---------------------------------- ---------------------------------- شنیده های بازار بورس 27 شهریور ۱۴۰۰ :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شنیده ها و شایعات بازار2

شسینا

شرکت شیمیایی سینا مجوز افزایش سرمایه سنگین 2243 درصدی را از سازمان بورس گرفت .سرمایه فعلی "شسینا" از 15.3 به 359.7 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

غبشهر

شرکت صنعتی بهشهر از موافقت هیات مدیره با افزایش سرمایه 767 درصدی خبر داد."غبشهر" اعلام کرد: پیشنهاد هیات مدیره جهت افزایش سرمایه از 300 میلیارد به 2.6 هزار میلیارد تومان ( 406.5 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 1.8 هزار میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی زمین ها) است.

غدام
شرکت خوراک دام پارس از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 167 درصدی خبر داد."غدام" در صدد است سرمایه فعلی را از 6 به 16 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

تولید واکسن کرونا"دارو"
کارخانجات دارو پخش از انعقاد قرارداد تولید انحصاری واکسن کووید با پلتفرم mRNA با برند مشترک داروپخش - اکسیر نانو سینا خبر داد."دارو" اعلام کرد: شرکت باتوجه به اثبات اثرات موثر واکسن کووید 19 با پلتفرم mRNA در پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به فرم شدید بیماری و احتمال کاربرد و تجویز این نوع واکسن به عنوان دوز سوم یا بوستر جهت افزایش پاسخ سیستم ایمنی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت دانش بنیان اکسیر نانو سینا جهت تولید واکسن کرونا با پلتفرم mRNA و برند مشترک داروپخش - اکسیر نانو سینا کرده که شامل مراحل ساخت ، بسته بندی و انجام کنترل های حین تولید و محصول نهایی است.  30 درصد مبلغ قرارداد نقد و مابقی طی چک سه ماهه تسویه می شود .

بسویچ

شرکت پارس سویچ از برنامه افزایش سرمایه 377 درصدی از محل تجدید ارزیابی خبر داد. "بسویچ" درصدد است سرمایه فعلی را از 200 به 954.1 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از مشوق های مالیاتی صرف خواهد شد.

عرضه اولیه"کیمیاتک"

چهارشنبه این هفته 225 میلیون سهم "شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک " معادل 15 درصد ( 12 درصد معادل 180 میلیون سهم برای عموم و 3 درصد معادل 45 میلیون سهم به صندوق های سرمایه گذاری) از سهام  این شرکت بورسی در بازار دوم معاملات به عموم واگذار می شود.در  این عرضه ، حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 300 سهم و قیمت 23 هزار تا 18 هزار و 819 ریال تعیین شده و تامین سرمایه بانک ملت هم متعهد پذیره نویسی 50 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است .احتمالا به هر کد حدود 65 سهم تعلق گیرد که 150000 تومان نقدینگی لازم است.زمان سفارشگیری از ساعت 7:30 الی 10:30 خواهد بود.

عرضه اولیه"فجهان"

چهارشنبه این هفته  10 درصد از سهام "شرکت جهان فولاد سیرجان شامل 4 میلیارد سهم به روش ثبت سفارش در فرابورس عرضه اولیه می شود اما تخصیص سهام شنبه آینده 20 شهریور انجام خواهد شد.حداکثر سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی 8 هزار سهم تعیین شده است. قیمت دامنه حداقل و حداکثر 4500 تا 5500 ریال خواهد بود. احتمالا به هر کد حدود 1500 سهم تعلق گیرد که 830000 تومان نقدینگی لازم است.زمان سفارشگیری از ساعت 10:30 الی 14:00 خواهد بود.
کمرجان
پیشنهاد افزایش سرمایه 971 درصدی شرکت مرجان کار از مبلغ 70,000,000,000 ریال به مبلغ 750,000,000,000 ریال از محل آورده نقدی سهامداران ،مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ،آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد

قثابت
شرکت قند ثابت خراسان اعلام کرد: این شرکت برای تصفیه و تبدیل 15 هزار تن شکر خام به شکر سفید و بسته بندی در کیسه 50 کیلوگرمی با شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران - سازمان غله، قرارداد 6 میلیارد تومانی در دهم شهریور منعقد کرده که پس از انجام قرارداد بصورت نقدی تسویه خواهد شد.

غگلپا
شرکت پگاه گلپایگان از برنامه افزایش سرمایه 166 درصدی خبر داد."غگلپا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 16.9 به 45 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی یا آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

فولاژ
شرکت فولاد آلیاژی ایران از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد ."فولاژ" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 1.2 به 2.4 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و بابت تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه در دست اجرا ، تامین بخشی از مخارج سرمایه ای انجام شده و اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

کپارس
شرکت کاشی پارس مجوز افزایش سرمایه  1218 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه فعلی "کپارس" از 12.4 به 163.5 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

غمارگ
پیرو پیشنهاد افزایش سرمایه 1033 درصدی شرکت مارگارین از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی و طبق نظر حسابرس و بارزس قانونی شرکت ، افزایش سرمایه 1033 درصدی "غمارگ" از دو محل سود انباشته و تجدید ارزیابی بلامانع است.

بپاس

بیمه پاسارگاد از برنامه افزایش سرمایه 200 درصدی خبر داد. "بپاس" درصدد است سرمایه فعلی را از 2 به 6.1 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور حفظ نسبت توانگری مطلوب، رعایت ضوابط قبولی اتکائی موسسات بیمه مستقیم و انتقال سود حاصل از تسعیر ارز به حساب سرمایه صرف خواهد شد.

عرضه اولیه"فسبزوار"چهارشنبه

 15 درصد از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار شامل 600 میلیون سهم با قیمت مبنای 2841 تومانی و کف و سقف 2557 تا 3125 تومانی هر سهم و سهمیه 1200 هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود .احتمالا به هر کد حدود 230 سهم تعلق گیرد که 720000 تومان نقدینگی لازم است.زمان ورود ثبت سفارش: از ساعت 7:30 الی 10:30

عرضه اولیه"توسن"چهارشنبه

چهارشنبه، سهام توسعه سامانه های نرم افزاری نگین به روش ترکیبی و طی دو مرحله وارد بازار می شود.در مرحله اول 5 درصد از سهام توسعه سامانه های نرم افزاری نگین شامل 102 میلیون سهم با قیمت مبنای 6937 ریالی و کف و سقف 6244 تا 7630 ریالی هر سهم و سهمیه 20 میلیون سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی 15.2 میلیارد تومانی نیاز است.ارسال سفارش صرفاً از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود و 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.در مرحله دوم، 5 درصد دیگر از سهام "توسن" به قیمت کشف شده در مرحله اول و همان روز با سهمیه 204 سهمی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می شود. خریداران سهام در عرضه اولیه این نماد به تعداد تخصیص داده شده در آن روز دارای اختیار فروش تبعی خواهند بود.

عرضه اولیه"حآفرین"بر مبنای دستورالعمل جدید دوشنبه
دوشنبه ، 5 درصد از سهام ریل پرداز نو آفرین شامل 371 میلیون و 400 هزار سهم و کف و سقف 2727 تا 3333 ریالی هر سهم و سهمیه 74 میلیون سهمی در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی 24.6 میلیون تومانی نیاز است.بر اساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق‌بهادار در فرابورس ایران سهام شرکت مذکور به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه می‌شود. منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است. همچنین از روز دوم صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۵۰ درصد دارایی که خریداری کرده‌اند را می‌توانند به فروش برسانند سرمایه‌گذاران حقیقی هم می‌توانند اقدام به خرید سهام مذکور در معاملات ثانویه کنند.

فولای

شرکت فولاد آلیاژی یزد از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 124 درصدی خبر داد."فولای" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 26.8 به 60 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

فملی

هیات مدیره فملی با افزایش سرمایه شرکت از ۲۰ به ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته و به منظور تامین بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح های توسعه موافقت کرد.

ختراک

ریخته گری تراکتورسازی ایران از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد."ختراک" در صدد است سرمایه فعلی را از 91.3 به 182.6 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی خواهد شد.

شتران

پالایشگاه تهران از برنامه افزایش سرمایه 127 درصدی خبر داد."شتران" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 7.5 به 17 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

خکار

شرکت ایرکا پارت صنعت مجوز افزایش سرمایه229 درصدی را از سازمان بورس گرفت. سرمایه فعلی "خکار" از 71.6 به 235.6 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

خرینگ

شرکت رینگ سازی مشهد از برنامه افزایش سرمایه 641 درصدی خبر داد."خرینگ" درنظر دارد سرمایه فعلی را از 44.5 به 329.8 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختارمالی شود.

حجم مبنا بازار پایه

معاون نظارت بازار شرکت فرابورس اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره این بورس، حداکثر حجم مبنا از سه شنبه دوم شهریور در نمادهای مندرج در بازار پایه معادل نیم درصد سرمایه شرکت لحاظ خواهد شد.

دلر و دارو
دو شرکت داروسازی اکسیر و داروپخش از تولید محصول رمدسیویر برای درمان بیماران کرونایی خبر دادند ."دلر و دارو" اعلام کردند: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در ماه های اخیر تولید محصول رمدسیویر را برای درمان بیماران کرونایی در دستور کار قرار داده است که تولید این محصول جدید منجر به افزایش فروش شرکت شده است.

غنوش

شرکت نوش مازندران از برنامه افزایش سرمایه 186 درصدی خبر داد."غنوش" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 35 به 100 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال خواهد شد تا صرف بهینه کردن ساختار سرمایه و کاهش هزینه های مالی شود.

چافست

شرکت افست از برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد."چافست" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 99 به 198 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال خواهد  شد تا قادر به افزایش سرمایه شود.

بشهاب

شرکت لامپ پارس شهاب از برنامه هیات مدیره برای افزودن محل سود انباشته در افزایش سرمایه 300 درصدی پیشنهادی خبر داد.لامپ پارس شهاب نهم تیر ماه از برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر داده بود تا به منظور جبران بخشی از هزینه های سرمایه گذاری توسعه خط تولید جدید و اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 16.2 به 64.8 میلیارد تومان برساند."بشهاب" اعلام کرد: هیات مدیره در نظر دارد با اصلاح کردن مفاد پیشنهادی به مجمع فوق العاده در گزارش توجیهی، محل تامین منابع افزایش سرمایه را علاوه بر مطالبات و آورده نقدی سهامداران از محل سود انباشته نیز پیشنهاد کند .

سمگا

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری مجوز افزایش سرمایه 122درصدی را از سازمان  بورس گرفت.سرمایه فعلی "سمگا" از 450 به هزار میلیارد تومان می رسد. 125 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و 425 میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته‌ها اعمال و صرف جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاری خریداری شده و اصلاح ساختار مالی می شود.

پلاست
شرکت پلاستیران مجوز افزایش سرمایه 768 درصدی را از سازمان بورس گرفت."پلاست" سرمایه فعلی را از 5.76 به 50 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی جهت خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت و تحصیل ماشین آلات جدید می شود.

۱۹ شرکت در طبقه بندی جدید به تابلو زرد و نارنجی بازار پایه    
شرکت‌های بانک شهر، بانک رفاه کارگران، بنیان دیزل، بیمه حافظ، هپکو، توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز، سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز، سرمایه‎گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، قند بیستون، کشت و صنعت آبشیرین، کیسون، گروه صنعتی سدید، گروه صنعتی ناب و مواد ویژه لیا، 15 شرکتی هستند که به تابلو زرد منتقل شده و ارتقا یافته‌اند.شرکت‌های گرانیت بهسرام، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال و شرکت نورد و لوله اهواز 4 شرکت دیگری هستند که به تابلو نارنجی بازار پایه منتقل شده‌اند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی