---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 21 بهمن ۹۹ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام

سخنگوی شورای عالی بورس بر اساس مصوبه شورای عالی بورس از تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام بین منفی 2 و مثبت 6 درصد ، صندوق ها به منفی ۴ تا مثبت ۱۰ و  بازار پایه زرد از منفی ۲ تا مثبت ۳ خبر داد ، که از شنبه 25 بهمن ماه این تغییر اعمال می شود.
شستا
سرمایه گذاری تامین اجتماعی مجوز افزایش سرمایه  78 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه "شستا" از 8 به 14.2 هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این هلدینگ بورسی از محل سایر اندوخته‌ها اعمال می شود تا قادر به جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های تابعه و سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در بازار سرمایه باشد.
خفنر
شرکت فنرسازی خاور مجوز افزایش سرمایه 148 درصدی را از سازمان بورس گرفت. "خفنر" سرمایه فعلی را از 46.7 به 115.9 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.
پدرخش
شرکت درخشان تهران مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی را از سازمان بورس گرفت.سرمایه فعلی "پدرخش" از 5.1 به 15.3 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.
سصفها
شرکت سیمان اصفهان مجوز افزایش سرمایه 150 درصدی را از سازمان بورس گرفت."سصفها" سرمایه فعلی را از 20 به 50 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.
فبیرا
صنایع بسته بندی ایران از برنامه افزایش سرمایه 69 درصدی خبر داد.فبیرا درصدد است سرمایه فعلی را از 177.2 به 300 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اجرای دو طرح تولید درب آسان باز شو و خرید دستگاه کویل کاتر اعمال خواهد شد.
غچین
شرکت چین چین بعد از افزایش سرمایه 250 درصدی از سود انباشته ، این بار از برنامه افزایش سرمایه 235 درصدی خبر داد."غچین" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 84 به 281 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال و صرف حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی خواهد شد.

دکپسول

مجمع فوق العاده شرکت ژلاتین کپسول با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی مورد موافقت سهامداران قرار گرفت."دکپسول" به منظور تامین بخشی از مخارج خرید ماشین‌آلات تولیدی پوکه کپسول ژلاتین، سرمایه فعلی را از 20 به 30 میلیارد تومان رساند.
سیستم

مجمع فوق العاده شرکت همکاران سیستم با افزایش سرمایه ۲۰۲ درصدی از محل سود انباشته موافقت کرد.

رنیک
شرکت جنرال مکانیک از برنامه افزایش سرمایه 29 درصدی خبر داد."رنیک" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 150 به 193.6 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف جبران مخارج سرمایه ای خواهد شد.

زماهان
مجمع فوق العاده شرکت تولید گوشت مرغ ماهان برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 182 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مورد موافقت سهامداران قرار گرفت."زماهان" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 40 به بیش از  113 میلیارد تومان رساند.

شفارس
شرکت شیمیایی فارس مجوز افزایش سرمایه 1795 درصدی را از سازمان بورس گرفت."شفارس" سرمایه فعلی را از 62.9 میلیارد تومان به 1.19 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای رعایت مفاد ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی صرف می شود.

پذیره‌نویسی "صندوق شاخصی بازار آَشنا" از یکشنبه

پذیره‌نویسی "صندوق شاخصی بازار آَشنا" از یکشنبه ۱۹ بهمن برای ۵ روز کاری در همه سامانه‌های برخط معاملات بازار سرمایه و با سرمایه‌ اندک شروع می شود."صندوق شاخصی بازار آَشنا" صندوق شاخصی و قابل معامله (ETF) بازار سرمایه بوده که با آغاز پذیره‌نویسی این صندوق با نماد "وبازار" به عنوان یک ابزار مالی به شکلی نو به بازار سرمایه ایران وارد خواهد شد و فرصتی جدید را برای سرمایه‌گذاران این بازار خلق خواهد کرد."سبدگردان سهم‌آشنا" برای هماهنگی هرچه بیشتر ارزش این صندوق با تغییرات شاخص کل بازار سرمایه، متدولوژی پیچیده و خاص را طراحی کرده که براساس آن "صندوق شاخصی بازار آشنا" می‌تواند تغییرات شاخص کل را دنبال ‌کند و از طریق سرمایه‌گذاری بر روی سهام شرکت‌هایی که تغییر ارزش آن‌ها بیشترین همبستگی را با تغییرات شاخص دارد، ارزش شاخص بورس را دنبال خواهد کرد. از همین رو سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای این صندوق می‌توانند ضمن پذیرفتن ریسک‌های معمول در این بازار از همبستگی سود با افزایش شاخص کل بازار سرمایه در آینده ، مطمئن باشند.پذیره‌نویسی واحدهای 1000 تومانی این صندوق از یکشنبه 19 بهمن در تمامی سامانه‌های برخط معاملات بازار سرمایه و با حداقل سرمایه‌ 500 هزارت تومانی و بدون سقف خرید، شروع می شود. پس از آغاز معاملات ثانویه واحدهای این صندوق، امکان خرید و فروش روزانه هم وجود دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی