---------------------------------- ---------------------------------- دوم اسفند روز خاصی برای صنعت خودرو، قطعه سازان و بورس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

طبق اعلام قبلی، یکشنبه آینده دوم اسفند دو شرکت سرمایه گذاری رنا و ملی ایران اقدام به عرضه بلوکی 6 و 1.91 درصد سهام سایپا در بورس خواهند کرد و همانطور که پیش بینی می شد، رویدادهای این موضوع داغ تر از گذشته شده است.

درحالی "ورنا" بیش از یک میلیارد و 46 میلیون سهم را به قیمت پایه هر سهم 350 تومان و به ارزش بیش از 366 میلیارد تومان عرضه خواهد کرد که "ونیکی" هم 334 میلیون و 126 هزار و 288 سهم سایپا را به قیمت هر سهم 330 تومان روانه میز فروش می کند.

در رابطه با عرضه این دو بلوک ( که حدود 8 درصد را شامل می شود اما با دو قیمت متفاوت) برخی با بکار گیری این اصطلاح که خانه زور آبادی سایپا در حال فروریختن است، معتقدند  4-5 سال پیش و در بعد از قائله خرید ضربدری سهام سایپا و زیرمجموعه ها به خصوص "تیک اور" کردن سرمایه گذاری رنا، سایپا بر خود حاکم شد. به عبارتی دیگر مدیران آن مجمع و مجمع آن را مدیران انتخاب کردند. اتفاق نادری که به سکوت انجامید.

به باور این گروه ، حال بار دیگر تیر از ترکش رها شده و اگر مجموعه ایی قادر به خرید 8 درصد فوق و عرضه شده در یکشنبه آینده و سپس اقدام به خرید سهم 17.6 درصدی صندوق فولاد کند ، سایپا دیگر زیرمجموعه سایپا نخواهد شد. به عبارتی دیگر مالک جدید می تواند با کامیون اسباب خانه از صاحب خانه تحویل بگیرد.

این درحالی است که در گذشته سایپا قصد خرید سهام ایران خودرو و به طور خودکار بانک پارسیان را داشت اما در شرایط کنونی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا زیر مجموعه های ایران خودرو و شرکت های معروفی چون "کروز" در کنار دیگر متقاضیان خرید بلوکی سهام سایپا می توانند از این فرصت ساده و ارزان وارد خانه زور آبادی شوند؟ آن هم با توجه به اینکه طی هفته های اخیر حدود 3 درصد سهام سایپا توسط اشخاص حقیقی خریداری شده و این گروه هم می توانند در این میان پیگیر منفعت خود باشند.

این دسته از فعالان با اشاره به تغییر اخیر دو عضو هیات مدیره سایپا، بر این باورند یکشنبه آینده روز خاصی برای صنعت خودرو، قطعه سازان و علاقمندان به سرمایه گذاری در این صنعت و در بعدی کلان تر برای بازار سرمایه خواهد بود. چرا که صنعت خودرو و مخصوصا" سایپا، طی هفته های اخیر به جلودار بورس تبدیل شده است.

با این اوصاف به نظر می رسد طی 5 روز آینده ، روزهای سخت اما پشت پرده و ناگفته ایی در میان باشد و شاید در روز عرضه این دو بلوک همزمان، گوشه هایی قابل مشاهده باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی