---------------------------------- ---------------------------------- شرط تعدیل مثبت پتروشیمی ها :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

وزیر نفت دیروز در حالی از نهایی شدن نرخ خوراک پتروشیمی در محدوده ۸٫۵ تا ۹ سنت و ابلاغ جزئیات نرخ خوراک گاز طبیعی خبر داد که بایستی دید آثار این موضوع بر سودآوری این صنعت چه خواهد بود.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت هلدینگ سرمایه گذاری اظهار داشت: وزیر نفت در حالی نرخ خوراک را حدود ۸٫۵ تا ۹ سنت ابلاغ کرد که چنانچه این نرخ خوراک از ابتدای سال ۹۴ برای واحدهای پتروشیمی محاسبه گردد، طبیعی است که به زودی شاهد تعدیل مثبت سودآوری شرکت های این گروه خواهیم بود.البته تعدیل سودآوری سال جاری و میزان آن منوط به این است که مشخص گردد زمان اجرای این مصوبه از چه تاریخی خواهد بود و آیا از ابتدای سال اعمال می گردد یا خیر.

غلامرضا سلیمانی امیری در خصوص نرخ تعیین شده تأکید کرد: نرخ اعلام شده برای خوراک گازی نرخی مناسب بوده و می تواند موجب جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی شود و حجم سرمایه گذاری ها را در بخش پتروشیمی افزایش دهد. بطوریکه می توان از منابع جدید جذب شده برای اجرای طرح های توسعه ای و اجرای پروژه ها و در نتیجه افزایش میزان تولید واحدها بهره برد.

تصمیم اخیر وزارت نفت می تواند به جذب سرمایه گذاران خارجی به این صنعت منتهی گردد؛ چرا که تاکنون این گروه از سرمایه گذاران منتظر تعیین نرخ خوراک و زمان اجرای آن بودند که با تعیین یک فرمول ۱۰ ساله تصمیم گیری برای سرمایه گذار خارجی با ثبات بیشتری همراه خواهد بود.

وی در خصوص حفظ مزیت های رقابتی صنعت پتروشیمی در منطقه با نرخ جدید خوراک اظهار داشت: نرخ تعیین شده توسط وزارت نفت در محدوده نرخ ۹ سنت در منطقه است و باعث حفظ مزیت های رقابتی این صنعت خواهد شد و اگر این نرخ ۸٫۵ سنت اعمال گردد باعث افزایش توان رقابتی ایران در سطح منطقه و در میان سایر رقبا می شود.در حال حاضر حدود ۵۰ میلیارد یورو پروژه در صنعت پتروشیمی وجود دارد که این نرخ جدید می تواند در اجرا و تکمیل این پروژه ها بسیار کمک کننده باشد تا با سرعت بیشتری طرح های توسعه ای واحدها به اجرا در آید.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: با توجه به تعیین نرخ خوراک، این هلدینگ پتروشیمی نیز با سرعت و قدرت بیشتری در اجرای طرح های جدید و تکمیل پروژه های قبلی حضور خواهد یافت تا شاهد رشد سودآوری شرکت اصلی و زیر مجموعه ها باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی