---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 11 آذر 97 :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

احتمال زیاد آزادسازی قیمت‌ خودرو در هفته بعد
فرمول قیمت‌گذاری خودروها براساس نرخ حاشیه بازار به تایید مجلس و خودروسازان رسیده و قیمت های جدید به احتمال زیاد اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.
دتماد
شرکت تولید مواد اولیه داروپخش درصدد است با افزایش سرمایه 39 درصدی، سرمایه فعلی را  از 36 به 50 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "دتماد" از محل سود انباشته اعمال خواهد شد.
قند لرستان
شرکت قند لرستان، از پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش سرمایه 67 درصدی خبر داد."قلرست" درصدد است در صورت موافقت سازمان بورس،سرمایه فعلی را از 24 به 40 میلیارد تومان برساند.تامین مالی این شرکت بورسی از محل جذاب سود انباشته و با 3 هدف جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده،اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی شرکت و استفاده از معافیت مالیاتی اعمال خواهد شد.
نفت
در پی کاهش تولید نفت کانادا و انتظار کاهش تولید اوپک و متحدان، قیمت نفت امروز افزایش یافت و رشد قیمت های جلسه قبل را تداوم بخشید. آتش بس 90 روزه در جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز موجب تقویت بازار نفت شده است.
افزایش میزان یارانه نقدی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهاد طرح افزایش میزان یارانه نقدی به ۹۱ هزار تومان در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

غگل

شرکت صنایع غذایی سینا برای چهارمین بار بلوک 51.13 درصدی گلوکوزان را عرضه کرد و بالاخره قادر به فروش این بلوک مدیریتی شد.به این ترتیب، بیش از 102 میلیون و 268 هزار سهم "غگل" به قیمت پایه هر سهم 17 هزار و 228 ریال و به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط از سوی کارگزاری بورس بهگزین عرضه شد.این بلوک توسط کارگزاری بانک پاسارگاد برای برند معروف و بزرگترین صادرکننده انواع یک محصول غذایی خریداری شده که به دلیل لزوم قطعیت این معامله و محفوظ ماندن ، نام خریدار متعاقبا" اعلام خواهد شد.

ثشاهد

شرکت سرمایه گذاری شاهد افزایش سرمایه 48 درصدی را از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی در برنامه دارد."ثشاهد" درصدد است به منظور اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی نمین و اصلاح ساختارمالی،سرمایه فعلی را از 270.6 به 400.6 میلیارد تومان برساند.

سرمایه گذاری البرز

 سرمایه گذاری البرز از برنامه عرضه 192 میلیون سهم معادل 32 درصد از سهام شرکت پخش البرز در 15 دی و به قیمت پایه 4535 ریال و به ارزش 87 میلیارد تومان به صورت 25 درصد و مابقی اقساط خبر داد که قرار است در فرابورس انجام شود.

لوله و ماشین سازی

فلوله اعلام کرد 16.1 میلیون سهم شرکت نوآوران سبز احیا معادل 24.8 درصد به قیمت پایه هر سهم 4627 ریال و به ارزش  7.5 میلیارد تومان را به صورت 50 درصد نقد و مابقی در 30 روز را به مزایده گذاشته و دوم دی هم نتیجه آن مشخص خواهد شد.

عرضه اولیه"افق"

فروشگاه زنجیره ای افق کوروش به عنوان اولین شرکت زنجیره ای با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی در بورس تهران پذیرش و درج نماد شد تا در صف عرضه اولیه ۱۰ درصدی بایستد.

تایر

سخنگوی انجمن صنعت تایر از درخواست شرکت های صنعت لاستیک به وزارت صنعت مبنی‌بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایرهای سبک و سنگین خبر داد

پارس دارو

شرکت پارس دارو با دریافت مجوز افزایش سرمایه 150 درصدی از سازمان بورس آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد."دپارس" می تواند از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی سرمایه فعلی را از 21 به 52.5 میلیارد تومان برساندو قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

سیمان

دبیر انجمن صنعت سیمان با اعلام افزایش صادرات سیمان در هفت ماه سال جاری ، پیش بینی کرد این روند در ماه های آینده با سیر نزولی همراه باشد.

قجام-قشرین

شرکت قند شیرین خراسان در نظر دارد ۵ درصد از سهام قجام شرکت حاضر در بازار پایه ب را به فروش برساند." قشرین" ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم "قجام" را به قیمت پایه هر سهم ۳۴۰ تومان و ارزش ۵.۳ میلیارد تومان بطور یکجا و به صورت نقد در روز چهارشنبه ۲۱ آذر توسط کارگزاری کارآمد در بازار پایه ب عرضه خواهد کرد.در ترکیب سهامداری قند تربت جام، قند ثابت خراسان، سرمایه گذاری ملی ایران و قند شیرین به ترتیب مالک بیش از 26.4 ، 14.7 و 9.4 درصد هستند.

شگل
شرکت گلتاش‌ که سود هر سهم سال مالی آذر جاری را 1137 ریال پیش بینی کرده بود ، این متغیر مهم را با افزایش 34 درصدی به 1522 ریال افزایش داد و در عملکرد 9 ماهه هم قادر به پوشش 46 درصد معادل 705 ریال از این سود شد.گلتاش‌ دلایل این رویداد مثبت را ناشی از تغییرات نرخ فروش محصولات نهایی، تغییر نرخ ارز، مواد اولیه و ادوات بسته بندی اعلام کرد.

سفاسی

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت فارسیت اهواز  درصد افزایش سرمایه: 2,186%محل تامین: مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها.فارسیت اهواز درصورت موافقت سازمان بورس می تواند سرمایه فعلی را به 68.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از ماده 141 اعمال خواهد شد.

داروپخش

کارخانجات داروپخش درصدد است با افزایش سرمایه 50 درصدی، سرمایه فعلی را از 50 به 75 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "دارو" از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعمال خواهد شد.

وخاور

بانک خاورمیانه، از برگزاری جلسه هیات‌مدیره برای افزایش سرمایه 16.5 درصدی از محل سود انباشته خبر داد.
های وب
شرکت داده گستر عصر نوین در دوره یک ماهه از ارائه خدمات پروانه،خدمات عمومی اجباری در مناطق روستایی، فروش تجهیزات سمت مشترکین، ارائه خدمات پروانه و سایر ، مبلغ 29.5 میلیارد تومان درآمد داشته است.این شرکت 400 میلیارد تومانی در عملکرد 8 ماهه مبلغ 215.1 میلیارد تومان درآمد داشته که معادل 36 درصد درآمد پیش بینی شده سال مالی جاری است.

لپارس
شرکت پارس الکتریک در نیمه نخست سال، 853 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که 423 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته (163 ریال) افزایش داشته است.همچنین این شرکت دردوره یک ماهه منتهی به آبان از محل فروش محصولات مبلغ 452.6 میلیون تومان و در عملکرد 8 ماهه 2.4 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 105 درصد رشد داشته است.

شدوص

دوده صنعتی پارس از برنامه افزایش سرمایه 295 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد."شدوص" بنا به پیشنهاد هیات مدیره در نظر دارد سرمایه فعلی را از 12 به 47.4 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

کگاز

شرکت شیشه و گاز برنامه افزایش سرمایه 124 درصدی را اعلام کرد."کگاز" می تواند 31 میلیارد تومان به سرمایه 25 میلیارد تومانی فعلی بیفزاید.تامین مالی این شرکت بورسی از سود انباشته و جهت اجرای پروژه فاز 2 و 3 صرف خواهد شد.

شاملا

معدنی‌ املاح‌ ایران‌ از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد . شاملا، قصد دارد سرمایه اسمی را از محل مطالبات و آورده نقدی ،سود انباشته به 42 میلیارد تومان برساند تا قادر به اجرای طرح و توسعه واحد سولفات پتاسیم ، کلرور کلسیم و اسید سولفوریک باشد.

دعبید

داروسازی عبیدی که 15 آبان مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی را از سازمان بورس گرفته بود ، با تصمیم مجمع فوق العاده و در حضور 93 درصد سهامداران ، 134.4 میلیارد تومان به سرمایه فعلی 67.2 میلیارد تومانی اضافه کرد.با توجه به زمان برگزاری مجمع سالانه منتهی به آذر سال جاری، افزایش سرمایه فوق تا زمان برگزاری این مجمع نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت خواهد رسید.150 درصد از تامین مالی "دعبید" از محل سود انباشته و 50 درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی جهت اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی