---------------------------------- ---------------------------------- تحلیل سود و قیمت سهم پاکدیس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

طبق برنامه اعلامی ، امروز یکشنبه 19 دی 1395 برای نخستین بار در بازارسرمایه ایران روش جدید عرضه اولیه سهام شرکت به نام ثبت سفارش (Book Building) عملی خواهد شد

در این عرضه که 10 درصد معادل 28 میلیون سهم پاکدیس (از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان و تولید کننده ساندیس ) در فرابورس واگذار می شود، سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی 2000 سهم و محدوده قیمت هر سهم 220 تا 231 تومان تعیین شده و زمان ثبت سفارش هم همان روز یکشنبه و بعد از اعلام پیغام ناظر است.

در این رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی از این شرکت اعلام کرد پاکدیس یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدکننده ی آبمیوه در کشور است که با برند ساندیس در بازار نوشیدنی ها به فعالیت می پردازد. شرکت در سال 1394 اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده غیرنقدی سهامداران کرد و سرمایه خود را از 103.8 میلیارد ریال به 280 میلیارد ریال رساند. حدود 51 درصد شرکت در مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و حدود 49 درصد آن در اختیار شرکت گسترش صنایع غذایی سینا است.

شرکت پیش بینی سال 95 را با افزایش نرخ 5% و افزایش مقدار 2% پیش بینی و بودجه ای محافظه کارانه ارائه کرده است. با توجه به فضای رکودی حاکم بر فضای اقتصاد از مصرف کالاهای غیرضروری در جامعه ی مصرف کاهش یافته و انتظار داریم در صورت حرکت چرخ های اقتصاد درآمد این بخش ها نیز افزایش بیابد.

با توجه به اینکه کالاهای شرکت مصرفی هستند افزایش نرخ ارز خبر خوبی برای این شرکت ها نیست. شرکت تراز ارزی منفی دارد و افزایش نرخ ارز بر شرکت اثر منفی می گذارد.

هزینه مالی شرکت به ازای هر سهم برابر با 396 ریال بوده در حالی که سود خالص پیش بینی شرکت به ازای هر سهم 292 ریال است که البته در 6ماهه 313 ریال محقق شده است. کاهش نرخ بهره اثر مثبتی بر روی شرکت خواهد گذاشت.

شرکت در سال 1395 تقسیم سود 100 درصدی و 292 ریالی در نظر گرفته که با توجه به تعدیل مثبت احتمالی نسبت پرداخت سود اصلاح خواهد شد.

شرکت در دوره 6 ماهه با پوشش 57 درصد از فروش خود موفق به تحقق کامل سود پیش بینی شده سال 95 شده است. یکی از دلایل فروش قابل توجه شرکت در دوره شش ماهه می تواند به فصلی بودن فروش آبمیوه مربوط باشد و عموما این محصولات در فصول گرم سال از تقاضای بالاتری برخوردار هستند.

از دلایل پوشش کامل سود می توان به افزایش حاشیه سود ناخالص از 27 درصد در پیش بینی به 29 درصد در 6 ماهه اشاره کرد و در صورت تحقق حاشیه سود خالص 6 ماهه در پایان سال، با توجه به پوشش 70درصد بودجه فروش در دوره 9 ماهه به رقم 1،008 میلیارد ریال سود خالص شرکت می تواند تا محدوده 50 تومان به ازای هر سهم افزایش یابد و به نظر می رسد شرکت بودجه را محافظه کارانه در نظر گرفته است.

بنابراین با توجه به تعدیل مثبت احتمالی و اهرم آن و P/E گروه، عرضه در محدوده 230 تومان از جذابیت مناسبی برخوردار خواهد بود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی