---------------------------------- ---------------------------------- تحلیل"خکار" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) از دی سال گذشته تا تیر ماه سال جاری دو مرتبه اقدام به افزایش سرمایه 150 درصدی از سود انباشته ( 8.5 به 21.25 میلیارد تومان) و 110 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها (از 21.25 به 44.7 میلیارد تومان ) کرده است.

"خکار" سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را با 91 درصد رشد نسبت به سال مالی قبل، 176 ریال پیش بینی کرده اما در 3 ماه اول سال تنها قادر به پوشش 2 درصدی بودجه شده است.

در این رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی از حال و آینده این شرکت اعلام کرده از دلایل رشد سودآوری در سال مالی 95 نسبت به سال قبل می توان به افزایش 132 درصدی فروش در بودجه 95 نسبت به سال مالی قبل اشاره کرد.

محصولات تولیدی این شرکت عمدتا دریچه هوا، واتر پمپ و اویل پمپ بوده که تولید و فروش پیش بینی شده  محصولات برای سال جاری بالغ بر 1،066 هزار قطعه است و در مقایسه با سال مالی قبل که 400 هزار قطعه بوده بالغ بر 166 درصد افزایش داشته است.

افزایش 166 درصدی تولید و فروش محصولات شرکت در سال مالی جاری با فرض تولید محصولات جدید، استفاده بیشتر از ظرفیت ماشین الات و افزایش تقاضای بازار متناسب با سفارش مشتریان برآورد شده است.

در سال 95 و از ماه مهر، تولید محصولات جدید مجموعه منیفولد آغاز خواهد شد. با وجود افزایش برآوردی میزان تولید در بودجه، شرکت در سه ماهه نخست سال پوشش مناسبی نداشته و تنها موفق به محقق کردن حدود 11 درصدی مقادیر تولید و فروش بودجه شده است.

بیش از 56 درصد از مبلغ فروش بودجه 95 به دریچه هوا اختصاص دارد. بنابراین تغییر در نرخ فروش محصولات موجب تغییر سودآوری شرکت خواهد شد.

حاشیه سود "خکار"در سال مالی قبل حدود 15 درصد بود. به طوری که در بودجه 95 حدود 21 درصد براورد شده و در سه ماهه نیز حاشیه سود 5 درصدی محقق شده است.

کاهش حاشیه سود در سه ماهه به دلیل افزایش هزینه های سربار در راستای تجدید ارزیابی و افزایش هزینه های انرژی است که در کنار آن افزایش 32 درصدی دستمزد مستقیم که متناسب با تورم افزایش یافته موجب رشد بهای تمام شده است که نهایتا منجر به کاهش حاشیه سود شده است.

جمع تسهیلات دریافتی در سال گذشته حدود 3.4 میلیارد تومان بوده و برای سال جاری نیز حدود 4 میلیارد تومان برآورد شده است.بنابراین هزینه مالی شرکت در بودجه امسال با 132 درصد افزایش نسبت به سال قبل به مبلغ 1.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

این شرکت، در سه ماهه سال جاری حدود 18 میلیارد تومان دریافتنی های تجاری داشته که 57 درصد از کل دارایی های جاری را تشکیل می دهد. دریافتنی های تجاری عمدتا از شرکتهای مگا موتور و ساپکو است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی