---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 26 آذر ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عرضه اولیه "اپال"(با تصمیم بورس تهران این عرضه لغو و به زمان نامعلوم دیگری موکول شد)
چهارشنبه ۱۳ درصد از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس در بورس واگذار می شود.عرضه "اپال" شامل 2 میلیارد و 160 میلیون سهم معادل 10.8 درصد با دامنه قیمت 1400 تا 1480 تومانی هر سهم و سهمیه 700 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری پارسیان در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد. شنبه 29 آذر نیز 440 میلیون سهم معادل 2.2 درصد با قیمت ثابت کشف شده به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می پذیرد. احتمالا به هر کد بورسی حداکثر  500 سهم تخصیص خواهد یافت و نقدینگی مورد نیاز هر کد مبلغ تقریبی 740 هزار تومان باشد.

پالایشگاه‌ها

مصوبه حمایتی مجلس از پترو پالایشگاه‌ها مبنی بر افزایش فروش خوراک و تنفس پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها ، موجب شد تا سهام 6 پالایشگاه و چند پتروشیمی با صف خرید سنگین و رشد قیمت همراه شود.

قصفها
شرکت قند اصفهان از فروش 5000 تن شکر سفید به شرکت زمزم خبر داد. مبلغ معامله  343,472.50 میلیون ریال است که درصد ارزش دفتری دارایی در مقایسه با کل دارایی های شرکت 19 درصد و ارزش کل معامله در مقایسه با کل درآمدهای فروش شرکت در سال قبل  7.8 درصد می باشد.

گکوثر

در مجمع فوق العاده هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان، افزایش سرمایه 3381 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد موافقت سهامداران قرار گرفت."گکوثر" به منظور اصلاح ساختار مالی ، سرمایه فعلی را از 11 به 382.9 میلیارد تومان رساند.

کاما

شرکت باما که به تازگی افزایش سرمایه 900 درصدی از محل تجدید ارزیابی را به ثبت رسانده از برنامه افزایش سرمایه 279 درصدی خبر داد."کاما" در نظر دارد سرمایه فعلی را از هزار میلیارد تومان به 3.79 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح‌ ساختار ‌مالی و ‌بهبود ‌نسبت ‌مالکانه خواهد شد.

زقیام

شرکت کشت و دام قیام اصفهان از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 903 درصدی خبر داد."زقیام" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 70 به 702.4 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل تجدید ارزیابی اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت مالکانه شود.

فولاژ

مجمع فوق العاده شرکت فولاد آلیاژی ایران با تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه برگزار شد و با توجه به مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 67 درصدی از محل سود انباشته مورد موافقت قرار گرفت."فولاژ" به منظور اصلاح ساختار مالی و مدیریت جریان نقدینگی جهت جبران مخارج سرمایه ای طرح یزد یک ، سرمایه فعلی را از 600 میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان رساند.

آسیا

مجمع فوق العاده بیمه آسیا در خصوص افزایش سرمایه برگزار شد و با توجه به مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 949 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد موافقت قرار گرفت."آسیا" به منظور اصلاح ساختار مالی ، سرمایه فعلی را از 230 میلیارد تومان به 2.4 هزار میلیارد تومان رساند.

غنوش

شرکت نوش مازندران از دریافت مجوز افزایش 25 درصدی قیمت کنسانتره مرکبات از هیات مدیره و زمان اجرا خبر داد ."غنوش" با توجه به رشد قیمت میوه مرکبات اعلام کرد: افزایش قیمت کنسانتره مرکبات به ازای هرکیلو گرم تا سقف 50 هزار تومان، تفاله خشک 1500 تومان و تفاله تر 150 تومان به تصویب هیات مدیره رسید که از 22 آذر اجرا می شود.

سیستم
شرکت همکاران سیستم از برنامه افزایش سرمایه 202 درصدی خبر داد."سیستم" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 126 به 381 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به تامین مالی طرح‌های توسعه شود .

فخوز
در مجمع فوق العاده فولاد خوزستان با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 162 درصدی از محل سود انباشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت."فخوز" به منظور اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌ های انجام شده ، سرمایه فعلی را از 1.9 به 5 هزار میلیارد تومان رساند.

بیمه دانا

شرکت بیمه دانا از موافقت هیات مدیره با پیشنهاد افزایش سرمایه خبر داد ."دانا" اعلام کرد: پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (زمین) با بهره مندی از مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی به جهت اصلاح ساختار مالی با استفاده از معافیت مالیاتی حکم مقرر در تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات های مستقیم در جلسه ۲۳ آذر هیات مدیره مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

دسانکو
شرکت داروسازی سبحان انکولوژی که در جریان معاملات شنبه با رشد قیمت سهام روبرو بوده از برنامه افزایش سرمایه 36 درصدی خبر داد."دسانکو" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 96.1 به 131.1 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت دارویی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

فزرین

زرین معدن آسیا مجوز افزایش سرمایه 66 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه "فزرین" از 65 به 108 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته و برای اجرای طرح خرید 25 دستگاه کامیون و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر اعمال می شود.

دلر

شرکت داروسازی اکسیر مجوز افزایش سرمایه 150 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه "دلر" از 45 به 112.5 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت دارویی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اجرای طرح توسعه و اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

کباده

شرکت خاک نسوز استقلال آباده مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی را گرفت. "کباده" سرمایه فعلی را از 7.3 به 21.9 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

آریا

شرکت پلیمر آریاساسول مجوز افزایش سرمایه  100 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "آریا" سرمایه فعلی را از 458.4 به 916.8 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و صرف اجرای طرح احداث واحد پلی اتیلن جدید می شود.

پرداخت سود سهام سال ۹۸ سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس موضوع مصوبه شورای عالی بورس در خصوص نحوه پرداخت سود سال مالی ۹۸ سهام متعلق به سهامداران مشمول سهام عدالت را به کلیه شرکت ها و حسابرسان معتمد این سازمان ابلاغ کرد.طبق مصوبه ۲۲ مهرماه شورای عالی بورس، مقرر شد سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر متعلق به سهامداران مجموعه سهام عدالت برای سال مالی ۹۸ نسبت به مشمولین که روش مستقیم را انتخاب کردند به حساب های معرفی شده توسط سرمایه گذاران و برای مشمولینی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هر استان پرداخت شود.شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید نسبت به معرفی حساب شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام کنند به گونه‌ای که تا زمان انجام تکالیف قانونی طبق آیین نامه آزادسازی سهام عدالت با ارائه تعهد نامه ای به سازمان بورس و بازرس قانونی، امکان دخل و تصرف در آن را از خود سلب کنند.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی