---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 25 تیر ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار3

عرضه اولیه"رافزا"
چهارشنبه سهام رایان هم افزا در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود . 13 درصد از سهام "رافزا" معادل 26 میلیون سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 20 سهم با دامنه قیمت 2450 تا 2500 تومانی هر سهم به عموم واگذار خواهد شد. همچنین دو درصد دیگر معادل 4 میلیون سهم روز شنبه 28 تیر با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می گیرد.زمان سفارش گیری سهام "رافزا"روز سه شنبه 24 تیر از ساعت 13 تا 17 اعلام شده است.

عرضه اولیه "غزر"
چهارشنبه ، 12 درصد از سهام زر ماکارون عرضه اولیه می شود.این عرضه شامل 160 میلیون سهم با دامنه قیمت 3775 تا 3975 تومانی هر سهم و سهمیه 150 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری بانک پاساگارد در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد .بورس تهران باتوجه به استعلام جدید واصله و ضرورت بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی های زرماکارون از لغو عرضه اولیه این شرکت خبر داد.

قصفها
شرکت قند اصفهان از برنامه افزایش سرمایه 5469 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."قصفها" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 19.5 میلیارد تومان به بیش از 1.08 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف بهبود ساختار مالی اعمال خواهد شد و رکورد دار جدید افزایش سرمایه محسوب می شود.

وگردش

بانک گردشگری مجوز افزایش سرمایه 150 درصدی را از سازمان بورس گرفت."وگردش" سرمایه فعلی را از 600 میلیارد تومان به 1.5 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این بانک حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل آورده نقدی سهامداران اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش و توسعه خدمات بانکی می شود.

افق
فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با واگذاری 2.5 درصد از سهام بانک سامان، کسب سود 247.2 میلیارد تومانی و خروج از ترکیب سهامداری این بانک با توقف نماد، آماده بازگشایی برای شنبه هفته آینده شد.

ساربیل
سیمان آرتا اردبیل از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محلی جذاب خبر داد."ساربیل" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 24 به 48 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به جبران مخارج و سرمایه در گردش شود.

کویر
شرکت فولاد سپید فراب کویر مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی را از سازمان بورس گرفت."کویر" پیرو تصمیمات مجمع فوق العاده مبنی بر انجام مرحله دوم افزایش سرمایه، سرمایه فعلی را از 360 به 1080 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای تأمین بخشی از منابع جهت احداث و بهره برداری خط تولید شمش و بیلت اعمال می شود.

وبصادر

بانک صادرات از برنامه افزایش سرمایه 43 درصدی خبر داد ."وبصادر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 17.5 به 25 هزار میلیارد تومان برساند.تامین مالی این بانک از دو محل آورده نقدی سهامداران و سایر اندوخته ها به منظور بهبود ساختار مالی صورت می گیرد.

ساذری
شرکت آذریت که نماد آن جهت ارتقا از تابلو نارنجی به زرد بازار پایه فرابورس متوقف شده از برنامه افزایش سرمایه سنگین 4900 درصدی خبر داد."ساذری" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 600 میلیون تومان به 30 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت در صورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به پرداخت بدهی ها و ایجاد خطوط تولید جدید،  بهبود نسبت های مالی و تغییر در ساختار مالی شود.

سهگمت
سیمان هگمتان مجوز افزایش سرمایه 45 درصدی را از سازمان بورس گرفت."سهگمت" که درخواست افزایش سرمایه 55 درصدی داده بود با دریافت مجوز 45 درصدی،سرمایه فعلی را از 50.2 به 72.8 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد اعمال می شود.

قثابت
شرکت قند ثابت خراسان یک میلیون و 750 هزار سهم بیمه حافظ را فروخت و با دستیابی به سود خالص 5.5 میلیارد تومانی، متوقف و آماده بازگشایی نماد برای فردا شد."قثابت" تعداد 750 هزار و یک میلیون سهم شرکت بیمه حافظ را توسط شرکت فرعی کشاورزی و باغات فریمان در 16 و 21 تیر ماه به فروش رسانده و به سود خالص 2.1 و 3.4 میلیارد تومانی دست یافته است.

کصدف

کاشی صدف سرام استقلال آباده از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد."کصدف" درصدد است سرمایه فعلی را از 12 به 24 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس در صورت موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف راه اندازی کارخانه اعمال خواهد شد.

غنوش
شرکت نوش مازندران از بهره برداری پروژه تولید آزمایشی آب آشامیدنی با بهای تمام شده 4 میلیارد تومانی خبر داد . "غنوش" 21 تیر ماه پروژه تولید آزمایشی آب آشامیدنی با مدت اجرای 5 روز و بهای تمام شده 4 میلیارد تومانی با ظرفیت اسمی و عملی 12 هزار و 10 هزار بطری در ساعت را به بهره برداری رساند.

غشهداب
شرکت شهداب ناب خراسان مجوز افزایش سرمایه 247 درصدی را از سازمان بورس گرفت."غشهداب" که درخواست افزایش سرمایه 426 درصدی داده بود با دریافت مجوز 247 درصدی، سرمایه فعلی را از 133 به 461.2 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می گیرد تا صرف اصلاح ساختار مالی شود.

شلعاب
شرکت لعابیران  از برنامه افزایش سرمایه 275 درصدی خبر داد."شلعاب" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 16 به 60 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در راستای افزایش میزان تولید و فروش محصولات شود.

شپمچا
شرکت پارس پامچال از برنامه افزایش سرمایه 1916 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."شپمچا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 3 به 60.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه با هدف افزایش سرمایه در صورت موافقت سازمان بورس اعمال خواهد شد.

دتماد

تولید مواد اولیه داروپخش مجوز افزایش سرمایه 43 درصدی را از سازمان بورس گرفت."دتماد"سرمایه فعلی را از 50 به 71.5 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش صورت می گیرد.

غویتا

شرکت ویتانا از درخواست پذیرش و ارتقاء نماد این شرکت به بازار اول معاملات فرابورس خبر داد ."غویتا" اعلام کرد: درخواست پذیرش و ارتقاء نماد این شرکت به بازار اول معاملات فرابورس به این بورس ارسال شده، لیکن تاکنون موضوع در هیأت پذیرش مطرح نشده است. بدیهی است پذیرش و ارتقاء به بازار اول فرابورس منوط به طرح موضوع و موافقت هیأت پذیرش فرابورس است که در صورت حصول نتیجه نهایی موضوع از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.این شرکت با سرمایه 131.6 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس حاضر است.

دتولید

شرکت داروسازی تولید دارو از پیگیری برای اخذ مجوزهای مربوط به توزیع داروی فاویپیراویر خبر داد ."دتولید" اعلام کرد: با توجه به ورود داروی فاویپیراویر به فهرست رسمی دارویی ایران در ۲۴ تیر و با عنایت به تولید و اخذ تاییدیه آزمایشگاه کنترل سازمان غذا و دارو این شرکت در حال اخذ مجوزهای مربوط به توزیع این دارو است. درضمن با عنایت به اینکه این دارو برای اولین بار به بازار دارویی ایران عرضه شده، برآورد آثار مالی عرضه این محصول در حال حاضر مقدور نیست.معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: داروی فاویپیراویر (Favipiravir) توسط یک شرکت داروسازی ایرانی ساخته شده و مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفته و اکنون مجوز هم دریافت کرده که وارد بازار شود و مورد استفاده قرار بگیرد. این دارو هیچ اثر مثبتی روی کووید ۱۹ نداشته است.