بر اساس اعلام منابع آگاه، سایپا کارخانه خود در کاشان که مدرنترین و وسیعترین کارخانه خودرو در ایران است را برای فروش به پژو فقط 300 میلیون دلار قیمت گذاشته و پژو سیتروئن قرار است 50% از سهام این کارخانه را به قیمت 150 میلیون دلار تصاحب کند.
بنابر مستندات موجود در گزارش های هیئت مدیره از سال 86 تا 91، مبلغی بیش از 480 میلیون دلار در این کارخانه هزینه شده است.
احداث مجتمع خودروسازی در شهرستان کاشان ابتدا توسط زامیاد و در سال 85 به منظور افزایش ظرفیت خطوط تولید وانت نیسان کلید خورد. اما تغییرات صورت گرفته در بازار خودرو موجب شد تا در ادامه این پروژه بازنگری کاملی صورت پذیرد.از همین رو مالکیت 60 درصد از این خودروسازی کاشان (تحت عنوان سامیار کاشان) به سایپا منتقل شد.
بنابر گزارش هیئت مدیره در سال 87، حجم سرمایه گذاری ثابت انجام شده برای این کارخانه توسط زامیاد طی سال های 83 تا 86، عددی بالغ 1500 میلیارد ریال بوده است.
با تکمیل این کارخانه، سایپا کاشان مهر ماه سال 88 به طور آزمابشی آغاز به کار کرد و پس از آن در اردیبهشت 89 رسما افتتاح شد. با توجه به گزارش هیئت مدیره گروه سایپا در سال 88 ارزش مبلغ سرمایه گذاری ثابت انجام شده برای پروژه، مبلغ 3500 میلیارد ریال است.
پس از بهره برداری از کارخانه سایپا کاشان پروژه فاز 2 این کارخانه در قالب خطور پرس کاری سنگین و احداث خط رنگ آمیزی قطعات پلاستیکی و مونتاژ سپر خودرو تعریف شد که مجموع لازم برای این پروژه 1204میلیارد تومان بود.
در نهایت در سال 90 بودجه ای برابر 906 میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته می شود و این پروژه در سال 91 به پایان رسیده و بهره برداری می شود.
با تبدیل هزینه ریالی به ارز آزاد روزانه و جمع کردن با هزینه های ارزی، ارزش سایپا کاشان به میزان 480 میلیون دلار محاسبه می شود.