---------------------------------- ---------------------------------- داغ شدن بحث ترامپ و کلینتون :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

چنان بحث ترامپ و کلینتون بین بورسیها داغ شده که اغلب فکر میکنند انتخاب یکی بنفع صنعت ایکس یا به ضرر صنایع وابسته به برجام و ...است.
ترامپ وعده داده در صورت رای آوردن در انتخابات از ناتو خارج خواهد شد.(اروپا اعلام نارضایتی کرده ولی روسها خوشحال شدند)برای کالاهای چینی تعرفه 45 درصدی واردات لحاظ خواهد کرد. (به اقتصاد چین ضربه قابل توجهی وارد میکند.)
برجام را پاره خواهد کرد و به قایقهای تندرو ایران که نزدیک ناوهای آمریکای می شوند دیگر با ملاطفت رفتار نخواهند کرد.( تندروهای داخلی و مخالفان رابطه با غرب و ترس از نفوذ ازین پاره کردن برجام استقبال کرده اند)
همچنین بابت حمایت آمریکا از عربستان خواستار پرداخت حق الحساب عربستان شده
برچیدن ناتو تنها طرح تندروانه ترامپ نیست. او پیشنهادهای دیگری هم کرده است.
وی عربستان را مفتخور خطاب کرده و گفته اگر عربستان سعودی نیروهای زمینی خود را برای مقابله با داعش اعزام نکند خرید نفت از این کشور متوقف شود. و اگر خواهان پوشش حفاظتی از جانب غرب هستند باید حق الحساب خود را بپردازند.
پیشنهاد دیگرش این است که اگر کره جنوبی و ژاپن سهم کمک مالی خود را افزایش ندهند 27 هزار نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی و 49هزار آمریکایی مستقر در ژاپن از این کشورهای خارج شوند.
روسها موافق انتخاب ترامپ هستند چون اعتقاد دارند خروج از ناتو یا پاره کردن برجام باعث ایجاد شکاف بین اتحادیه اروپا و غرب خواهد شد.و هر چه اروپا و ناتو ضعیفتر شوند بنفع روسیه است.

همچنین هیلاری کلینتون سالها وزیر خارجه آمریکا بود و از بانیان تحریمهای بانکی و نفتی و بوجود آورندگان داعش و گروهای تروریستی در سطح خاورمیانه است و به بانوی تحریمها معروف است.
از دید تندروهای داخل ایران ترامپ بهتر از کلینتون است چون با انتخاب وی اگر برجام از جانب غرب یکطرفه لغو شد این منجر به شکاف بن 5+1خواهد شد همچنین دیگر تندروها نگران نفوذ و ارتباط اعتدالیون با غرب نخواهند بود.و در فضای بسته و خفقان منافع اینها بهتر تامین میشود.

بجز روسها و تندروهای ایرانی گویا باقی کشورهای جهان چندان تمایلی به انتخاب شدن ترامپ ندارند.
از دید ترامپ رییس جمهور آمریکا باید معامله گر و بیزینسمن قوی باشد و تعاملی که با کشورها دارد باید بر اساس منافع این کشور باشد اگر قرار باشد در ناتو بمانیم باید اروپا حق بیشتری بپردازد.
با چون برجام منافع شرکتهای غربی را تامین نکرده پس نباید انرا اجرا کنیم و...یا اگر ایران امتیازات خوبی دهد میتوانیم معامله کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی