---------------------------------- ---------------------------------- دلایل افزایش ۵۳ درصدی سود فولادمبارکه :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

در پی اعلام اولین سود مالی 96 فولادمبارکه ، مشخص شد این شرکت که عنوان بزرگترین شرکت بازار سهام از لحاظ سرمایه اسمی 7.5 هزار میلیاردتومانی است، سود هر سهم مالی آینده را با 53 درصد افزایش نسبت به سود سال جاری 253 ریال اعلام کرده است.

در این رویداد که منجر به توقف نماد "فولاد" شد ، کارگزاری آبان اعلام کرد مهمترین دلایل تعدیل 53 درصدی ناشی از افزایش 21 درصدی فروش و برآورد حدود 12  هزار میلیارد تومانی، کاهش 6 درصدی هزینه های اداری، عمومی و فروش و برآورد حدود 650 میلیارد تومانی، کاهش 56 درصدی خالص سایر هزینه های عملیاتی و برآورد حدود 27.4 میلیارد ریالی آن و افزایش 314 درصدی خالص سایر درآمدهای غیرعملیاتی و برآورد حدود 150 میلیارد تومانی است.

با توجه به بهره برداری از خطوط تولید جدید در سال آتی، شرکت مقدار تولید و فروش را در بودجه 96 نسبت به بودجه 95 افزایش داده است. همچنین متوسط نرخ های فروش را در بودجه 96 بالاتر از بودجه 95 در نظر گرفته  اما نرخ های جدید نسبت به نرخ های بهمن ماه تفاوت معناداری دارند. در نتیجه به نظر می رسد متوسط نرخ های فروش در بودجه 96 محتاطانه در نظر گرفته شده است.

با در نظر گرفتن حاشیه سود ناخالص فعلی و نرخ های بهمن ماه محصولات این شرکت در بورس کالا، افزایش حداقل 125 ریالی در سود هر سهم پیش بینی سال 96 دور از ذهن نیست.

همچنین در صورتی که رکود چند ساله حاکم بر صنعت ساخت و ساز و فضای عمرانی کشور بهبود یابد، منجر به افزایش تقاضای داخلی برای ورق گرم می شود.

علاوه براین طی قراردادهایی که خودروسازان داخلی پس از برجام با خودروسازان خارجی منعقد کرده اند و امکان تولید محصولات جدید در نتیجه انتقال دانش تولید آنها به داخل کشور، احتمال افزایش تقاضا در سال جدید برای ورق های سرد نیز وجود دارد. علاوه بر این 22 درصد از کل مبلغ فروش شرکت در بودجه 96، مربوط به صادرات بوده که تقریبا مشابه 9 ماهه 95 و سال 94 است.

در این میان فولادمبارکه نرخ تسعیر ارز را 3800 تومان در نظر گرفته که منطقی به نظر  می رسد.






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی