---------------------------------- ---------------------------------- اخراج"شتهران"از بورس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

جدیدترین تحولات مربوط به شرکت های بورسی نشان می دهد تهران شیمی که از 20 سال پیش در بورس حضور داشت، کارت قرمز گرفت و به بازار پایه فرابورس منتقل شد.

سابقه اخراج شرکت ها از بورس نشان می دهد برای نخستین بار در دوران پس از انقلاب و تا سال 84 ، مسئولان وقت بازار سرمایه در مقاطع مختلف به 18 شرکت کارت قرمز داده بودند اما بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 84 ، فهرست شرکت‌های حذفی به بیش از 150 شرکت رسیده است. عدم رعایت حداقل سرمایه، زیانده شدن طولانی مدت ، کاهش سهام شناور آزاد ، عدم رعایت مقررات افشای اطلاعات، عدم اطلاع‌رسانی به موقع و ... از جمله دلایل اصلی اخراج شرکت ها از بورس است.

"شتهران" از 27 دی 1374 با کشف قیمت 562 تومانی هر سهم وارد بورس شده و از سال گذشته بی سرو صدا و بدون جلب توجه، رشد خیره کننده ایی را ثبت کرده و یک نفس  از 1723 به بیش 4700 تومان صعود کرد اما در ادامه به قیمت های 3200 تومانی تومانی نزول کرده و از 7 بهمن نیز با توقف نماد همراه شد.

هیات پذیرش بورس در جلسه 6 تیر امسال وضعیت شرایط حضور این شرکت حاضر در صنعت دارو را مورد بررسی داده و اعلام کرده تهران شیمی با سرمایه 14.8 میلیارد تومانی به دلیل عدم رعایت حداقل سرمایه 20 میلیارد تومانی شرکت های بورسی ، نمره نامناسب اطلاع رسانی و میزان اندک و 3 درصدی سهام شناور آزاد نتوانسته شرایط ادامه حضور در بورس را احراز کند.

بر همین اساس مقرر شده بود مدیران "شتهران" با کارشناسان بورس جلسه ایی را برگزار و در این موارد تصمیم گیری کنند تا در صورتی که این شرکت نتواند حداقل شرایط های تعیین شده در دستورالعمل را احراز کند از بورس اخراج و به فرابورس منتقل شود اما تاکنون نتیجه ایی در این رابطه اعلام نشده است.

در ترکیب سهامداری « شتهران» اشخاص حقیقی و از جمله یک شخصی حقیقی با مالکیت 42 درصدی حضور دارند.

حال طبق ﻣﺼﻮﺑﻪ جدید هیات ﭘﺬﻳﺮش ، این ﺷﺮﻛﺖ از فهرست ﺷﺮﻛﺘﻬﺎی ﺑﻮرسی حذف و ﺑﻪ ﺑﺎزارﭘﺎﻳﻪ ﻓﺮاﺑﻮرس اﻳﺮان منتقل شد. بنابراین ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﻬﺪات ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﻋﻤﺪه، ﻧﻤﺎد ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﻲ "ﺷﺘﻬﺮان" از روز ﺷﻨﺒﻪ اول اسفند ﺑﻪ ﻣﺪت 3 ماه ﺑﻪ ﺷﺮح ذﻳﻞ آﻣﺎده اﻧﺠﺎم ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ است: 

1- آن دﺳﺘﻪ از ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﺷﺮﻛﺖ ﻓﻌﻠﻲ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﻓﺮوش ﺳﻬﺎم را دارﻧﺪ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﺪت ﻓﻮق ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﺮوش ﺳﻬﺎم ﺧﻮد ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ 3500 تومان اقدام کنند.

2- ﺧﺮﻳﺪاران ﺟﺪﻳﺪ ﺳﻬﺎم در ﻣﻬﻠﺖ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷﺪه ﺣﻖ ﻓﺮوش ﺳﻬﺎم ﺧﺮﻳﺪاری ﺷﺪه را ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داشت  و ﻓﺮوش ﻣﺠﺪد آن ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. 

ﭘﺲ از ﻣﻬﻠﺖ اﻋﻼم ﺷﺪه، ﺷﺮﻛﺖ از فهرست ﺷﺮﻛﺘﻬﺎی ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار  ﺗﻬﺮان ﺣﺬف  و ﺑﻪ ﺑﺎزار ﭘﺎﻳﻪ ﻓﺮاﺑﻮرس اﻳﺮان ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی