---------------------------------- ---------------------------------- شفاف سازی"شراز" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شرکت 102.7 میلیارد تومانی پالایش نفت شیراز که در جریان معاملات 22 اسفندماه به دلیل دریافت اطلاعات با اهمیت پیش بینی سال 95 با توقف نماد روبرو است، در واکنش به نامه سازمان بورس درباره پیش بینی سود 94 و مفروضات پیش بینی سود سال 95 شفاف سازی کرد و آماده بازگشایی نماد شد.

در نامه سازمان بورس به مدیر عامل شرکت پالایش نفت شیراز آمده است :

در خصوص اطلاعیه اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 ، به شماره پیگیری 251841 مورخ 22 اسفند 94 که از طریق «سامانه اینترنتی دریافت و نشر الکترونیکی اطلاعات ناشران» برای عموم منتشر شده است؛ موارد زیر را به استحضار می‌رساند:

الف) شرکت در اطلاعات پیش بینی منتشر شده، از یک طرف اقدام به تعدیل بااهمیت پیش بینی سود سال 94 کرده و از سوی دیگر اقدام به ارائه اطلاعات بااهمیت پیش بینی سود سال 95 کرده است که در هیچ یک از اطلاعات منتشر شده، دلایل تعدیل بااهمیت و مفروضات مبنای پیش بینی سود ارائه نشده است. در این خصوص ضروری است دلایل تعدیل پیش بینی سودهای سال 94 و 95 به تفصیل ارائه شود.

ب) عملکرد واقعی 9 ماهه منتشر شده در تاریخ 22 اسفند 94 حاکی از این است که علیرغم پیش بینی سود ناخالص و سود خالص سالیانه به ترتیب به مبالغ 199 و 22 میلیارد ریال، طی 9 ماهه منتهی به 30 آذر 94 زیان ناخالص و زیان خالص به ترتیب به مبالغ 567 و 462 میلیارد ریال محقق شده که دلایل و توجیه منطقی برای تحقق مبلغ پیش بینی 94 ارائه نشده است. در این خصوص ضروری است دلایل پیش بینی سود94 علیرغم تحقق زیان 9 ماهه به طور کامل ارائه شود.

ج) ضروری است مفروضات مبنای پیش بینی سود سال های 94 و 95 شرکت شامل مبانی پیش بینی: مقادیر تولید و تحویل فرآورده های نفتی، مقادیر فروش توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، ترکیب مقادیر فروش فرآورد های نفتی، مقادیر نفت خام مصرفی و مواد افزودنی، نرخ فروش فرآورده های نفتی، قیمت نفت خام مصرفی و نرخ منظور شده در محاسبات بر اساس مقیاس بشکه استاندارد و قیمت سایر سوخت های مصرفی پالایشگاه، میزان تخفیف خرید نفت خام، نرخ تسعیر ارز، پیش بینی هزینه حمل نفت خام مورد نیاز پالایشگاه به همراه روش انعکاس آن در اطلاعات پیش بینی، طی مکاتبه رسمی افشاء شود.

د) ضروری است اقلام عمده پیش بینی خالص سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی برای سال های 94 و 95 ارائه شود.

خواهشمند است با توجه به انتشار مستقیم اطلاعیه‌های ناشران، در تهیه و ارائه اطلاعات نهایت دقت صورت پذیرفته و ضمناً جهت پیشگیری از گمراهی استفاده کنندگان، اطلاعیه اصلاحی مزبور در اسرع وقت تهیه و برای عموم منتشر شود. 

بنابراین گزارش، "شراز" در گزارش 9 ماهه پیش بینی درآمد سال مالی 94 از سود 22 ریالی زیان 450 ریالی را شناسایی کرده این در حالی است که این شرکت در اولین پیش بینی درآمد سال مالی 95 سود هر سهم را با تعدیل قابل توجه 1054 درصدی مبلغ 254 اعلام کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی