---------------------------------- ---------------------------------- بورس در انتظار اجرایی شدن برجام :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

روزنامه صمت در یادداشتی به قلم محمدعلی احمدزاد اصل – کارشناس ارشد بازار سرمایه نوشت: بازار سرمایه در دو روز ابتدایی هفته در روند صعودی قرار گرفت و پس از آن دوباره وارد فاز نزولی شد.

 

در ادامه این یادداشت که در شماره سه شنبه ۲۹ تیر منتشر شده است، می خوانیم:گزارش ها از بازار سرمایه نشان می دهد کودتای نافرجام ترکیه و حمله تروریستی در فرانسه نیز نتوانست در جریان معاملات بازار سهام کشور تاثیری بگذارد. از این رو با توجه به اینکه تغییراتی اساسی در شرایط بنیادین شرکت ها به وجود نیامده، نوسانات مثبت و منفی در بورس به روال قبل خود است.
همچنین در یک ماه گذشته نرخ جهانی نفت، فلزات و کالاهای اساسی تغییر چندانی نداشته و این موضوع به عنوان یک محرک مثبت بر بازار سرمایه قلمداد می شود، البته به طور کلی این نوع تغییرات به صورت تاثیرات کوتاه مدت بر بازار سرمایه نمایان می شود، در حالی که تغییرات بنیادی موجب نوسانات بلندمدت بر بازار سرمایه خواهد شد. با توجه به شواهد موجود، روند صعودی ابتدای هفته بازار سرمایه به دلیل تحولات بنیادی در این بازار به وجود نیامده است، بلکه بیشتر متاثر از سفته بازی است، از این رو می توان پیش بینی کرد که این روند صعودی بازار ادامه دار نخواهد بود و تنها به مدت چند روز دوام خواهد آورد.
در شرایط کنونی و به دور از اتفاق های پیش آمده، بیشتر سرمایه گذاران در انتظار اجرایی شدن کامل برجام هستند تا آثار آن به تدریج در اقتصاد خود را نمایان کند تا بر اساس آن و با پیش بینی اقتصاد و بازار سرمایه، به این بازار ورود پیدا کنند، زیرا حاکم بودن شرایط مبهم اقتصادی بر کشور ورود به این بازار را با تردید همراه کرده است.
از آنجا که دوران پسابرجام هنوز به صورت واقعی اتفاق نیفتاده تا آثارش را متبلور کند، باید منتظر روزهای برجام واقعی بود، چراکه در صورت وقوع چنین موردی، بدون شک بازار سرمایه نخستین بازاری خواهد بود که با تحولات روبه رو می شود. از این رو با اجرایی شدن برجام، دیر یا زود بازار سرمایه به سمت ثبات و رونق حرکت خواهد کرد. همچنین از سوی دیگر پیش بینی می شود پس از فصل مجامع، برخی از شرکت ها رویکردهایی را از فضای پسابرجام داشته باشند و به دنبال آن اطلاعات جدیدی از خود در اختیار بازار قرار دهند که این مسئله می تواند منشا رونق نسبی در بازار شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی