---------------------------------- ---------------------------------- شرکت پلی اکریل قطب نساجی ایران خواهد شد :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

پلی اکریل یکی از پرچالش ترین شرکت های بورسی سال جاری است که بعد از توقف نماد از 28 فروردین و شکل گیری نگرانی سهامداران، با نهایی شدن افزایش سرمایه 627 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در 23 دی و همچنین مساعدت های دولت ، وارد مرحله تازه ای از حیات شد.

در این میان "شپلی" عملکرد 12 ماهه سال مالی آذر 95 را با سرمایه جدید ، 295 ریال زیان و اولین پیش بینی درآمد سال مالی آذر 96 را با زیان 223 ریالی همراه کرده اما برای بازگشایی نماد ، شاید به گزارش های حسابرسی شده 6 و 12 ماهه سال مالی 95 و احتمالا" گزارش حسابرسی شده اولین درآمد سال مالی آینده نیاز باشد.

با این اوصاف در شرایطی سهامداران این شرکت بورسی در انتظار بازگشت به بورس آن بعد از حدود 11 ماه دوری هستند که مدیرعامل آن با برگزاری برنامه خبری، واقعیت های از گذشته بیان و آخرین وضعیت را اعلام کرد تا سهامداران در جریان چند و چون این شرکت باشند.

عباسعلی پورسیدی درباره شرایط گذشته "شپلی" ، گفت: سال 95، نقطه عطف مشکلات پلی اکریل بود. نبود نقدینگی از سنوات گذشته و فوت العقیلی ( مالک اصلی شرکت) باعث شد تولید سال جاری به شدت کاهش یابد و همزمان هزینه های جاری از جمله تعدد نیروی انسانی بیشتر شود.

وی ادامه داد: با این همه، مردادماه سال جاری شرکت با کمک شورای تامین استان ، تحت پوشش قانون حمایت از صنایع قرار گرفت که در واقع نه به معنای قانون تجارت بلکه از منظر عرفی به ورشکستگی رسیده بود. اما دولت تنخواه 20 میلیارد تومانی را برای راه اندازی خط تولید پرداخت کرد و قرار است 20 میلیارد دیگر هم پرداخت شود که طبق آخرین پیگیری ها، اسناد اداری به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده و در انتظار پرداخت است.

این مقام مسئول دیون شرکت را تا آذر سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان و مطالبات نیروی انسانی را حدود 50 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حالی تاکنون 20 میلیارد تومان به شرکت تزریق و 13 میلیارد تومان از طریق تولید پلی استر برگشت شده که از این محل هزینه های حقوق نیروی انسانی پرداخت خواهد شد. همچنین به دستور وزیر صنعت، 20 میلیارد دیگر پرداخت خواهد شد و هر لحظه آماده دریافت آن از سوی سازمان برنامه هستیم.

به گفته پورسیدی با ضمانت دولت، دو وام 10 میلیاردی از بانک ملی و صنعت و معدن دریافت شده و مقرر است 25 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای خرید مواد اولیه دریافت شود.

وی بابیان اینکه با حضور هیات اجرایی قوی ، این توانایی وجود دارد که ظرفیت های بالقوه شرکت ، بالفعل شود، افزود: موضوع پلی اکریل دغدغه رئیس جمهور، معاون اول، وزیر صنعت و رئیس سازمان برنامه و بودجه بوده و در مورد آن اجماع ملی شکل گرفته است.

این درحالی است که با توجه به سرمایه پذیر بودن "شپلی"، سرمایه گذاران متعددی وارد مذاکره شده اند و در این میان با یک تاجر بزرگ ایرانی توافقاتی برای 50 میلیون دلار شده و تنها مسئله که با دستور رئیس جمهوری قابل حل است ، تضمین دولت است تا این فاینانس نهایی شود.

مدیرعامل پلی اکریل با اعلام برنامه انحلال کلیه شرکتهای کوچک و کاغذی که با انحلال 4 شرکت شروع شده ، ادامه داد: با توجه به در اختیار داشتن مجهزترین مخارن کالای کلین کشور در بندر ماهشهر ، هیچ مشکلی در این حوزه نبوده و تمرکز اصلی بر خط تولید اکریلیک تنها محصول انحصاری شرکت بوده و در صورت ساماندهی تولید، هیچ رقیبی هم نخواهد داشت.

پورسیدی ادامه داد: به این ترتیب، برنامه تولید به این صورت است که به گونه ایی ادامه مسیر بدهیم که همواره 5 هزار تن محصول در مخازن کارخانه،
5 هزار تن در مخازن ماهشهر و 5هزارتن در مسیر داشنه باشیم. چرا که به علت بالا بودن هزینه ها، نمی توانیم تولید را قطع کنیم. در این میان تنها کسری، مواد اولیه است که با باز شدن گشایش اعتبارها حل خواهد شد.

وی با اشاره به حضور 2500 نیروی انسانی مستقیم و غیر مستقیم متخصص که متناسب با بهره برداری 100 درصدی کارخانه بوده، ادامه داد: به دلیل تغییر ساختار مالی، مجبور به تعلیق تعدادی از نیروهای متخصص برای مدتی محدود خواهیم بود. دراین میان حقوق شب عید نیروی انسانی قطعا بصورت علی الحساب پرداخت خواهد شد و در طول تعلیق ، سنوات محاسبه می شود.

این مدیر ادامه داد: درحالی پلی اکریل می تواند به قطب نساجی تبدیل شود که وظیفه اصلی ما ، فظ اشتغال و امانتداری برای سهامدار بوده و بر همین اساس ، بیشتر از منفعت به دنبال تولید بوده و پیشنهادهایی هم برای توسعه کارخانه و فروش نقدی و در نهایت خروج از زیان و رسیدن به سود داریم.

پورسیدی با اعلام از سرگیری ارتباط با مسئولان سازمان بورس و تشکر از مدیران و کارشناسان نهاد ناظر بازار سرمایه، درباره بازگشایی نماد "شپلی" هم گفت: طی روزهای آینده اطلاعات درخواستی سازمان بورس ارایه می شود تا در اولین فرصت و شاید همین هفته ،نماد شرکت باز شود.

وی در مورد احتمال ارایه درخواست افزایش سرمایه در صورت تمدید معافیت مالیاتی از طبقه ماشین آلات وتجهیزات هم گفت: اگر چنین امکانی فراهم شود قطعا سال آینده درخواست افزایش سرمایه حدود 600 درصدی به سازمان بورس خواهیم داد. چون هزینه استهلاک در برابر تولید، عدد قابل توجهی نخواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی