---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 16 دی 96 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


قیمت بنزین
رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده گفت: مجلس به افزایش قیمت رای نمی دهد حتی اگر از طریق دو نرخی شدن بنزین باشد.

مخالفت سازمان ملل برای ورود به مسائل اخیر ایران

شورای امنیت سازمان ملل با درخواست آمریکا برای ورود به مسائل اخیر ایران مخالفت کرد.

کاغذ

وزرات صنعت اعلام کرد: کاغذ در دستورکارگروه تنظیم بازار برای ارائه بسته مدیریت بازار، مشمول کالاهای اساسی به منظور اخذ ارز مبادله ای است و واردات آن بدون انحصار صورت می گیرد.

حجم مبنا
حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس تهران  از حذف قریب الوقوع حجم مبنا از معاملات بورس تهران خبر داد  

رکورد تولید خودرو در سایپا شکسته شد

سایپا توانست در آذرماه سال جاری تعداد ۶۳ هزار و ۸۸۵ دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۵۷ هزار دستگاه، بیانگر رشد ۱۲ درصدی است.گروه خودروسازی سایپا توانست از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند. گروه خودروسازی سایپا در حالی موفق به شکستن رکورد تولید در ده ماه شده است که توانسته با پشت سر گذاشتن مشکلات و موانع فرارو، جریان تولید محصول را در این مجموعه به ثبات برساند.

وصندوق

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره متوقف خواهد شد.

وپترو

نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌ با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.
تاپیکو
تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس از 3 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 در هر روز در سه ماه پیش؛ از روز دهم دی ماه سال جاری به 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 با اکتان 91 رسید.

 سنگ آهن

عضو هیئت‌مدیره انجمن سنگ آهن ایران گفت: تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه سنگ آهن موجب بیکار شدن برخی از کارخانه‌های تولیدی در این حوزه می‌شود.

ذوب آهن

مدیر مالی ذوب آهن با اشاره به این که در حال حاضر هیچ بدهی مالیاتی نداریم، اظهار داشت: عملا در شش ماه نخست امسال سود عملیاتی داشتیم و به دنبال افزایش سرمایه هستیم.

قاسم ایران
قاسم ایران زمین خود واقع در مهرشهرکرج به مساحت 2205 متر مربع را جهت فروش، آگهی نمود. این آگهی در تاریخ ۱۳ دی ۹۶ در روزنامه اطلاعات منتشر شده است.

حرهشا
شرکت رهشاد سپاهان که در بازار پایه ج فرابورس حضور دارد ، امروز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت و مثبت متوقف شد و قرار است تا ساعت 10:00 جلسه معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شود.

وصندوق

طبق اعلام قبلی برای برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی‌، نماد این شرکت بورسی در پایان معاملات امروز بسته می شود."وصندوق" در مجمع روز دوشنبه جاری در مورد انتخاب هیات مدیره تصمیم گیری خواهد کرد.

ایران در ماه نوامبر در صادرات سنگ آهن هند را پشت سر گذاشت

ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۷ توانست در مجموع تناژ صادراتی سنگ آهن (کنسانتره و دانه بندی) هند را پشت سر گذاشته و به جایگاه چهارم صعود کند. این جایگاه از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۷ بین پنجم تا هفتم در نوسان بوده است.

کشورهای صادرکننده سنگ آهن به چین به ترتیب تناژ صادراتی در ماه نوامبر ۲۰۱۷ عبارتند از:

۱- استرالیا = ۵۹ میلیون و ۴۴۰ هزار تن.

۲- برزیل = ۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تن .

۳- آفریقای جنوبی = ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تن.

۴- ایران = یک میلیون و ۸۸۰ هزار تن.

۵- هند یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن.

کفپارس

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی فرآورده های نسوز پارس،جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هیئت مدیره متوقف خواهد شد.

شلیا

مواد ویژه لیا که سال گذشته با رشد 451 درصدی در 5 ماه، یکی از سهام شگفتی ساز و بهترین های بازار بود، بعد از صعود به قیمت های بیش از 1500 تومانی هر سهم در شهریور، با کاهش مستمر قیمت طی ماه های اخیر روبرو شد و به 860 تومان در چهارشنبه گذشته رسیده است.نماد این شرکت فرابورسی هنگام شروع معاملات چهارشنبه گذشته به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد طی 5 روز معاملاتی متوالی متوقف شد تا مدیران آن توضیحاتی ارایه دهند.در این رابطه "شلیا" امروز درباره نوسان قیمت سهام اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.

کحافظ

نماد معاملاتی شرکت کاشی و سرامیک حافظ با توجه به تعلیق نماد معاملاتی ،در روز جاری بازگشایی نخواهد شد.

اینستاگرام

اینستاگرام روی اینترنت خانگی و یکی از اپراتورهای موبایل رفع فیلتر شد.البته هنوز اعلام رسمی در این باره انجام نشده است.

EPS

EPS براساس روش محاسبه (TTM(Trailing Twelve Months بر صفحه معاملات نقش بست . در این روش سود هر سهم بر اساس سود 4 فصل اخیر کسب شده توسط شرکت محاسبه می شود.
شپلی ، شمواد
بر اساس مصوبه هیات پذیرش اوراق بهادار، نمادهای پلی اکریل(شپلی) و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ 16 دیماه امسال حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل می شوند.

کسرام

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی پارس سرام جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظورتصویب صورتهای مالی متوقف خواهد شد.

آمریکا ۵ شرکت ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ، 5 شرکت ایرانی و 3 غیرایرانی را به بهانه اجرای قوانین منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و مبارزه با تروریسم تحریم کرد.شرکت های ایرانی شامل مرکز تحقیقات شهید اسلامی، صنایع شهید خرازی، صنایع شهید مقدم، صنایع شهید صنیع‌خانی و صنایع شهید شوشتری هستند که مشمول تحریم‌های ثانویه و مرتبط با عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و قانون تحریم‌های مالی ایران شده‌اند.این شرکت های قبلا" هم در فهرست سیاه آمریکا بودند اما با تصمیم اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا، دارایی‌های این شرکت‌ها توقیف و هرگونه روابط تجاری با آنها منع و دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا قطع خواهد شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی