---------------------------------- ---------------------------------- تعدیل در درآمد و توقف کلیه نمادهای پالایشگاهی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

طی چند روز گذشته شاهد ارائه تعدیل های مثبت قابل توجهی در درآمد هر سهم برخی شرکتهای گروه پالایشگاهی بودیم به طوریکه این موضوع باعث شد قیمت سهام دیگر مجموعه های پالایشی نیز با افزایش همراه و باعث ایجاد انتظار تعدیل مثبت درسودآوری آنها در ذهن فعالان بازار سرمایه شده است.

در همین ارتباط رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس اظهار داشت: برخی از شرکت های گروه پالایشی طی چند روز اخیر، صورتهای مالی خود را تعدیل در درآمد هر سهم با اهمیتی همراه کردند که علت عمده این تغییر سود آوری برگشت ذخایری می باشد که این مجموعه ها برای سال 94 در نظر گرفته بودند.

علی بیگ زاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه تا کنون تنها دو شرکت صورتهای مالی سالانه خود را با تعدیل مثبت روانه کدال کرده اند، برای دیگر مجموعه های پالایشی که امکان تغییر در درآمد هر سهمشان مطرح می باشد، درخواست ارائه اطلاعات و شفاف سازی کرده ایم و پیگیری های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص توقف نماد شرکتهای پالایشی تا زمان ارائه اطلاعات و تعدیل در سودآوریشان توضیح داد: توقف نماد بر اساس یک مکانیزم مشخص و تابع قوانین خاصی می باشد و در حال حاضر امکان توقف این نمادهای معاملاتی وجود ندارد، اما با توجه به پیگیری های سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بر بازار سرمایه و شرکتهای فعال در آن، به محض ارائه اطلاعات در صورت تغییر با اهمیت در سودآوری آنها نماد معاملاتشان تا زمان ارائه شفاف سازی متوقف خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان این نکته که کمتر از ده روز به برگزاری مجمع عمومی مجموعه های پالایشی باقی مانده و هنوز برخی از آنها اطلاعات سالیانه خود را برای اطلاع عموم در سامانه اطلاع رسانی کدال قرار نداده اند، گفت: این امر طبق قوانین نبوده و تخلف می باشد. چرا که طبق آیین نامه و مقررات موجود حداکثر گزارش حسابرسی شده شرکتهای فعال در بورس ده روز قبل از مجمع عمومی عادی سالیانه آنها منتشر شود، بر این اساس نه تنها گروه پالایشی بلکه تمامی شرکتهای متخلفی که صورتهای مالی خود را ارائه نکرده اند به کمیته تخلفات سازمان بورس رفته و با رسیدگی به پرونده برای آنها جریمه در نظر گرفته خواهد شد که البته این پروسه نیز زمانبر می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی