---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 20 آذر 98 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

تلیسه

دامداری تلیسه نمونه اعلام کرد هیچ برنامه ایی برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد .

داروسازی امین

داروسازی امین افزایش سرمایه 63 درصد از سود انباشته دارد.

بیمه اتکایی امین

هیات مدیره بیمه اتکایی امین پیشنهاد افزایش سرمایه 10 درصدی از سود انباشته و سایر اندوخته ها داد تا در صورت تصویب ، سرمایه اسمی را از 300 به 330 میلیارد تومان برساند .این اقدام با هدف شرایط خاص اقتصادی کشور و نیاز بیمه گران اتکایی به سرمایه بیشتر جهت نگهداری ریسک های بیمه ای بزرگ پیگیری خواهد شد.

شسینا

شرکت صنایع شیمیایی سینا از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 300 درصدی خبر داد."شسینا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 3 به 12.2 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت درصورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته و با هدف اصلاح ساختار مالی و ریسک ها و هزینه های مالی اعمال خواهد شد.

شبندر

پالایشگاه بندرعباس درحالی برنامه افزایش سرمایه 117 درصدی داده بود که طبق مجوز 108 درصدی سازمان بورس می تواند سرمایه فعلی را از 1.38 به بیش از 2.76 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی لیدر پالایشگاه ها از محل سایر اندوخته ها و با هدف اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده  اعمال خواهد شد.

نفت پارس

نفت پارس اعلام کرد هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام  مرحله دوم  افزایش سرمایه از 200 به 250 میلیارد تومان  (معادل 25 درصد) از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اقدام کند.

سپنتا

شرکت صنعتی سپنتا از برنامه افزایش سرمایه 305 درصدی خبر داد .این شرکت در نظر دارد از محل سود انباشته ، سرمایه اسمی را از 5.4 به بیش از 21.9 میلیارد تومان برساند تا قادر به تعدیل ریسک کاهش حد اعتباری از جانب بانک ها و رعایت الزامات حداقل سرمایه شرکت های سهامی عام در بورس باشد.

بیمه آسیا

بیمه آسیا اعلام کرد در خصوص ارزیابی املاک در بخش زمین جهت افزایش سرمایه با کانون کارشناسان رسمی دادگستری مکاتبه کرده که به محض حصول نتیجه و طی مراحل قانونی، اطلاع رسانی خواهد شد.

اتکام

بیمه اتکایی امین در نظر داشت با برنامه افزایش سرمایه 17 درصدی سرمایه را از 300 به 350 میلیارد تومان برساند که با تغییر صورت گرفته درصد افزایش سرمایه به 10 درصد کاهش یافته و در صورت موافقت، سرمایه به 330 میلیارد تومان افزایش می یابد.این تامین مالی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا این شرکت بیمه قادر به نگهداری ریسک های بیمه ای بزرگ در داخل شود.

یارانه

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: یارانه نقدی آذر ساعت ۲۴ چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود. از این ماه به بعد دهم هر ماه سبد حمایت معیشتی و در بیستم هر ماه یارانه نقدی واریز می‌شود.

چادرملو

شرکت چادرملو اعلام کرد طبق مصوبه مجمع فوق العاده 29 بهمن سال گذشته و اعمال افزایش سرمایه از 3.35 به 6.7 هزار میلیارد تومان از مطالبات سهامداران و آورده نقدی ، هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از 4.4 به 6 هزار میلیارد تومان ( معادل 37 درصد ) اقدام کند.این تامین مالی هم از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بوده و صرف جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و احداث و بهر ه برداری از معادن جدید و جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه های شرکت های سرمایه پذیر خواهد شد .

فباهنر

پی اعلام برنامه اوایل ماه قبل مس باهنر برای افزایش سرمایه 987 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ( از 112.5 میلیارد تومان به 1.2 هزار میلیارد تومان ) و سپس مخالفت سهامدار عمده و اصلی یعنی شستا ، نماد این شرکت بورسی تا 20 آذر بسته شده است .هیات مدیره "فباهنر" با تشکیل جلسه ایی در 16 آذر اعلام کرد : از آنجایی که پیشنهاد هیات مدیره و گزارش توجیهی در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تایید سهامدار عمده نرسید، لذا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها قابل انجام نیست. لیکن سهامدار عمده و شستا موافق افزایش سرمایه با ارائه طرح توجیهی از محل مطالبات و آورده نقدی است و در صورت طی مراحل انجام افزایش سرمایه در این خصوص اطلاع رسانی تکمیلی انجام خواهد پذیرفت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی