---------------------------------- ---------------------------------- اخبار مثبت بانک ملت :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

مدیرعامل بانک ضمن اعلام برنامه های مثبت و تصویر آینده ایی روشن مانند تحقق 70 درصد سود تلفیقی در عملکرد 9 ماهه و پوشش سود 102 ریالی هر سهم تا پایان سال و افزایش سرمایه و حضور حداکثری در عرصه های بین المللی ، کاهش قیمت تمام شده پول، تشکیل هلدینگ ساختمانی 2 هزار میلیاردی خبر داد و آخرین وضعیت غرامت 4 میلیارد دلاری را اعلام کرد.

قائم مقام بانک ملت نیز از پذیرش در بورس بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک و تنها شرکت ایرانی حاضر در بین 25 شرکت برتر دنیا یعنی "به برداخت" و عرضه اولیه 10 درصدی سهام در ماه جاری و واگذاری 15 درصد دیگر و برنامه افزایش سرمایه این شرکت 95 میلیارد تومانی خبر داد.

اخلاقی مدیرعامل بانک ملت : طی مدیریت 7 ماهه ، تلاش این بود که ابتدا سیاست ها و رویکردهای مدنظر پیاده و براساس نتایج ، اندازه گیری شود تا هم سهامداران قادر به تصمیم گیری بهتری باشند و هم امکان قضاوت فراهم شود. این رویکرد تا آخر سال با نتایج مثبت و با شیب ملایم همراه بوده و برنامه های مدنظر محقق خواهد شد.

این مقام مسئول درباره نامه بانک مرکزی در مجمع  و اعلام تکالیفی مبنی بر اعمال ذخایر درصورت های مالی سال 94 ، توضیح داد: بانک مرکزی با بررسی گزارش حسابرس در مورد عملکرد سال مالی اسفند گذشته، مواردی را برای کسر ذخایر اعلام کرد که شامل بدهی 800 میلیارد تومانی دولت آن هم با لحاظ کردن سود، تسعیر ارز 555 میلیارد تومانی و اکچوئری 250 میلیارد تومانی بود که باید اقداماتی انجام تا صورت های مالی در کدال منتشر می شد اما اختلاف نظر بین سازمان حسابرسی ، بانک مرکزی و سهامداران که به درستی پیگیر شفافیت و تصمیم گیری مناسب بودند، باعث پیگیری های متعددی شد.

اخلاقی افزود: بالاخره ماه گذشته بانک مرکزی برخی استدلال ها را پذیرفت و مقرر شد بانک ملت برای 555 میلیارد تومان ، اقداماتی را انجام دهد و تا پایان سال گزارش حسابرسی را ارایه کند. بدهی 800 میلیارد تومانی هم منوط به تاییدیه وزارت اقتصاد مبنی بر تعیین میزان بدهی دولت به بانک شده و سازمان مدیریت، خزانه داری، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد ، توافق کردند و به دولت پیشنهاد شد ادعای بانک ملت مبنی بر محاسبه سود بدهی قابل دفاع است. لذا وزیر محترم اقتصاد در نامه ای این موضوع را به رئیس جمهور محترم و هیات دولت اعلام کرد. بنابراین بانک مرکزی هم پذیرفت که این موضوع را تعدیل کند.

وی ادامه داد: با این اوصاف بود که زیان 2 هزار میلیارد تومانی سال مالی گذشته در نهایت به 200 میلیارد تومان کاهش یافت و سود جدید هر سهم با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی ، 102 ریال پیش بینی و اعلام شد. برای عملکرد 9 ماهه هم مشخص شده درصد قابل توجه و حدود 70 درصدی سود محقق شده و با توجه به عملیات اصلی و عملکرد زیر مجموعه ها ، سود اعلامی تا پایان سال محقق خواهد شد.

عضو هیات مدیره بانک ملت با اشاره به افزایش سرمایه 1000 میلیارد تومانی در سال جاری گفت: در پی افزایش سرمایه بانک ملت از 4 به 5 هزار میلیارد تومان، طبیعی بود به علت رقیق شدن تعداد سهام، قیمت هر سهم به 193 تومان برسد.

اخلاقی در پاسخ به این سئوال "ملت بازار"، با همه این اوصاف، مفروضات بانک ملت برای سال آینده چیست؟ توضیح داد: در حالی از 7 ماه قبل برنامه هایی برای مدیریت هزینه های عملیاتی و غیر علمیاتی پیاده شده که همزمان ، توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی با توجه محدود بودن اعطای تسهیلات و همچنین وجود زیر ساخت های مناسب ، با هدف افزایش عواید ناشی از کارمزدها عملی شده است.

وی افزود: علاوه بر این ، فعالیت های بین المللی ، طبق برنامه ایی منسجم توسعه یافته است. به طوریکه حجم عملیات ارزی بانک ملت در سال جاری نسبت به سال قبل 300 درصد افزایش یافته و از 2.6 به 7.8 میلیارد دلار رسیده و 99.999 درصد پیش بینی می شود تا پایان به 10 میلیارد دلار افزایش یابد. 

این مقام مسئول با اشاره به حجم زیاد عملیات بین المللی در سه ماه دوم سال و روابط 150 کارگزاری عمدتا" اروپایی و آسیایی و ارایه خدمات به حوزه نفت و پتروشیمی به عنوان شریک انحصاری، پیش بینی کرد افزایش درآمدهای ارزی بانک ملت در سال آینده بیشتر هم شود.

اخلاقی درباره آخرین وضعیت غرامت 4 میلیارد دلاری از انگلیس و اینکه به فرض دریافت هر میزان غرامت، مبلغ به دست آمده به چه ترتیبی صرف خواهد شد؟ اظهار داشت: این موضوع مربوط به سال های تحریم ایران و شامل دو پرونده ( از2009 تا 2010 و از 2011 تا 2012 ) علیه خزانه داری انگلیس بوده و وکلای بانک ملت قادر به ثبت آن در دادگاه شده اند که به معنای کسب مبلغ 4 میلیارد دلار نبوده و باید مراحل قانونی لازم طی شود که انتظار می رود بتوان دادگاه را متقاعد کرد که به تلاش خیلی زیادی نیاز است.

وی افزود: مقرر شده تا سه ماه آینده ، دلایل و مستندات لازم ارایه شود. این درحالی است که تاکنون کمتر از انگشتان دست، چنین پرونده ایی در انگلستان به نتیجه رسیده و طرف مقابل تلاش می کند تا زیر بار نرود اما با توجه به واقعیت های موجود، مایل به حل اختلاف است که نشان از رویکردی مثبت دارد.

به گفته وی با توجه به ارتباط مستقیم بانک ملت با این پرونده و پرداخت هزینه ها، طبیعتا" منافع حاصل هم متعلق به بانک خواهد بود.

مدیرعامل "وبملت" با تکذیب و نادرست خواندن ادغام بانک سرمایه با بانک ملت و عدم تمایل به بزرگ شدن و تداوم کاهش شعب ، به مطالبات معوق 59 هزار و مانده تسهیلات 874 هزار میلیارد ریالی اشاره کرد و گفت: در حالی نسبت این دو متغیر برای بانک ملت به 6.7 درصد کاهش یافته که میانگین بانک ها 12 درصد است.

اخلاقی درباره آخرین وضعیت برج جام که به ارزش 610 میلیارد تومان به مزایده گذاشته ، گفت: تا کنون چند متقاضی خواهان خرید این برج شده اند اما از پرداخت وجه اطمینان ندارند. این درحالی است که تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد یکی از استراتژی های اصلی بانک ملت بوده و تعداد زیادی از شرکت های اقماری که بابت مطالبات به بانک داده شده ، درحال واگذاری است. بر همین اساس با ادغام 4 شرکت ساختمانی ، هلدینگی با سرمایه حداقل 2 هزار میلیارد تومان در حال شکل گیری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی