---------------------------------- ---------------------------------- تداوم روند صعودی و تعدیل سودآوری فولادی ها :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
قمیت فلزات اساسی در بازارهای جهانی در همه گروه های فلزی و معدنی و همینطور سنگ آهنی ها رشد قابل توجهی را طی روزهای گذشته تجربه کرده و کشور چین نیز به عنوان یکی از کشورهای اثرگذار بر روند قیمت ها در حوزه ورق فولادی، قیمت ها را افزایش داده که در همین راستا نمودار قیمت فلزات اساسی در جهت مثبت و رو به بالا در حرکت است.

در شرایط کنونی و با توجه به اتفاقات مثبتی که در روند قیمت ها در بازارهای جهانی رقم خورده؛ نشان می دهد که پیش بینی های مرتبط با سال 2017 میلادی برای خروج صنعت فولادسازی از رکود در حال تحقق بوده و پایان این رکود مدتی می باشد که کلید خورده است.

عوامل متعددی در این زمینه موثر بوده است؛ بطوریکه بسیاری از تولید کنندگان بزرگ دنیا افزایش ظرفیت های تولیدی خود را متوقف کرده اند و اتخاذ سیاست های حمایتی برای تولید کنندگان از سوی دولت ها و اعمال تعرفه های جدید مطلوب در بازار فولاد به ویژه از سوی کشورهای بزرگ موجب نجات صنعت از رکودی شده است که ماه ها بر آن حاکم شده بود.

افزون بر تمام این موارد، قیمت سنگ آهن و کک نیز افزایشی بوده که به تبع آن قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی بالا رفته است. چرا که به عنوان مثال کک حدود 70 درصد مواد اولیه مصرفی تولید فولاد به روش کوره بلند را تشکیل می دهد و با افزایش قیمت آن شرایط به نفع تولید کنندگان فولاد به روش احیای مستقیم پیش رفته و قیمت فولاد را در دنیا افزایش داده است.

به نظر می رسد با ادامه سیاست های حمایتی این روند صعودی و مثبت همچنان ادامه دار باشد؛ گرچه ثبات در همین محدوده قیمتی نیز بسیار برای صنعت مطلوب است.

با توجه به اینکه قیمت های فعلی فراتر از پیش بینی های قبلی شرکت ها در بودجه های مالی گروه های فولادی و سنگ آهنی است، ثبات و تداوم این روند مثبت می تواند عایدی مناسبی را برای شرکت های مذکور در پی داشته باشد؛ بطوریکه به نظر می رسد عملکرد شرکت های این گروه در شش ماه دوم امسال بهتر از نیمه اول سال جاری باشد.

در حال حاضر در تلاش هستیم طرح ریخته گری شماره 5 و نیز استفاده از ظرفیت های نهفته در کوره های فولادسازی مجتمع بزودی به منحصه ظهور برسد و علاوه بر آن، پروژه افزایش 1.5 تا دو میلیون تنی ظرفیت تولیدی اسلب نیز در دست اجراست؛ حال آنکه در بودجه برآوردی، این رقم 180 هزار تن دیده شده بود که با اجرای این پروژه در شش ماهه دوم شاهد افزایش ظرفیت تولید در این بخش نیز خواهیم بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی