---------------------------------- ---------------------------------- توضیح مدیران ایران خودرو و سایپا درباره قراردادهای جدید به مجلس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور مدیران ایران خودرو، سایپا و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برگزار شد به خانه ملت گفت: در این جلسه بعد از ارایه گزارشی، مدیران این دو شرکت خودرو ساز اعلام کردند سال گذشته از وضعیت بحرانی عبور کرده اند و شرایط به طور نسبی بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه مدیران ایران خودرو و سایپا انتظاراتی در خصوص تامین اعتبار و منابع مالی داشتند، ادامه داد: بر اساس اظهارات معظمی رئیس ایدرو ، هزینه های سربار هر خودرو معادل 5 میلیون تومان است و افزایش فله ای نیروها در گذشته و ورود بیش از 3 هزار نفری در یک مقطع، به افزایش هزینه های سربار منتهی شده است.

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس با اشاره به اقدامات پیش روی خودروسازان گفت: در خصوص ساخت موتورهای جدید و قراردادهای جدید با شرکت سیتروئن و پژو توضیحاتی در جلسه ارائه شد . همچنین نحوه قراردادهای مشارکتی تشریح شد.

باستانی افزود: وزارت صنایع تاکید دارد در قراردادهای مشارکتی، درصد خاصی توسط شرکت خودروسازی خارجی مشارکت شود که معادل 50 درصد است و 30 درصد از محصولات نیز باید صادر شود.

وی با بیان اینکه قراردادهای مذکور در حال انعقاد است و ایران خودرو در این زمینه اقداماتی انجام داده ، ادامه داد: اعضای کمیسیون نظراتی در خصوص قراردادها و نحوه کاهش هزینه های سربار، خودروهای نسل جدید مانند خودروهای برقی هیبریدی، کیفیت خودرو و رقابتی بودن و صادرات، اثر تحریم ها و راهکارهای مقابله ، استفاده از ظرفیت تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان مطرح کردند.

به گفته وی معظمی توضیحاتی در خصوص اظهارات نمایندگان داد و مقرر شد در جلسات بعدی موضوعات پیگیری شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی