظور می شود.

ونیرو

سرمایه گذاری نیرو پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده 16 تیر ماه مبنی بر تصویب افزایش سرمایه از 700 میلیارد تومان به 1.05 هزار میلیارد تومان در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه معادل 12 درصد اقدام کند."ونیرو" در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه فعلی را از 935 میلیارد تومان به 1.05 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف تسویه دیون باقیمانده خرید شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا و تکمیل و اجرای طرح های در دست انجام شود.

غپاذر
شرکت پگاه آذربایجان شرقی درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین توضیح داد.مدیرعامل "غپاذر" پیرو افشای اطلاعات بااهمیت در خصوص مجاز بودن برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعلام کرد: به دلیل عدم مشخص شدن نتیجه پرونده خواسته ابطال سند مالکیت زمین کارخانه در شعبه ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی و نظر به بند ۵-۲ ابلاغیه ۲۷ تیرماه مدیریت بازار اولیه سازمان بورس در خصوص نحوه انتخاب کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی دارایی ها که باید دارایی موردنظر وقفی نبوده و فاقد هر گونه محدودیت از جمله حقوق ارتفاقی باشد و به استناد استعلام شفاهی از کارشناسان بازار اولیه و به دلیل در جریان بودن پرونده خواسته ابطال سند مالکیت زمین کارخانه در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صرفاً از طبقه زمین به محض دریافت رای نهایی دادگاه و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی