---------------------------------- ---------------------------------- دریافت خدمات جدید سهامداران درسامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی موسوم به IRPT :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

سامانه جدید پس از معاملات شرکت سپرده گذاری مرکزی موسوم به IRPT (مخفف Irainian Post Trade ) از آبان  سال گذشته به صورت آزمایشی شروع بکار کرده و قرار است بعد از برطرف شدن نقاط ضعف احتمالی طی ماه های آینده به بهره برداری برسد.

تخصصی سازی، امکان گفتگوی مناسب، تغییر ساختارکد سهامداری، رفع محدودیت کد سهامداری، تعداد بالای سهامداران، تعداد ارقام فیلد سهم، هیبرید کامل، تجمیع دارایی، داشبوردهای الکترونیک، تحول در تعامل با ثبت احوال و ...از ویژگی های این سامانه بشمار می رود.

در این رابطه مطهره مروج با اشاره به اینکه سامانه پس از معاملات IRPT گام بلند برای جذب سرمایه گذار خارجی است، گفت: اگر بسترهای بازار سرمایه ایران استاندارد نباشد، نمی توانیم اقدام به جذب سرمایه گذاران خارجی کنیم. به عنوان نمونه در تعاملات خارجی با شرکت های سپرده گذاری دیگر کشورها مواردی چون ایزو، لینکیج و پروتکل مطرح می شود.

وی با بیان اینکه سامانه پس از معاملاتIRPT به تمامی نیازهای سرمایه گذارن خارجی پاسخ داده، ادامه داد: وقتی مسیج ها استاندارد باشد و فرمت تبادل اطلاعات با سامانه های بیرونی استاندارد باشد، می توان شاهد برقراری بستر ارتباطی با بیرون بود.

به گفته وی استاندارد سازی پلتفرم بازارسرمایه اصلی ترین هدف و مزیت این سامانه است. به عبارتی هدف این است که همه بسترهایی که روی این سامانه و همه سامانه هایی که روی این سامانه های  می خواهد طراحی شود به صورت ساده و کارامد از این سیستم پایه سرویس بگیرند.

مروج درباره تفاوت این سامانه جدید پس از معاملات با سامانه فعلی گفت: امکان گزارش دهی و گزارش گیری را به صورت مسیح بیس و مبتنی بر پروتکل های استاندارد برای همه فراهم کرده است. از جمله محدودیت های سامانه قبلی تمام شدن کدهای سهامداری بود. به همین دلیل همه نمی توانستند در مدل قبلی با نام و نام خانوادگی خود کد سهامداری بگیرند اما در این سامانه این مشکل و بحث سرریز دارایی ها برطرف شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر این نکته که معماری سیستم جدید به صورت ارتقا پذیر طراحی شده و کاملاً قابل انعطاف است، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از تفاوت های این سامانه اتصال با سامانه ثبت احوال است. به عبارتی از سمت سامانه ثبت احوال می توانیم مسیج های پوش دریافت کنیم به این معنا که اگر اتفاقی در مشخصات سهامداران بیفتد سپرده گذاری مطلع می شود و سیستم را تحت تأثیر قرار می دهد.

مروج ادامه داد: اگر ذینفعان به سرعت از تحولات سامانه پس از معاملات و تغییرات سهامداران مطلع شوند ، می توانند اقدام به تغیییر سیستم های کنند. به طور مثال اگر دارایی های سهامداری تغییر کند و کارگزار از تغییر دارایی مطلع شود، می تواند به سهامدار اطلاع رسانی کند و خود یک سری سرویس های جدید را پیاده سازی کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی